A Marvel-franchise örök és számos kiváló lehetőséget biztosító téma, nemcsak a filmek, de akár a videójátékok és társasok világában is, avagy semmi meglepő nincs abban, ha utóbbi piacot is egyre inkább beveszik a szuperhősök… és a szupergonoszok. Merthogy az Infinite Power nem a The Op Games-féle Thanos Rising, vagy éppen a CMON-tól jött, és nemrég újabb kasszasikert elérő United-vonal nyomában halad, hanem inkább a saját útját járja, amit a Disney Villainous kövezett ki. Természetesen ezúttal is a Prospero Halltól és a Ravensburger műhelyéből, ám most a családi vállalkozásként üzemelő Társasjátékpont jóvoltából. Utóbbi Melinda és Dani szerelem-projektje, így őket is üdvözöljük partnereink között, ahogy célkitűzéseiket is, miszerint egyfelől igyekeznek minden olyan játékot beszerezni, ami máshol radar alatt marad, de valamiért kiemelkedik az átlagból, másfelől pedig gyűjtőként és szenvedélyes játékosként mindent úgy csomagolnak, ahogy ők is szeretnék megkapni a rendelt termékeket. Ebben az esetben erről a Marvel Villainous: Infinite Powerrel bizonyosodhattam meg, ami valóban biztonságos csomagolásban érkezett meg hozzám, hogy utána belevethessük magunkat a szupergonoszok csatájába.  

Marvel Villainous: Infinite Power

  • Hazai partner: Társasjátékpont
  • Kiadó: Ravensburger
  • Tarsasjatekok.com adatlap
  • Típus: kompetitív
  • Játékosok száma: 2-4 fő
  • Játékidő: átlagosan 40-80 perc
  • Korcsoport: 12+
  • Nehézség: 2,73/5
  • Ajánlott fogyasztói ár: 13 990 forint

Nagy sztori itt nincs, és maga a recept, illetve az összetevők listája hasonló, mint ami a Disney Villainous esetében várta a játékosokat. Avagy most Thanos, Ultron, Hela, Kiképző (Taskmaster) és Koncoló (Killmonger) bőrébe bújva lehet harcolni a legnagyobb hatalomért, ami saját elérendő célok képében teljesedik ki. Mindenki rendelkezik egy szétnyitható karaktertáblával, leírással és segédlettel, valamint egy egyedi dizájnolású bábuval, saját karakter- és Fate-paklival, plusz van egy közös Fate-pakli, illetve egy token-gyűjtő, amibe az energia-, erő- és Hela-féle zöld tokenek kerülnek. Ha minden megvan (egyes karaktereknél extra setupra van szükség), mehet is a játék.

Erősítés és támadás

Ahogyan a Disney-gonoszokat felvonultató játék esetében, úgy a Marvel-verzióban is az a cél, hogy a játékostáblán mozogva sereget gyűjtsünk, erősítsük karaktereinket, illetve, miközben megküzdünk az ellenfelek és opcionálisan az események által nyújtott külső hatásokkal/támadásokkal, teljesítsük küldetésünket, ami a győzelemhez vezet. Amint valaki befejezte a saját objektívát, meg is nyerte a háborút, ám addig hosszú és rögös út vezet, erre nem árt felkészülni.

Hiszen a küldetések minden esetben változók, így Ultron a speciális, vastagabb kartonlapokon lévő feladatokat végzi el, így átalakulva és egyre halálosabbá válva, míg Thanos a mindenki számára elérhető Végtelen Köveket gyűjtögeti, ami különösen izgalmassá teszi a játékot. Perdig a koncepció a régi, avagy a saját körében mindenki egy adott mezőre lép a saját tábláján, ahol jobb esetben négy, tetszőleges sorrendben végrehajtható akcióra van esélye. Ez a kártyakijátszástól kezdve az energiapontok begyűjtésén át a Fate-kártya ellenfélre tételén át sok minden lehet. Harcolhatunk (ha a saját mezőn áll egy támadó), áthelyezhetünk valamit a saját lapjaink közül, de akár szimplán hatásokat is aktiválhatunk. A legfontosabb azonban a kártya kijátszása, ami egy akcióra mindig egy lapot jelent (egy mezőn több akció is felszólíthat a kártyakijátszásra), és ennek az árát, ha van, az energiatokenekkel kell megfizetni. Ilyenkor a táblánk aljára tesszük a lapot, ha az egy szövetséges, ha kiegészítő, akkor már kijátszott kártyához csatolhatjuk, ha pedig azonnali hatás, azt is teljesíthetjük. 

