A játékkészítők a mai napig félnek attól, hogy a főszereplőik nők legyenek. Erről már sokan, sok helyen beszéltek és írtak, nem mennék bele a részletekbe, viszont a női ellenségek is valahogy margóra szorultak az iparban, pedig itt is remek figurákkal találkozhattunk már. A cikkben a legemlékezetesebb női főellenségekkel fogok foglalkozni, és nem a külsőségeké lesz a főszerep, hanem a személyiségeké és a motivációké. Spoilerek mindenütt, de megpróbálok nem minden poént lelőni! 

5. The Empress - Prince of Persia: Warrior Within

Az Idő császárnője. Nem akar leigázni semmit, nem akar a világ uralkodója lenni, nincsenek magasztos céljai. Pusztán élni akar, a végzetet akarja megváltoztatni, a végzetét, amiben a herceg --aki szabadjára engedte az idő homokját -- megöli őt. Tökéletes tükörképe a főhősnek, hiszen ő is a végzetét akarja megváltoztatni, nem akarja, hogy a hibájából született Dahaka megölje őt.

Fantasztikusan van kitalálva az, ahogy a végzetet próbálja kijátszani mindkét karakter, és ahogy egymás életére törnek. Tetszett, hogy a császárnő végig megvezeti főhősünket és szándékosan olyan helyzetekbe sodorja, amikbe belehalhat, a herceg (persze a saját tudta nélkül) közben az ő segítségére van, hogy a homokot létrehozza. Egyikük sem jó, vagy gonosz, mindkettőjük árnyalt figura, érthető motivációkkal. Ahogy a sztori végén rájönnek, hogy csak úgy tudják sorsukat megváltoztatni, hogy összefognak... Zseniális!

4. Kerrigan - StarCraft-széria

Annyi tragédia sújtja ezt a figurát, hogy egy könyv se lenne elég, hogy elmesélje. Dióhéjban: szülök, akiket fiatalon elvesztett, a Konföderáció, akik kísérleteztek rajta pszionikus képességei miatt,  ahonnan szerencsére megmentik és új célt ad neki Arcturus Mennek -- akinek szintén a bögyében van a Konföderáció -- majd ő is elárulja, és egyedül hagyja a zergek között, a nagyobb cél érdekében, hogy aztán a zergek is a saját céljaira akarják felhasználni. Meglepő, ha ezek után elpattan valakinél a cérna?

Kerrigan lesz a zergek irányítója, a Pengék királynője és bosszúba kezd. Legyőzi az őt elárulókat és a Protoss sereget is. Saját kezébe veszi a sorsát és mindenkinek visszavág, de természetesen ezzel nincs vége a történetének. Erős jellem, érthető motivációk, miközben a karakter nem felejt el nő maradni! Sok ilyen figura kellene még!

3. GLaDOS - Portal 1-2. rész

Talán fura lehet a Portal játékok mesterséges intelligenciája a listán, de én úgy gondolom itt a helye, és aki játszott a játékokkal, pontosan tudja, hogy miért van itt a jó öreg GLaDOS. A szarkasztikus humora és számító gondolkodásmódja teszi igazán emlékezetessé ezt a nőszemély, továbbá az, hogy eleinte csak tesztalanynak tekint minket, majd veszélyes ellenségnek. A második részben már a bosszú fűti a főszereplőnk felé, aztán, a kényszerszövetség miatt, egy újabb oldalát ismerjük meg a figurának. Egy rendkívül jó jellemrajzot kapunk a karakterről úgy, hogy igazából nincs valódi arca, csak a szinkronhangon múlik, hogy átadja a figura lényegét.

2. The Boss - Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Nem meglepő módon, a mai napig (szerintem) legjobb Metal Gear Solid epizód vonultatja fel a széria (szerintem) legjobb ellenfelét is, The Boss személyében. A nő Naked Snake (később Big Boss) mentora, egy remek vezető, egy tökéletes katona, akit meggyötört a háború, gyermeke apját saját kezűleg kellett likvidálnia, a gyerekét (aki nem mellesleg Ocelot) pedig elragadták tőle. Látta az atomkísérleteket és megannyi mészárlást, és tudta, hogy az értelmetlen háborúskodásnak valahogy véget kell vetni. Így, hogy megtévessze saját kormányát és a világot, látszólag átállt a szovjetek oldalára, hogy megszerezze a Philosophers' Legacy néven ismert hatalmas vagyon szovjet kézben lévő részét. Ám Volgin atomrobbantása miatt már nem tud visszatérni soha hazájába, hiszen az atombombát ő maga adta neki, így The Bossnak halnia kell és a legjobb tanítványát, Snake-et küldik, hogy a feladatot végrehajtsa.

