
Legutóbb Croft kisasszonyt Bolíviában láttuk, ahol megtudta, édesanyja
nem halott, hanem Avalonban van. Akkor ott megfogadta, bármi áron
kiszabadítja őt onnan, most az Underworldben pedig ennek az első
fázisát mutatják majd be nekünk, azt, ahogy megnyitja az anyjához
vezető dimenziókaput. Ehhez megint körbe kell utaznunk a világot, hogy
a maja naptárat követve elérjük célunkat. Egy helyszín már biztos,
Mexikó déli részén fel fogunk kutatni ősi templomokat, a többiről majd
később rántják le a leplet.

A
játékmenetet gondolom, nem kell senkinek bővebben ecsetelni, ismét a
rejtvények megoldása, ereklyék megtalálása, az ugrándozás és a harc
lesz a középpontban, tehát eddig semmi újdonság, de most minden
eddiginél nagyobb és nyíltabb játékteret ígérnek, hogy többféleképp is
megoldhassunk feladatokat, ami igencsak örvendetes dolog. A
grafika már
komolyabb változáson ment keresztül és rengeteg kisebb-nagyobb újítást
eszközöltek a motoron, a magasabb felbontású textúrák mellett. Először
a Tomb Raider játékok történetében
motion-capture technológiát
használnak, hogy még élethűbb legyen Lara mozgása, de ezen felül
lesznek még extra animációk is beépítve (
például ha fut magas növények közt, a kezeivel védi az arcát),
illetve a lip-synch, azaz az ajakszinkron is minőségibb lesz, az
arcmimikával együtt. A fejlesztők még maja romokat is meglátogattak,
hogy lefényképezzék őket a minél tökéletesebb reprodukálás érdekében.

Az
időjárás szimulálására is nagy hangsúlyt fektettek, így
monszunszerű esőre, viharra, villámokra is kell számítani, hogy
összekoszolják Lara ruháját és testét. Bizony, az aktuális
körülményektől függően sárosak is lehetünk, de ez idővel eltűnhet majd,
ha zuhog az eső is, ráadásul ha csak a térde ér bele a sárba
hősnőnknek, akkor csak a térde lesz koszos. Ide kapcsolódik, hogy már
nem csak a frissítő úszás után lehet nedves a bőre és ruhája (
most azt is látni fogjuk, ahogy a vízcseppek gördülnek le a bőrén),
hanem akkor is, ha meleg van és megizzad. A fizikai motor szintén
megújult, és ennek hála a halott ellenfelek nem tűnnek el (
ez a
tájékozódást is segíti, legalább tudni fogjuk, merre voltunk már), a
sárban megmaradnak a lábnyomok, a növényzet reagál a mozgásra, valamint
a feladványok megoldásában is nagyobb szerepet kap.

A harc is fejlődött egy kicsit, most
egyszerre két ellenfelet is
lőhetünk majd, és
közelharcban is képzettebb lesz Lara. A
fegyverarzenálról még nem sokat tudunk, de a két megszokott pisztoly
biztosan visszatér és gránátokat is dobálhatunk. A felszerelés része
lesz ismét a kötél, de hogy milyen formában, arról nincs információ. A
tereptárgyakat sokféleképp használhatjuk, például fegyverként is. A
ruhatárunk megint széles lesz, de ha annyi nem elég valakinek, ami
alapból elérhető, akkor jó teljesítménnyel még többet tehet elérhetővé.
Járművek is lesznek, de egyelőre csak a motor jelenlétét erősítették
meg, aminek a rejtvények megoldásában is nagyobb szerepe lesz ezúttal.

Az átvezető videókban, melyeket a játék motorjával készítenek,
viszontláthatjuk majd Zipet és Allistert is, akik talán hoznak egy kis
derűt az amúgy igen sötétnek ígérkező hangulatba. Az ellenfelek közt
főként helyi vadállatokat és különféle lényeket találunk, emberek ellen
kevesebbet harcolunk. Elsősegélycsomagokból csak kevés lesz, még nem
tudni, hogyan oldják meg Lara gyógyítását. A HUD-ot minimálisra
tervezik, hogy az se zavarjon játék közben. Végül azt kell még
megemlítenem, hogy
Keeley Hawes fogja ismételten a hangját kölcsönözni
hősnőnknek, aminek én személy szerint örülök, mert tetszett az eddigi
teljesítménye.
Nos, jelen pillanatban ennyi információt sikerült összekaparni, de
talán ebből is látszik, hogy minden szempontból valódi next-gen játékot
akar fejleszteni a Crystal Dynamics, amit az is jelez, hogy csak PC-re,
Xbox360-ra és PS3-ra jelenik majd meg valamikor 2008-ban. Még sok
részlet a homályba vész, ezért készenlétben állunk, hogy amint többet
felfednek Lara Croft legújabb kalandjáról, már tájékoztathassunk is
benneteket.
Hát nekem az Anniversary és a Legend is fullon futott, remélem majd azért itt is normális sebességgel tudok majd játszani!!
Hát nekem az Anniversary és a Legend is fullon futott, remélem majd azért itt is normális sebességgel tudok majd játszani!!
Fuss Lara, fuss! XD
Csak aztán a gépigénye ne legyen tul nagy,nehogy Crysis-os beüütése legyen mer az nem lenne túl jó.
Crysis is szép és jó csak hát izom gép kell alá
És nehogy ezzel az underworld el is ez legyen
De tuti jó game lesz
Csak neessenek át a fejlesztéssel a ló tulsó oldalára mint a AoD-nál.
Én már nagyon várom! azért remélem kicsit hosszab lessz mint az Anniversary és picit nehezebb, és akkor biztos ez lessz egy ideig a kedvenc játékom
Az időjárásos dolog nagyon tetszik