Ha nem csal emlékezetem még talán egy bundle keretein belül tehettem szert játékra. Mivel a játékról nem tagadom egyáltalán nem halottam, így gyanútlan fogyasztóként a képen látható férfi képében egy kosarast véltem felfedezni - legalábbis igy elsőre a Steam boritókép alapján - ám jóhiszeműségem délibábot látszatott, hiszen az áruházi oldalán megfigyelt tag-ek alapján tudatosult bennem, hogy nem egy sportjátékkal bővült játékos könyvtáram, hanem egy akció hack-and-slash-el.
Ásó-Kasza-Nagyharang
A történet nem egy mély, váratlan fordulatokkal tarkított forgatókönyvet vesz alapul, hanem már talán sokak által ismert klisés akciófilmek vonulatain keresztül vezeti végig a játékost. A nyitó képsorokban a főszereplőt ismerhetjük meg, ő Marlow Briggs, aki a perui zöld övezetben lévő ásatáson dolgozó barátnőjéhez érkezett látogatóba. Mint kiderül, az itteni élet nem fenékig tejfel, az ásatás vezetőjét gonosz, világuralomra való törekvések motiválják, főhősünk kedvesét elrabolja, Marlow pedig egy rituáléknál használatos kaszával a testében végzi. A túlvilágba való átlépés helyett, azonban egy ősi uralkodó szelleme által megszállt maszk, feltámasztja őt, sőt mi több szent harcossá avanzsálja, kinek célja nem lesz más, mint kedvese, illetve a világ megmentése a gonosztól. Tehát a történet egyszerű, mint a fa ék.
Noha a játék pozitívumait nem a többszálon futó története és annak mélysége, hanem a könnyed és izgalmas harcrendszere szolgáltatja, de nem feledkezhetünk meg a történet ikonikus, misztikus maszkjáról sem, ami sokszor ironikus, szellemes megjegyzéseket is elenged. Az ősi maszk és főhősünk dialógusai meglehetősen jól sikerültek, a közbe-közbe elsütött humorbombák sokszor csalnak mosolyt a játékos arcára. Sőt lebegő társunk nem rest az orrunk alá pörkölni egy-egy egysorost, amikor alulról szagoljuk meg az ibolyát.
A nehézségi szint szerintem jól skálázott, bár nem izzasztóan nehéz, ha már kitapasztalta a játékos az ellenfelek támadásainak mikéntjét. Igaz az egyidőben a ránk támadó ellenfelek okozhatnak olykor kisebb-nagyobb fejfájást. Az egyik területről a másikra történő platformrészeket különböző minijátékok is színesítik, amelyek pont a megfelelő pillanatban törik meg csetepaték monotonitását.
A perui Kratos
Ahogy haladunk előre történetben, úgy bővül majd fegyvernemeink száma, azáltal, hogy fegyverünk többféle formát is képes lesz ölteni. A játék elejétől a kétkezes kissé lassabb mozdulatokra képes kasza lesz a társunk, majd ezt követi a fürgébb támadásokra specializált tőr, egy indára kötött méretes penge, mely több ellenfél egyidejű ütlegelésére alkalmazandó, valamint egy hibrid bárd-kalapács húskloffoló. Emellett területre ható mágikus sebzésekkel is egyaránt megszeretgethetjük nemkívánatos ellenfeleinket, bár ezek elsütése igencsak sok mana elfogyasztását követelik meg, így javasolt a mágiákat megfelelő időben elsütni. A távolból támadóinkra pedig dobótőrökkel tudunk válaszolni, melyek alkalmazása fontos taktikai előnyt kovácsolhat, főleg a levegőben lévő, vagy a harctértől messzebb álló egyedek kiiktatása céljából (a dobótőr munícióját szintén a manából kell fedeznünk).
Természetesen egy némi szerepjátékos véna is megfigyelhető benne a karakter fejlesztése tekintetében, ám nem egy túlságosan részletes képességfára kell gondolni. A leölt ellenfelek jóvoltából tapasztalati pontokra teszünk szert, melyeket az egyes pályarészeken található sárga színű maszkokat felszedve egészíthetünk ki. Az XP-t az egyes skilljeink mélyítésére fordíthatjuk, minden képesség (tehát a 4 féle fegyvernem, és ugyanennyi mágikus tálentum) 3 szinten csúcsosodik ki, minden egyes megvásárolt lépcsőfok, az adott skill hatásait erősíti.
A játék egyértelműen nem veszi komolyan magát, de játékmenete unalmasnak egyáltalán nem mondható. A tájak, melyeken megfordulunk kellően változatosak, sőt bizonyos részeken kifejezetten jól is néznek ki. Bár a nagyobb terek esetében kissé kellemetlen a kisebb-nagyobb teljesítménybéli ingadozások, megoldás természetesen a grafikai beállításoknál lévő különböző effektek átállítása lenne, de sajnos a képernyő felbontásán kívül ezek finomra hangolására nincs lehetőség. A karakterek és egyes animációk kissé baltával faragott képet ébresztenek, az átvezetők viszont az egyedi, egyfajta mozgó állóképekkel a fejlesztők egy ügyes és ötletes megoldást abszolváltak.
Kellemes kikapcsolódás Chuchu-val
Marlow Briggs, egy rétegjáték, ez vitathatatlan. Mégis fesztelen és laza játékmenetet nyújt, akár egy nyugodtabb AAA videójátékoktól mentes időszakan, vagy a műfaj kedvelőinek. A játékidő a maga megközelítőleg 6 órájával igaz meglehetősen kurta, sőt egy ügyesebb akár Dark Souls játékokon megedződött, állandóan a „meghaltál” feliratot már többezerszer látta játékos, ennél gyorsabban is végére érhet.
A játék Steamen jelenleg nagyon pozitív (91%-os) értékelésen áll, a kedvező 5 eurós árcédula, pedig egyáltalán nem tolakodó a pénztárcánkra nézve. Az apróbb játékhibákat nézve, ideértve az FPS problémákat és a nem kifinomult animációkat leszámítva, mégis egy könnyen fogyasztható és szerethető játékot kapunk, amire szerény véleményem szerint érdemes benevezni.
Írói vélemény:
A játék harcrendszerének könnyedsége, mely a játék sava-borsát adja, kellően izgalmasra sikeredett, ami képes arra is, hogy Marlow Briggs kalandját akár egy nyugodtabb délután egy ültőhelyben is végig játssza a játékos. Persze lettek volna még csiszolandó területek, de ár-érték arányban az egyik legszórakoztatóbb akciójáték.
Pro
+ Könnyed, pörgős harcrendszer
+ Alacsony költségvetésű mozik varázsa
+ Nem tolakodó a pénztárcára nézve
+ Humor
Kontra
- Teljesítménybeli ingadozások
- Talán egy picivel lehetne hosszabb
- Játékbeállítási lehetőségek nem bőkezűsége