A Free League kínálatából legutóbb bemutatott CY_BORG után nem kizárt, hogy az apokaliptikus világépítést és nihilista hangulatot kevésbé kedvelő játékosok nem igazán találták meg a számításukat. Bár alternatívaként ott a Cyberpunk RED a konkurenciánál (mely már kizárt, hogy bele fog férni az idei, szerepjátékok terén igencsak sűrű évbe), a Free League is készült egy opcióval, ami a Blade Runner RPG, avagy a Szárnyas fejvadász hivatalos szerepjátékos adaptációja.
Scott után, Villeneuve előtt szabadon
A szerepjáték 2037 és 2049 között játszódik, tehát közel húsz évvel az eredeti Szárnyas fejvadász után (amikor az LAPD már fejvadászként alkalmazza a Nexus 9-es replikánsokat), de még jóval a 2049 eseményei előtt. A játékosok kivétel nélkül LAPD tiszteket alakítanak (replikánsokat és embereket egyaránt), kiknek feladata törvényszegő replikánsokkal kapcsolatos ügyek felderítése, és indokolt esetben az érintettek azonnali likvidálása. A játék a Vaesenben és az Alien RPG-ben is használt Year Zero-motorra épül, négy, rangsorolható alaptulajdonsággal, képességekkel, illetve specializációkkal, kártyahúzáson alapuló cselekvési sorrenddel és (későbbi büntetésekért cserébe) limitált mértékben újradobható kockákkal. Más Year Zero-alapú szerepjátékokhoz hasonlóan ezúttal is a karakteralkotás kritikus részét képezi a személyes történet megalkotása. Minden játékosnak rendelkeznie kell valamilyen kulcsfontosságú emlékkel, egy emberi kötelékkel vagy mementóval, amely replikánsok esetében lehet akár mesterségesen betáplált is. Ez a játékra is hatással van, az ügyek felderítése során ugyanis indokolt esetben felhasználható egy-egy próba megkönnyítéséhez vagy valamilyen előny szerzéséhez.
További módosítás az ismert szabályokon a promóciós, illetve az emberség-pontok rendszere. Előbbit a játékosok a hatékonyságért cserébe kapják, felhasználásával komolyabb LAPD-erőforrásokat hívhatnak segítségül (akár rendőri erősítést is), míg utóbbiakat akkor, amikor időről-időre megmutatkozik az emberi énjük. Ez persze pont az LAPD és az esetleges megbízó szemében jelent hátrányt, replikánsok esetében pedig a túl sok bukta és emberség-pont gyűjtése egy eszkalálódó folyamatot indít el, melyet, ha promóciós pont gyűjtésével nem törnek meg időben, automatikus likvidálásra kerülnek.
Voight-Kampff teszt kockadobásokkal
A készítők emellett külön mechanikákat dolgoztak ki az üldözésekre, az informátorok és más erőforrások használatára, valamint a játékosok személyes történeteinek kidolgozására is. A szabály kimondottan bátorítja, hogy a játékosok (a kulcsfontosságú szegmenseket leszámítva) külön utakon ténykedjenek – még ha ennek lebonyolítása néha komoly kihívást is jelent a Mesélő számára. A játékban megoldandó ügyek egyik fontos motívuma ugyanis az idő, és az ennek múlásával járó események rendszere, melyre a kezdőszetthez mellékelt Electric Dreams című modul tartalmaz is egy remek példát. Amennyiben a játékosok által alakított fejvadászok nem elég hatékonyak, nem derítik fel kellő gyorsasággal a nyomokat, az események folynak tovább (jellemzően egyre inkább súlyosbítva és nehezítve a körülményeket), egy ponton túl pedig a játékosok el is bukják az ügyet.
A játék maga kifejezetten szórakoztató, remekül visszaadja a filmek borongós, szomorú, neo-noir hangulatát és érzelmi töltetét. A szabálykönyv maga a vizuális mámor, szenzációs prezentációval megtámogatva, egyetlen hátránya, hogy a kezdőszett tartalmával szemben kissé furcsa lett az aránya és a szerepe. A fő szabálykönyv más játékokkal ellentétben nem tartalmaz kezdő kalandmodult, míg a kezdőszettben található “rövidített” szabályzat lényegében a teljes kötet harmadát tartalmazza, számtalan segédanyag és egy meglehetősen ütős kalandmodul társaságában. A szabálykönyvben a Mesélőnek szóló rész végére került egy igen bő generátorrendszer, mely nagyban megkönnyíti az újabb ügyek, NPC-k, nyomok, főbb történetelemek gyors megalkotását, ez azonban nem helyettesít egy kész, példaként használható modult. Így a kezdőszett beszerzése nemcsak, hogy jobban megéri, de sok csapat számára bőségesen elegendő is a játékhoz. A Szárnyas fejvadász és a cyberpunk szerepjátékok rajongóinak pedig kifejezetten érdemes beszerezniük – garantáltan összehoz majd számukra pár drámai, lételméleti fejtegetésekbe hajló kalandot.
(A tesztpéldányt a Free League Publishing biztosította – köszönjük! A játékhoz angol nyelvtudás szükséges.)