Egyiptomról mindenkinek a piramisok jutnak eszébe, de nem azok építői. Pedig az Imhotepben te is egy építész vagy, aki ráadásul nemcsak egy piramisért, de egy templomért, obeliszkért és sírhelyért is felel. A célod nem a túlélés, hanem a siker és a hírnév!

Imhotep ókori egyiptomi polihisztor, akit a világ első elismert mérnökének, építészének, orvosának, költőjének és írójának tartanak  nem mellesleg ő volt az, akinek a keze munkáját Egyiptom első piramisa, a Dzsószer-emlékmű és a szakkarai templom dicséri. Egy ilyen illusztris karrier azért manapság sem jut ki mindenkinek, hát még abban a korban, melyben Imhotep tevékenykedett. És ebben a korban fogsz te is, a címadó játékban ugyanis pontosan olyan neves építőmesterré kell válnod, mint annak, akinek a neve kiállta az idő próbáját!

IMHOTEP

  • Gyártó: KOSMOS
  • Partner: KOSMOS
  • Típus: Kompetitív
  • Játékosok száma: 2-4
  • Játékidő: 45 perc
  • Korcsoport: 10+
  • Nehézség: 2.01
  • Ár: 9590 Ft

A próbát viszont elsősorban nem a nevednek, hanem saját magadnak kell kiállnod, hiszen az Imhotepben minimum egy, maximum három másik rivális is azért küzd, hogy Egyiptom legsikeresebb építőmesterévé váljon. A Kosmos ezt a párharcot egy olyan családi megközelítésű játékként tálalja, amelyben felismerhetők a területfoglalós és a munkáslehelyezős műfaj elemei. A hat fordulón át zajló küzdelem során az építő alapanyagul szolgáló kő kifejtése és az építési helyekre való eljuttatása a cél a lehető legtöbb győzelmi pontért. Minden játékos összesen egyetlen akciót hajthat végre a körében, és ez egészen addig tart, míg a rakománnyal megpakolt utolsó hajó ki nem fut a kikötőből – ezt követően pedig elindul a felkészülés a következő fordulóra, és ez így megy egészen a játék végéig.

A lehetséges akciók sok meglepetést nem fognak okozni: kőfejtéssel lehet új kövekhez jutni, szállítással ebből egyet egy szabadon választott, üres hellyel még rendelkező hajóra juttatni, egy hajót egy építőhelyhez kalauzolni, vagy egy akciókártyát kijátszani. Minden játékos készletében egyszerre maximum csak öt kő lehet, és nem csak a saját, de a hajók raktárkapacitása is véges: egy hajó minimum egy, maximum csak négy követ képes szállítani, és az is meg van határozva, hogy mi a rakomány minimális mennyisége, amely a kihajózáshoz szükséges. Ráadásul az sem mindegy, hogy az adott hajóra hányadikként pakoljuk az árunkat, a kipakolás ugyanis sorrendben történik.

Éppen ezért elképesztő, vérre menő párharcok zajlanak azért, hogy a lehető legelőnyösebb helyzetbe kerüljünk, amihez nemcsak, hogy előre kell gondolkodni, és fejben kiszámolni, hogy ezzel vagy azzal az akcióval összesen hány pont zsebelhető be, de közben még a szerencse is a mi oldalunkon kell, hogy álljon, hiszen egy rivális játékos egy suhintással keresztül húzhatja a számítást, ha pont előlünk happol el egy szállítmányt vagy indít útnak egy hajót.

EGYIPTOMI KALANDOK

Az egyes építési területeken ugyanis egy fordulóban mindig csak egy hajó lehet és mindössze csak öt lehetőség érhető el. A piactéren lehet akciókártyákhoz jutni (ez lehet többek között instant, a végső pontszámlálást befolyásoló vagy egyszer használatos), a piramisnál háromszintes piramist építeni (a győzelmi pont itt azonnal jár), a templomnál templomot építeni (pontozás a forduló végén), a temetkezési kamrában sírhelyet felépíteni (pontozás csak a játék végén), míg az obeliszknél egyre magasabb emlékművet felhúzni (pontozás csak a játék végén).

Az ezen területeken megszerezhető győzelmi pontok esetében számíthat a sorrend, a mennyiség, vagy ezek kombinációja is. A piramis esetében a sorrend dönt a pontról, a templomnál az, hogy az egy sorból álló templomból a kiértékeléskor hány kocka látható felülről (jó időzítéssel le lehet takarni a rivális köveit), a sírhelynél egybefüggő kövekből kell a lehető legtöbbet lerakni, míg az obeliszknél csak a magasság számít. Játékosszámtól függően a játéktér egyre több és egyre magasabb építménnyel lesz tele, ami remekül passzol a témához, de ezek azért nem a világ legstabilabb épületei!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A tálalásra mindenesetre nem lehet panasz, az Imhotep nemcsak szép, de funkcionális is, a moduláris játéktér nagyon gyorsan összerakható, ráadásul van nehezített változata is, így hosszútávon is bőven van lehetőség az alapvetően azért rendkívül egyszerű és pörgős játékmenetében. Ahol viszont nem brillírozik, az a kétjátékos mód: bár ezen körülmények mellett is működik, azonban ezen élmény teljesen más a három-négyfős menetekhez képest, ahol inkább a specializáció, és nem a mindenbe belekontárkodás a jellemző. Ezt tudják a készítők is, elvégre az Imhotepből készült egy alternatív változat is (Imhotep: The Duel), kifejezetten két fő számára, amely teljesen egyedi elemekkel dolgozza át ezen játékmenetet. És bár nyelvismeret egyáltalán (egész pontosan a lehető legminimálisabban) szükségeltetik az Imhotep élvezetéhez, az se keseredjen el, aki nem tud angolul: a Piatnik kiadó magyarul is megjelentette!

A tesztpéldányért köszönet a KOSMOS-nak!

Támogasd te is a PC Gurut!