A Fate-pakli egészen más, és sokkal izgalmasabb. Ebbe a közösön felül a saját paklik is bekerülnek, így esély van rá, hogy pont olyan kártyát húzunk, ami egyik ellenfelünkkel szemben hatásosabb, azonban átlagban mindegyiket fel lehet használni valaki ellen. Ilyenkor a másik játékos táblájának felső sávját takarjuk le, ezzel akciókat is semlegesítve, amik egészen addig nem alkalmazhatók, míg a Fate-kártya nem lett száműzve. Amihez viszont saját szövetséges(eke)t kell bevetni, méghozzá úgy, hogy annak/azoknak ereje üsse az ellenfél kártyáját. Alaposan meg lehet tehát nehezíteni a többiek dolgát, így egy egészen aktív, részben a direkt konfrontációra is hajló játékmenet épül ki, melyben a fő cél ugyan a saját vonal erősítése, a feladadok teljesítése, de közben a többi játékossal is foglalkozni kell. Haladó játékmódban pedig a különböző események is képbe kerülnek, amik szintén színesítik kicsit a harcot. 

Gonoszkodás

A Prospero Hall a Disney Villainousszal egy egészen jó alapötletet tett le az asztalra, amit a dizájn tett igazán különlegessé (ott a bábukat azért masszívabbnak és egyedibbnek éreztem), viszont magukkal a karakterekkel abszolút nem tudtam azonosulni, ráadásul annyira nem vonz a Disney-gonoszok világa. Persze, a Marvel-gonoszokkal is nehéz az azonosulás, de valahogy ez az univerzum (számomra legalábbis) jobban adja a nagy nemezisek bőrébe bújva lefolytatott háborút, miközben a Fate-pakliban rendre felbukkannak az ikonikus hősök (Hangyától Hulkig), hogy nehezítsék a hatalomért harcoló felek dolgát. Sikerült egyedibbé tenni a célokat is, avagy tényleg van miért küzdeni, így kimondottan sajátos ötletekkel feldobva az öt karakter dolgát, ezzel kitolva a szavatosságot, elvégre ahhoz mindegyik szereplővel kell 2-3 játék, hogy kicsit jobban ráérezzünk a megfelelő technikára. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ilyen formában tehát egészen jól teljesít a Marvel Villainous: Infinite Power, aminek az ára is egészen baráti, elvégre jó társasággal/csapatokkal akár 10-15 óra is simán belerakható, amivel abszolút megéri az árát. Persze, az is elmondható, hogy akkor igazán élvezetes ez az adok-kapok, ha valaki szereti magát a világot, a Marvel-univerzumot, akkor viszont nagyon. Emellett viszont a konfrontatívabb, de nem direktben az egymás elleni küzdelemre kiélezett kártyajátékok kedvelői is tehetnek vele egy próbát, mert az eltérő karakterek miatt ők is jól szórakozhatnak. Nem kiemelkedő, nem formabontó vagy iránymutató, de amit a Prospero Hall a Disney Villainousszal elkezdett, azt a Marvel-variánssal tovább bővítette, és hát, már az első verzió is kellően sikeresnek bizonyult. Kellemes kikapcsolódás, egy szerethető világgal, kevésbé szeretetreméltó szereplőkkel.  

(A tesztpéldányt köszönjük partnerünknek, a Társasjátékpontnak!)

Társasjátékos hírekért kövesd a rovat Facebook-oldalát