Be kell valljam, az én életemből sokáig kimaradt a The Division. Igaz, a bejelentéskor még szemeztem vele, de a megjelenése utáni sok negatív kritika hamar elvette a kedvemet a kipróbálástól. Aztán valamikor az 1.8-as patch megérkezésének a környékén mégiscsak belelestem valamelyik ingyenes hétvége alkalmával, és azonnal be is rántott a vírustámadás utáni New York komor atmoszférája és a Dark Zone semmihez sem fogható hangulata. Azóta magamhoz képest kifejezetten sok órát raktam már a játékba, így természetesen én is rendkívül izgatott voltam, mikor az Ubisoft bejelentette, hogy készül a folytatás. De vajon mi változott az első rész óta, és vajon megéri-e beruházni a The Division 2-re?
Division 1.5?
Látva a játékhoz eddig kiadott videókat és képeket, az emberben felmerül a gondolat, hogy mindez nagyon hasonlít az első részre, és ez valamilyen szinten igaz is. A játék során ugyanúgy a rend helyreállítása és a különféle rivális frakciók megtörése lesz a feladatunk, mint az első részben, a főküldetések mellett pedig ugyanilyen fontos a főhadiszállásunk (ezúttal maga a Fehér Ház) fejlesztése és a különféle mellékküldetések teljesítése is.
Azonban míg a felszínen látszólag csak kevés dolog változott, az már az első óra játék után nyilvánvalóvá válik, hogy a fejlesztők elég sok helyen belepiszkáltak az első rész receptjébe. A legfontosabb változás talán, hogy immár kicsit hamarabb tudjuk lenyomni az ellenfeleinket. Ez egyrészt azt jelenti, hogy nem kell többé egy teljes tárat belepumpálnunk a legutolsó kapucnis huligánba is, másrészt pedig sokkal pörgősebbé, sokkal élvezetesebbé válnak így az összecsapások. Itt érdemes kitérni a fegyverekre is, melyek szintén sokat javultak az első részhez képest. Most már mindegyiknek megvan az érezhető szerepe, egyik sem lett kiemelkedően erős vagy kiemelkedően gyenge, és jobb szó nincs rá, egyszerűen öröm tüzelni velük.
Hasonló javuláson estek át a küldetések is. Bár az már most egyértelműnek tűnik, hogy a The Division 2-t sem a történetéért fogjuk szeretni, a pörgős, taktikus tűzharcok miatt így is nagy élmény volt végigvinni azt a két sima és egy végjátékhoz tartozó missziót, ami a bétában helyet kapott. Ami pedig a mellékküldetéseket illeti, egyszerűen ég és föld a különbség a két epizód felhozatala között. Az előző rész sokszor monoton és unalmas feladatai helyett most lényegében rövid főküldetéseket kapunk, melyek klasszisokkal élvezetesebbek, mint a The Divisionben voltak.
Nem minden javult azonban: az UI kifejezetten nehezen kezelhetőre sikeredett (ez főleg PC-n lehet bosszantó), például az embernek most már nem elég több másodpercig lenyomva tartania egy gombot, hogy kinyisson egy ládát, amit mondjuk szintlépésért kapott, a program utána még rá is kérdez, hogy biztos ezt akarjuk-e tenni.
De mindent összevetve a The Division 2 még így is az előző rész finomított, továbbfejlesztett változatának érződik, számtalan apróbb változtatással, melyek legtöbbje jól sült el és a játékosok kényelmét szolgálja.
Üdv Washingtonban!
A The Division 2 helyszíne is lecserélődött, New York hóval, szeméttel és hullazsákokkal lepett utcái helyett immár Washington D.C.-t járhatjuk be, méghozzá nyáron. Bevallom, nekem sokkal jobban tetszett az előző rész nyomott és komor hangulata, és úgy vettem észre, hogy a The Division 2 az élénkebb színeivel, és nyitottabb, napfényesebb tájaival ezt már nem igazán tudja hozni. A város maga az így is gyönyörű, de valahogy hiányzik belőle az a stílus, ami az első rész helyszínében lazán megvolt.
Viszont azt el kell ismernem, hogy Washington sokkal élőbbnek hat, mint New York annak idején. Az utcákon elvadult állatok, például szarvasok vagy macskák, rohangálnak, és civilekbe, valamint az ellenséges frakciók tagjaiba is gyakrabban bele fogunk futni. Továbbá azért erősen érződik, hogy a fejlesztők a totális reménytelenség helyett ezúttal már az élet és a civilizáció visszatérésére akartak fókuszálni. A városban szétszórva már felfedezhetők civil közösségek, melyeknek segíthetünk és amiket tudunk fejleszteni, és azt tényleg jó látni, ahogy egy-egy nagyobb fejlesztés megvalósul nekünk hála.
Családbarát rugózás
A The Division játékok egyik legfontosabb eleme a szememben a Dark Zone, így a bétának erre az aspektusára voltam még nagyon kíváncsi a hétvége során. A készítők januárban már elég sok információt elszórtak erről a témáról, ezek alapján az új Dark Zone egy békésebb, az elődjénél kezdőbarátabb helynek tűnt (tisztelet persze az occupied zónának), és ez a gyakorlatban is megmutatkozott.
A The Division 2 Dark Zone-ja valahogy sokkal nyugodtabb helynek tűnik Manhattan központjánál, renegát ügynökökkel például alig találkoztam, ami azért kicsit meglepőnek mondható az előző részben szerzett élményeim alapján. Nem tudom, hogy a belépőpontok körüli automata tornyok miatt, vagy valami más okból kifolyólag, de itt mintha egyszerűen senki sem akarta volna orvul megtámadni és lemészárolni, pedig sokszor teljesen egyedül vártam a helikopterre. Hogy ez jó vagy rossz, azt mindenki döntse el maga, de egy biztos: én határozottan úgy éreztem, hogy a régi Dark Zone hangulatából valami elveszett a két rész között.
Finomított, de nem tökéletes
Talán így lehetne a legegyszerűbben összefoglalni a The Division 2-t a béta alapján. Érződik rajta a törődés, ahogy az is, hogy a fejlesztők tényleg valami többet és jobbat igyekeztek alkotni, nem csak egy méretesebb DLC-t lerakni az asztalra, és ez jobbára az előnyére is válik. Washingon D.C. ugyan nem olyan hangulatos helyszín, mint New York, és az UI kialakításával is akadnak gondok bőven, de a The Division 2 még így is egy nagy előrelépés az első részhez képest. Pörgősebb a játékmenet, jobbak a fegyverek és a küldetések is sokkal izgalmasabbnak tűnnek az eddigiek alapján, mint az első részben. Ha valaki csak kicsit is szerette a The Divisiont, vagy érdeklődik a looter shooterek világa iránt, érdemes lehet a The Division 2-re is figyelnie, mert a béta alapján nagyon úgy néz ki, hogy az Ubisoft egy igen erős folytatással jelentkezik majd márciusban.