Landing oldal típusok és létrehozásuk 

Egy landing oldal célja alapvetően a konverzió, ez pedig más és más lehet a gyakorlatban. Általában a vásárlást megcélzó típusok kerülnek előtérbe, ezekből van talán a legtöbb, egyértelműen bevételnövelés a fő ok a létrehozáskor. 

A másik nagy kategória a leadgeneráló landing oldal, amely nem az azonnali vásárlásról szól, hanem az érdeklődőszerzésről, e-mail-cím gyűjtéséről, azaz adatbázis építéséről. Ilyenkor, ha már kérünk valamit, akkor cserébe adnunk is kell. Ez lehet egy ingyenesen letölthető anyag, egy webinar részvétel célcsoporttól függően. 

Minden esetben fontos tudni az oldal célját, majd meghatározni a fő üzenetét, ami a megoldás kell legyen a célcsoport problémájára. Ezt követően jöhet egy alapos kulcsszókutatás, ami segít az oldal optimális szövegezésében. Ha mindez bonyolultan hangzik vagy tuti biztosra mennél, akkor érdemes a weboldal készítés fortélyaiban jártas szakértő segítségét kérni, mint amilyen az MP Marketing Ügynökség csapata is.

https-mullerpetermarketinghu-2022-aprilis-cikk2.png

Mivel növelheted a landing oldalad konverzióját? 

Először is, legyen egyszerű, letisztult és átlátható az oldal, ne legyen lehetősége a látogatónak elnavigálni onnan. Az első benyomás hihetetlenül fontos, ezért a hajtás feletti részre fókuszálj! Ezt gyakorlatilag egy magazin címlapjaként kezeld, ahol olyan tartalom legyen, amivel megfogod az érdeklődőt. 

Ha már itt, az elején frappáns szöveggel, képpel vagy videóval felkelted a figyelmet, továbbgörget az oldalon, ahol jöhetnek a jó minőségű vizuális anyagok és a megnyerő szövegek. Érdemes videót használni, sokkal közelebb kerülhetsz az érdeklődőhöz, a megtekintése miatt pedig több időt tölt az oldalon, ami a hirdetések szempontjából kedvező. 

A korlátozott ideig elérhető ajánlatok mindig előnyösek, jól konvertálnak, és egy klassz visszaszámlálóval izgalmasabbá teheted a megjelenését. Ha már a konverziónál tartunk, akkor az egyértelmű és jól látható helyen lévő cselekvés ösztönzésére fektessünk hangsúlyt!

Amit hajlamosak vagyunk elfelejteni 

Rendkívül fontos elem, nem ajánlott kihagyni: az elérhetőségünk - ha bármilyen kérdés lenne, ne emiatt veszítsünk -, illetve a vélemények, hiszen ha mások elégedettek, az növeli a hitelességünket és a konverziót is. 

Fontos az összehangolt kommunikáció, a landing oldalon ugyanazt kapja, mint a hirdetésben, ahonnan többnyire érkezik a látogató. A tartalom, a szövegezés és a vizuális elemek alapján is érezze az illető, jó helyen jár, ugyanarról a termékről, szolgáltatásról, márkáról van szó. 

A tesztelés pedig mindennek a kulcsa! Nincs olyan, hogy kész, mindig lehet finomítani és hatékonyabbá tenni, ha figyeljük a konverziót.