A jól sikerült Legend és a könnyes nosztalgiára okot adó Anniversary után újabb egyszavas játék érkezik, az Underworld, melynek címe azért sok mindent elárul. Korábban meglehetősen kevés információ állt rendelkezésünkre, ám miután megnyílt a hivatalos, átszabott webszájt, kezdünk – szó szerint – képbe kerülni. (A Media menüpont alatt például megtalálható a főcímzene, ami szerintem hihetetlenül jól eltalált, vegyíti a jól ismert Tomb Raider témát némi misztikummal és jó adag dinamizmussal.)
Korábban annyit tudtunk, hogy, idézem „a sztori a maja kalendáriummal áll összefüggésben, nevezetesen annak egyik feltételezésével, mely szerint 2012-ben eljő a világvége. A Guatemala egyes vidékein még ma is használt ősi, 260 napos naptárban az év utolsó öt napja az úgynevezett Wayeb, amikor a maják ki sem lépnek otthonaikból, hitük szerint ekkor ugyanis megnyílnak az alvilágba vezető kapuk.” Nos, valóban megnyílik ez a kapu Dél-Mexikóban, és hősnőnk naná, hogy átmegy rajta. Miután a Legend végén ugyebár kiderült, hogy édesanyja állítólag él (Avalonban, egy másik dimenzióban, vagy tán épp a túlvilágon, ki tudja), erős összefüggés fedezhető fel a sztoriban. Azt viszont most tudtuk meg, hogy Lara a norvég (hivatalosan a germán-skandináv) mitológia alvilágát látogatja meg, ugyanis a Mediterrán-tenger alján bizonyítékot és nyomot talál arra, hogy Tór legendás kalapácsa, a Mjöllnir, melyekkel a a mennydörgés, a vihar és a termékenység istene óriásokat ölt és a hegyeket völggyé püfölte, létezik. A fejlesztői blogban Eric Lindström (neve alapján már érthető a mitológiaválasztás...), a játék kreatív producere azt is elárulta, hogy a bajt ezúttal Lara szabadítja a világra makacsságával, kockára téve és veszélybe sodorva mindent és mindenkit, hogy választ kapjon az őt gyötrő kérdésekre, ezzel rögtön másfajta megvilágításba helyezve őt. Kalandjaink ezúttal igencsak nagy területet ölelnek fel: az említetteken kívül Ausztrália, a Húsvét-sziget, Róma és a Vatikán, Mezopotámia, és az Arany háromszög, azaz Délkelet-Ázsia legkeményebb vidéke vár ránk, köztük olyan helyek is, ahol évszázadok óta nem járt emberfia.
A játékmenetben sokkal nagyobb szabadságot kapunk, köszönhetően a vadonatúj, következő generációs motornak. Hangulati elemnek tűnik, hogy meglátszanak a lábnyomok a homokban vagy a hullák sem tűnnek el, de ez a tájékozódást is segítheti, mint ahogy a valós időjárási viszonyok is hol nekünk, hol ellenünk dolgoznak: az eső elmossa nyomainkat, ugyanakkor csúszóssá teszi a keskeny sziklapárkányokat... A környezettel való interakciónk sokkal komplexebb lesz: bármit, amit felvehetünk, el is hajíthatjuk, ha egy dzsungelben megyünk, egyik kezünkben fegyverrel, Lara a másikkal félretolja az ágakat. A mozgásterünk se lesz korlátok közé szorítva, tehát nem lesz olyan lineáris a játék, mint amilyen az eddig részek voltak, sőt például a motorunk is központi szerepet kap a puzzle-k megoldásában, a jó öreg csáklyával pedig már nemcsak repkedni és húzni lehet, de akár le is lökhetünk vele egy perem szélén álló objektumot. A közelharci rendszert is lecserélik a srácok, a fegyverek használatában is jóval több kombinációs lehetőségünk lesz az ígéretek szerint.
Mindennek tetejébe a karakteranimáció is hitelesebb lesz, ugyanis Lara teljes mozgását mo-cap technikával rögzítették, mégpedig nem is akárki segítségével: Heidi Moneymaker volt az alany, aki az amerikai egyetemek női atlétikai bajnokságát – történelmi rekordot állítva fel - egymás után négyszer nyerte meg, ráadásul egy rendkívül felkapott kaszkadőr is, például a Charlie angyalai: Teljes gázzal moziban ő volt Drew Barrymore dublőrje, vagy az új Rambóban Julie Benzé, de láthattuk a CSI: NY több részében, a Spider-Man 3-ban és a Mission Impossible: III-ban is (és nem mellesleg Ónodi Henrietta a példaképe...). Lara változatlanul Keeley Hawes hangján szólal meg, a kinézete viszont jelentősen megváltozik, jelezve az új időket: barna felső, fekete sort, és befont copf helyett lófarok...
A Tomb Raider: Underworld idén novemberben jelenik meg, PC (Games for Windows), PS2, PS3, X360, Nintendo DS és Wii platformokra.
