A jól sikerült Legend és a könnyes nosztalgiára okot adó Anniversary után újabb egyszavas játék érkezik, az Underworld, melynek címe azért sok mindent elárul. Korábban meglehetősen kevés információ állt rendelkezésünkre, ám miután megnyílt a hivatalos, átszabott webszájt, kezdünk – szó szerint – képbe kerülni. (A Media menüpont alatt például megtalálható a főcímzene, ami szerintem hihetetlenül jól eltalált, vegyíti a jól ismert Tomb Raider témát némi misztikummal és jó adag dinamizmussal.)
Korábban annyit tudtunk, hogy, idézem „a sztori a maja kalendáriummal áll összefüggésben, nevezetesen annak egyik feltételezésével, mely szerint 2012-ben eljő a világvége. A Guatemala egyes vidékein még ma is használt ősi, 260 napos naptárban az év utolsó öt napja az úgynevezett Wayeb, amikor a maják ki sem lépnek otthonaikból, hitük szerint ekkor ugyanis megnyílnak az alvilágba vezető kapuk.” Nos, valóban megnyílik ez a kapu Dél-Mexikóban, és hősnőnk naná, hogy átmegy rajta. Miután a Legend végén ugyebár kiderült, hogy édesanyja állítólag él (Avalonban, egy másik dimenzióban, vagy tán épp a túlvilágon, ki tudja), erős összefüggés fedezhető fel a sztoriban. Azt viszont most tudtuk meg, hogy Lara a norvég (hivatalosan a germán-skandináv) mitológia alvilágát látogatja meg, ugyanis a Mediterrán-tenger alján bizonyítékot és nyomot talál arra, hogy Tór legendás kalapácsa, a Mjöllnir, melyekkel a a mennydörgés, a vihar és a termékenység istene óriásokat ölt és a hegyeket völggyé püfölte, létezik. A fejlesztői blogban Eric Lindström (neve alapján már érthető a mitológiaválasztás...), a játék kreatív producere azt is elárulta, hogy a bajt ezúttal Lara szabadítja a világra makacsságával, kockára téve és veszélybe sodorva mindent és mindenkit, hogy választ kapjon az őt gyötrő kérdésekre, ezzel rögtön másfajta megvilágításba helyezve őt. Kalandjaink ezúttal igencsak nagy területet ölelnek fel: az említetteken kívül Ausztrália, a Húsvét-sziget, Róma és a Vatikán, Mezopotámia, és az Arany háromszög, azaz Délkelet-Ázsia legkeményebb vidéke vár ránk, köztük olyan helyek is, ahol évszázadok óta nem járt emberfia.
A játékmenetben sokkal nagyobb szabadságot kapunk, köszönhetően a vadonatúj, következő generációs motornak. Hangulati elemnek tűnik, hogy meglátszanak a lábnyomok a homokban vagy a hullák sem tűnnek el, de ez a tájékozódást is segítheti, mint ahogy a valós időjárási viszonyok is hol nekünk, hol ellenünk dolgoznak: az eső elmossa nyomainkat, ugyanakkor csúszóssá teszi a keskeny sziklapárkányokat... A környezettel való interakciónk sokkal komplexebb lesz: bármit, amit felvehetünk, el is hajíthatjuk, ha egy dzsungelben megyünk, egyik kezünkben fegyverrel, Lara a másikkal félretolja az ágakat. A mozgásterünk se lesz korlátok közé szorítva, tehát nem lesz olyan lineáris a játék, mint amilyen az eddig részek voltak, sőt például a motorunk is központi szerepet kap a puzzle-k megoldásában, a jó öreg csáklyával pedig már nemcsak repkedni és húzni lehet, de akár le is lökhetünk vele egy perem szélén álló objektumot. A közelharci rendszert is lecserélik a srácok, a fegyverek használatában is jóval több kombinációs lehetőségünk lesz az ígéretek szerint.
Mindennek tetejébe a karakteranimáció is hitelesebb lesz, ugyanis Lara teljes mozgását mo-cap technikával rögzítették, mégpedig nem is akárki segítségével: Heidi Moneymaker volt az alany, aki az amerikai egyetemek női atlétikai bajnokságát – történelmi rekordot állítva fel - egymás után négyszer nyerte meg, ráadásul egy rendkívül felkapott kaszkadőr is, például a Charlie angyalai: Teljes gázzal moziban ő volt Drew Barrymore dublőrje, vagy az új Rambóban Julie Benzé, de láthattuk a CSI: NY több részében, a Spider-Man 3-ban és a Mission Impossible: III-ban is (és nem mellesleg Ónodi Henrietta a példaképe...). Lara változatlanul Keeley Hawes hangján szólal meg, a kinézete viszont jelentősen megváltozik, jelezve az új időket: barna felső, fekete sort, és befont copf helyett lófarok...