The Boss a félreismert hős, akit a világ egy áruló gonosztevőnek lát. Csak kevesen tudják róla az igazságot. Eszméletlen jól írta meg Kodzsima The Bosst, hihetetlenül komplex és rétegelt a figura. A szinkronhangja is telitalálat, Lori Alan olyan keserű életérzéssel töltötte fel a figurát, aminek szinte párja nincsen. A végső monológja és azt követő összecsapás egyszerűen szívbemarkoló. Eva utolsó üzeneténél, mikor kiderül, hogy The Boss sohasem volt gonosztevő, nálam majdnem eltört a mécses.

1. Darth Traya - KotOR II - The Sith Lords

A LucasArts borzasztó hozzáállása, rányomta a bélyegét a KotOR második részére. Mindenki emlékszik rá, hogy mennyi probléma volt a játékkal: fagyott, kilépett, szaggatott, bizonyos küldetéseket nem lehetett befejezni. Időközben azonban a rajongók egy mod formájában "teljesebbé" tették a játékot, és érdemes ránézni -- én egy valódi pálforduláson estem át, és a folytatást mostanra bizony jobbnak tartom az eredetinél.

De vissza a témára: Darth Traya. Nem csak a legemlékezetesebb női ellenlábas, de szerintem a Star Wars univerzumban is dobogós hely jutna neki. Na de ki is ő? A játék már a kezdet kezdetén utal rá, és viszonylag hamar ki is derül. Nem más, mint a kompániánk egyik tagja, főhősünk mestere, Kreia. A játék alatt végig a háttérből manipulálja a társainkat, az eseményeket. Szándékosan kétértelmű megnyilvánulásai vannak és a tanításai sem egy átlagos jedi, vagy sith tantervet követ. Kreia valójában egy szürke jellem és nagyon sokáig nem tiszta, hogy mi a fenét is akar tulajdonképpen. Az egész figurát folyamatosan körbe lengi valami fakó misztikum.

Nos, Kreia valaha jedi volt és az egyik tanítványa maga Raven volt, aki a tanács engedélye nélkül vett részt a mandalóriai háborúban, majd Sith Lord lett belőle, és a Köztársaság ellen fordult. A jedi tanács Kreia unortodox tanítási módszeriben látták Raven árulásának fő okát, ezért kizárták a rendből. Kreia ezután sith lett, felvette a Darth Traya nevet és Darth Sionnel és Darth Nihilusszal egy Sith Triumvirátust hoztak létre és elkezdték az Erőn keresztül levadászni a megmaradt és meggyengült jediket.

Kreia ekkor egy újabb árulással szembesült, két társa az életére tört. Ez az újabb hátba szúrás elkeserítette Kreia-t, és úgy gondolta, hogy az Erő egy borzasztó dolog, ami emberek élete árán csak egy kegyetlen egyensúlyra törekszik. Így megszületett a terve: ha minden egyes cselekedet, legyen az jó vagy rossz, visszhangot kelt az Erőben, egy olyan tettet kell végrehajtania, aminek a visszhangja megsebzi magát az Erőt és el pusztítja azt. Ehhez pedig mindenkit felhasznál, a főhőst is.

Eszméletlen, mennyi oldalról lehet vizsgálni ezt a figurát. Jelleme van, él, szinte lemászik a monitorról. Sara Kestelman rideg, távolságtartó, mégis bölcs orgánuma, egyszerűen félelmetes! Az egyik legjobb szinkronmunkát tette le az asztalra ebben az iparban. Ráadásul olyan gyönyörűen megírt szövegeket írtak neki az obsidianos srácok, hogy le a kalappal! A figurát egyébként 2005-ben, a legjobb karakternek választotta a GameSpy. Nem véletlenül.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

És szerinted melyik játékban volt a legjobb női ellenfél?