Korábban annyit tudtunk, hogy, idézem „a sztori a maja kalendáriummal áll összefüggésben, nevezetesen annak egyik feltételezésével, mely szerint 2012-ben eljő a világvége. A Guatemala egyes vidékein még ma is használt ősi, 260 napos naptárban az év utolsó öt napja az úgynevezett Wayeb, amikor a maják ki sem lépnek otthonaikból, hitük szerint ekkor ugyanis megnyílnak az alvilágba vezető kapuk.” Nos, valóban megnyílik ez a kapu Dél-Mexikóban, és hősnőnk naná, hogy átmegy rajta. Miután a Legend végén ugyebár kiderült, hogy édesanyja állítólag él (Avalonban, egy másik dimenzióban, vagy tán épp a túlvilágon, ki tudja), erős összefüggés fedezhető fel a sztoriban. Azt viszont most tudtuk meg, hogy Lara a norvég (hivatalosan a germán-skandináv) mitológia alvilágát látogatja meg, ugyanis a Mediterrán-tenger alján bizonyítékot és nyomot talál arra, hogy Tór legendás kalapácsa, a Mjöllnir, melyekkel a a mennydörgés, a vihar és a termékenység istene óriásokat ölt és a hegyeket völggyé püfölte, létezik. A fejlesztői blogban Eric Lindström (neve alapján már érthető a mitológiaválasztás...), a játék kreatív producere azt is elárulta, hogy a bajt ezúttal Lara szabadítja a világra makacsságával, kockára téve és veszélybe sodorva mindent és mindenkit, hogy választ kapjon az őt gyötrő kérdésekre, ezzel rögtön másfajta megvilágításba helyezve őt. Kalandjaink ezúttal igencsak nagy területet ölelnek fel: az említetteken kívül Ausztrália, a Húsvét-sziget, Róma és a Vatikán, Mezopotámia, és az Arany háromszög, azaz Délkelet-Ázsia legkeményebb vidéke vár ránk, köztük olyan helyek is, ahol évszázadok óta nem járt emberfia.
A játékmenetben sokkal nagyobb szabadságot kapunk, köszönhetően a vadonatúj, következő generációs motornak. Hangulati elemnek tűnik, hogy meglátszanak a lábnyomok a homokban vagy a hullák sem tűnnek el, de ez a tájékozódást is segítheti, mint ahogy a valós időjárási viszonyok is hol nekünk, hol ellenünk dolgoznak: az eső elmossa nyomainkat, ugyanakkor csúszóssá teszi a keskeny sziklapárkányokat... A környezettel való interakciónk sokkal komplexebb lesz: bármit, amit felvehetünk, el is hajíthatjuk, ha egy dzsungelben megyünk, egyik kezünkben fegyverrel, Lara a másikkal félretolja az ágakat. A mozgásterünk se lesz korlátok közé szorítva, tehát nem lesz olyan lineáris a játék, mint amilyen az eddig részek voltak, sőt például a motorunk is központi szerepet kap a puzzle-k megoldásában, a jó öreg csáklyával pedig már nemcsak repkedni és húzni lehet, de akár le is lökhetünk vele egy perem szélén álló objektumot. A közelharci rendszert is lecserélik a srácok, a fegyverek használatában is jóval több kombinációs lehetőségünk lesz az ígéretek szerint.
Mindennek tetejébe a karakteranimáció is hitelesebb lesz, ugyanis Lara teljes mozgását mo-cap technikával rögzítették, mégpedig nem is akárki segítségével: Heidi Moneymaker volt az alany, aki az amerikai egyetemek női atlétikai bajnokságát – történelmi rekordot állítva fel - egymás után négyszer nyerte meg, ráadásul egy rendkívül felkapott kaszkadőr is, például a Charlie angyalai: Teljes gázzal moziban ő volt Drew Barrymore dublőrje, vagy az új Rambóban Julie Benzé, de láthattuk a CSI: NY több részében, a Spider-Man 3-ban és a Mission Impossible: III-ban is (és nem mellesleg Ónodi Henrietta a példaképe...). Lara változatlanul Keeley Hawes hangján szólal meg, a kinézete viszont jelentősen megváltozik, jelezve az új időket: barna felső, fekete sort, és befont copf helyett lófarok...
A Tomb Raider: Underworld idén novemberben jelenik meg, PC (Games for Windows), PS2, PS3, X360, Nintendo DS és Wii platformokra.
Remélem nemfogják lebutitani ps2 miat az egészet. Vagy ha leis azt ps2 esek nél csak.. a többi konzolon kihozák a maxot hagy legyen má komoly nexgen érzés
Remélem nemfogják lebutitani ps2 miat az egészet. Vagy ha leis azt ps2 esek nél csak.. a többi konzolon kihozák a maxot hagy legyen má komoly nexgen érzés
Bár, ahogy elnézem összefüggőnek tűnik a sztori, úgyhogy kénytelen leszek beruházni a korábbi részekre
Bár, ahogy elnézem összefüggőnek tűnik a sztori, úgyhogy kénytelen leszek beruházni a korábbi részekre
A grafika igazi "nextgen"(csak, hogy villogjak már a szlengekkel ), a játékmenet pedig remélem hozza majd az előző 2 rész generációját...
Várom szeretettel novembert .
A grafika igazi "nextgen"(csak, hogy villogjak már a szlengekkel ), a játékmenet pedig remélem hozza majd az előző 2 rész generációját...
Várom szeretettel novembert .
Engem egyedül a dobozkép szomorít el. Ugye lesz feje a néninek?
Engem egyedül a dobozkép szomorít el. Ugye lesz feje a néninek?