A Tomb Raider: Underworld idén novemberben jelenik meg, PC (Games for Windows), PS2, PS3, X360, Nintendo DS és Wii platformokra.
Korábban annyit tudtunk, hogy, idézem „a sztori a maja kalendáriummal áll összefüggésben, nevezetesen annak egyik feltételezésével, mely szerint 2012-ben eljő a világvége. A Guatemala egyes vidékein még ma is használt ősi, 260 napos naptárban az év utolsó öt napja az úgynevezett Wayeb, amikor a maják ki sem lépnek otthonaikból, hitük szerint ekkor ugyanis megnyílnak az alvilágba vezető kapuk.” Nos, valóban megnyílik ez a kapu Dél-Mexikóban, és hősnőnk naná, hogy átmegy rajta. Miután a Legend végén ugyebár kiderült, hogy édesanyja állítólag él (Avalonban, egy másik dimenzióban, vagy tán épp a túlvilágon, ki tudja), erős összefüggés fedezhető fel a sztoriban. Azt viszont most tudtuk meg, hogy Lara a norvég (hivatalosan a germán-skandináv) mitológia alvilágát látogatja meg, ugyanis a Mediterrán-tenger alján bizonyítékot és nyomot talál arra, hogy Tór legendás kalapácsa, a Mjöllnir, melyekkel a a mennydörgés, a vihar és a termékenység istene óriásokat ölt és a hegyeket völggyé püfölte, létezik. A fejlesztői blogban Eric Lindström (neve alapján már érthető a mitológiaválasztás...), a játék kreatív producere azt is elárulta, hogy a bajt ezúttal Lara szabadítja a világra makacsságával, kockára téve és veszélybe sodorva mindent és mindenkit, hogy választ kapjon az őt gyötrő kérdésekre, ezzel rögtön másfajta megvilágításba helyezve őt. Kalandjaink ezúttal igencsak nagy területet ölelnek fel: az említetteken kívül Ausztrália, a Húsvét-sziget, Róma és a Vatikán, Mezopotámia, és az Arany háromszög, azaz Délkelet-Ázsia legkeményebb vidéke vár ránk, köztük olyan helyek is, ahol évszázadok óta nem járt emberfia.
A játékmenetben sokkal nagyobb szabadságot kapunk, köszönhetően a vadonatúj, következő generációs motornak. Hangulati elemnek tűnik, hogy meglátszanak a lábnyomok a homokban vagy a hullák sem tűnnek el, de ez a tájékozódást is segítheti, mint ahogy a valós időjárási viszonyok is hol nekünk, hol ellenünk dolgoznak: az eső elmossa nyomainkat, ugyanakkor csúszóssá teszi a keskeny sziklapárkányokat... A környezettel való interakciónk sokkal komplexebb lesz: bármit, amit felvehetünk, el is hajíthatjuk, ha egy dzsungelben megyünk, egyik kezünkben fegyverrel, Lara a másikkal félretolja az ágakat. A mozgásterünk se lesz korlátok közé szorítva, tehát nem lesz olyan lineáris a játék, mint amilyen az eddig részek voltak, sőt például a motorunk is központi szerepet kap a puzzle-k megoldásában, a jó öreg csáklyával pedig már nemcsak repkedni és húzni lehet, de akár le is lökhetünk vele egy perem szélén álló objektumot. A közelharci rendszert is lecserélik a srácok, a fegyverek használatában is jóval több kombinációs lehetőségünk lesz az ígéretek szerint.
Mindennek tetejébe a karakteranimáció is hitelesebb lesz, ugyanis Lara teljes mozgását mo-cap technikával rögzítették, mégpedig nem is akárki segítségével: Heidi Moneymaker volt az alany, aki az amerikai egyetemek női atlétikai bajnokságát – történelmi rekordot állítva fel - egymás után négyszer nyerte meg, ráadásul egy rendkívül felkapott kaszkadőr is, például a Charlie angyalai: Teljes gázzal moziban ő volt Drew Barrymore dublőrje, vagy az új Rambóban Julie Benzé, de láthattuk a CSI: NY több részében, a Spider-Man 3-ban és a Mission Impossible: III-ban is (és nem mellesleg Ónodi Henrietta a példaképe...). Lara változatlanul Keeley Hawes hangján szólal meg, a kinézete viszont jelentősen megváltozik, jelezve az új időket: barna felső, fekete sort, és befont copf helyett lófarok...
A Tomb Raider: Underworld idén novemberben jelenik meg, PC (Games for Windows), PS2, PS3, X360, Nintendo DS és Wii platformokra.