Az első rész sikeréből kiindulva várható volt, hogy a Warhammer 40,000: Space Marine 2 nem fog megismerkedni a bukás fogalmával, ám még így is meglepett néhány embert, hogy a Saber Interactive remek szakmai fogadtatásban részesült TPS-e már a tényleges megjelenése előtt (Gold- vagy az Ultra Editiont beszerző játékosok ugyebár korábban kezdhettek bele a darálásba) is kiváló számokat produkált Steamen. Mostanra ráadásul még tovább emelkedtek a mutatók, a SteamDB mérései alapján ugyanis volt olyan pillanat két nappal ezelőtt, amikor nem kevesebb mint 225 690 páncélba bújt harcos aprította a Tyranidák végeláthatatlan seregeit – vagy épp egymást, hiszen hagyományos multiplayer is akad a kooperatív mód és a kampány mellett. A stúdió ráadásul épp a minap dicsekedett el azzal, hogy a megjelenése óta már több mint 2 millió sci-fi rajongó próbálta ki a Space Marine 2-t, ami nem csupán önmagában nézve, de az id Software játékaihoz viszonyítva is bámulatos eredménynek számít.

És hogy miként került a képbe az FPS műfajt az útjára indító texasi csapat? Nos, úgy, hogy a Saber Interactive vezérigazgatója, Tim Willits egészen 2019-ig az id Software stúdióigazgatójaként tevékenykedett, a CEO pedig az alábbi (X-en közzétett) szöveggel írta le nemrég a lövölde pénzügyi sikerét:

„Todd Hollenshead (az id Software korábbi vezérigazgatója) és én úgy gondoljuk, hogy a Space Marine 2 a leggyorsabban fogyó játék, amin valaha dolgoztunk, beleértve az összes Quake, DOOM, Wolfenstein és RAGE-játékot” – olvasható Willits tweetjében. Nagyon úgy fest tehát, hogy a Warhammer 40K világa még a legendás DOOM- és Wolfenstein-szérián is túltesz népszerűség terén, nem mellesleg hiába szajkózzák néhányan a DEI fontosságát (volt, aki a Space Marine 2 kapcsán is negatívumként tüntette fel a női karakterek hiányát), az emberek többsége jól láthatóan remekül elvan azzal, ha batár nagy fegyverekkel irthatja a szörnyeket, és közben nem kap mindenféle társadalmi üzeneteket.

A borítóképek forrása: Focus Entertainment