Semmilyen szempontból sem volt egyszerű ez az idei esztendő, egyvalamire azonban nem lehetett panaszunk: a játékokra, melyekből 2020-ra is jutott jó néhány emlékezetes darab, szinte minden műfajból. A java pedig csak most jön, az évből hátralévő szűk három hónapban ugyanis tucatjával érkeznek még az olyan címek, melyek bizonyára sokaknál ott lesznek az "Év Játéka" listákon. Éppen ezért lehetetlen lett volna szimplán csak kiválasztani közülük ötöt, ezért kategóriákra bontva emeltünk ki nektek néhány olyan címet, melyek mellett egészen biztosan nem lehet elmenni szó nélkül.
A legnagyobb folytatás – Assassin's Creed Valhalla
- Kiadó: Ubisoft
- Fejlesztő: Ubisoft Montreal
- Megjelenés: november 10. (PC, Xbox Series X, PS4, Xbox One) / november 19. (PS5)
A kisebb-nagyobb botlások után a legutóbbi két rész, az Origins és az Odyssey ismét jó irányba kormányozták az Assassin's Creed-szériát, a következő felvonás pedig kicsit közelebb lép a franchise időrendi origójához, egészen a 9. századig ugorva az ókorból. Az Assassin's Creed Valhalla a vikingek korába kalauzol el bennünket, ahol Eivor bőrébe bújva hódíthatjuk meg Angliát, szembeszállva az ellenséggel, miközben egy hatalmas, nyitott világot fedezhetünk fel ezúttal is. A korábbi részekhez hasonlóan a történelem, a misztikum és a fantázia kombinációjára számíthatunk, szerepjátékos elemekkel, faluépítéssel és persze az elmaradhatatlan rejtett pengével megfűszerezve.
- Ő is lehetett volna – Call of Duty: Black Ops Cold War
A legnagyobb új IP – Cyberpunk 2077
- Kiadó: CD Projekt
- Fejlesztő: CD Projekt RED
- Megjelenés: november 19. (PC, PS4, Xbox One)
Az elmúlt években a The Witcher-széria népszerűsége egészen hihetetlen mértékben megugrott, köszönhető a fantasztikus harmadik résznek, illetve a milliók által körülrajongott sorozatnak, így nem csoda, hogy a többség úgy várja a CD Projekt RED új játékát, mint a messiást. A Cyberpunk 2077 azonban egészen más élmény lesz, hiszen fantasy helyett most disztópikus jövőt kapunk, méghozzá egy olyan világgal, melyet ezúttal belső nézetből fedezhetünk fel. Mi egy V nevű zsoldost alakítunk majd, akit tetőtől talpig mi alkothatunk meg (és persze tölthetünk meg jellemmel), hogy aztán alámerüljünk a cyberpunk metropolisz, Night City alvilágába, amely váratlan helyzetek és izgalmas küldetések százait tartogatja, változatos harcrendszerrel és különféle minijátékokkal megspékelve.
- Ő is lehetett volna – Immortals Fen... na jó, a Cyberpunk mellett nagyon senki
A legnagyobb exkluzív – Demon's Souls
- Kiadó: Sony Interactive Entertainment
- Fejlesztő: Bluepoint Games
- Megjelenés: november 19. (PS5)
A PS4-re is megjelenő Spider-Man: Miles Morales mellett a Demon's Souls lesz a PS5 nyitókínálatának másik koronaékszere, mely egy nulláról újjáépített, teljes értékű remake formájában gondolja újra a FromSoftware azon játékát, amely lényegében egy új műfaj számára ágyazott meg. Az eredetileg PS3-ra megjelent akció-RPG korának egyik legnagyobb kultjátéka volt, hogy aztán a "folytatás", a Dark Souls szélesebb körben is meghozza az ismertséget, megteremtve egyben a soulslike kifejezést is. Ezt az esszenciát tálalja most minden eddiginél látványosabb formában a legutóbb a Shadow of the Colossus modernizálásával bizonyító Bluepoint Games, amelynek fejlesztői nemcsak grafikai szempontból húzták fel a játékot, hanem tartalmi tekintetben is csűrtek-csavartak rajta egy keveset.
- Ő is lehetett volna – Hyrule Warriors: Age of Calamity
A legnagyobb kérdőjel – Watch Dogs: Legion
- Kiadó: Ubisoft
- Fejlesztő: Ubisoft Toronto
- Megjelenés: október 29. (PC, PS4, Xbox One), november 10. (Xbox Series X), november 19. (PS5)
A most leköszönő generáció elején útnak indított Watch Dogs-széria aligha mondható sikertelennek, hiszen ha így lenne, bizonyára most nem a harmadik felvonást várnánk. Mégsem állíthatjuk, hogy a műfajon belül bármelyik rész is komolyabb mérföldkő lett volna, hiszen az összképet tekintve a Ubisoft alkotása rendre hagyott kívánnivalót maga után, miközben az igazán jellegzetes mozzanatok is hiányoznak a hackerkedős felszín alatt. Ez utóbbi, vagyis az egyéniség az, ami az új rész, a Watch Dogs: Legion legfőbb vonzereje lehet, hiszen nem elég, hogy a disztópikusra hangolt London egy nagyon erős körítést ad a játéknak, de a Legion gameplay tekintetében is láthatóan igyekszik kitörni az open world sémákból. Kőbe vésett karakterek helyett hackerbrigádunkhoz például az utcáról toborozhatunk tagokat, különféle képességekkel, hogy aztán velük teljesítsük a küldetéseket. Hogy a hackernagyi és az ő társai tényleg feldobják a koncepciót, vagy megmaradnak egyszerű poénnak, az október végén kiderül.
- Ő is lehetett volna – Godfall
A legnagyobb indie játék – The Pathless
- Kiadó: Annapurna Interactive
- Fejlesztő: Giant Squid
- Megjelenés: november 12. (PC, PS4), november 19. (PS5)
Az indie játékokat nehéz homogén módon kezelni, hiszen nem feltétlenül korrekt összemosni az eszemélyes projekteket a tíz-tizenöt fős független csapatok alkotásaival, mint ahogy az sem mindegy, hogy egy játék teljesen "önerőből" jelenik meg, vagy valamelyik kiadó által felkarolva. Abban mindenesetre megegyezhetünk, hogy a Giant Squid csapata az Abzuval már bizonyította, hogy érdemes odafigyelni rájuk, és bizony új játékuk, a The Pathless is rendkívül ígéretesnek tűnik. Ez egy nyitott világú akció-kaland lesz, melyben egy vadászt irányítva kell felfedeznünk egy hatalmas szigetet, talizmánok és kristályok után kutatva, melyek segíthetnek megtörni a világot sújtó átkot. Szerencsére segítségünk is lesz, méghozzá egy sasmadár képében, akinek a hátára pattanhatunk, hogy így tegyünk meg nagyobb távolságokat. A The Pathlessre zenei tekintetben is érdemes lesz odafigyelni, hiszen a dallamokért az az Austin Wintory felel, akinek a Journey emlékezetes aláfestését is köszönhettük.
- Ő is lehetett volna – Haven
Csupa folytatás és remake, elég siralmas szerintem.