A hangyák után is maradjunk a különböző élőlényeknél, illetve a hétéveseknek és családjuknak szóló játékoknál, ám ezúttal nem az ételgyűjtögetés a cél, hanem a Farkasok Erdejének felfedezése. Wolfgang Dirscherl és Julien Gupta számára egyáltalán nem ismeretlen a gyerekjátékok világa, amit a Skylands kapcsán már ismerős Patricia Limberger illusztrációival megközelítve egy biztos és jól ismert alapokon álló, de külsejében mégis egyedi és kedves társast eredményezett. A 2020-as produkció a gyerekek idei kedvence is lehet, hiszen minden megvan benne, amire szükségük lehet: farkasok, baglyok, mókusok, lépések, szép és színes területek.
Lupos
- Hazai kiadó: Piatnik
- Tarsasjatekok.com adatlap
- Típus: kooperatív
- Játékosok száma: 1-5 fő
- Játékidő: átlagosan 30 perc
- Korcsoport: 7+
- Nehézség: 1/5
- Ár: 12 990 forint
Merthogy a Farkasok Erdejének mélyén a puzzle-ként összeilleszthető táblán elrejtve hét mágikus farkast kell megtalálni, ami egyenes út a legendás falkavezér megjelenéséhez. Ehhez a játékosok közösen irányítják a két kis és két nagy farkast, akiket a zsákból véletlenszerűen húzott tokenekkel lehet mozgatni. A kiszemelt szereplő a tokenen lévő ábrának megfelelően léphet az azonos ábrájú, legközelebbi mezőre, ahol, ha mozdítható erdőlapka van, azt meg kell fordítani, ezzel egy újabb lépést vagy tokent biztosítva, míg a sima útra toppanva befejezzük a mozgást.
Van még néhány extra lehetőség is, így a mókussal egy tokent vesztünk a zsákból, a kis farkasok azt jelentik, hogy adott karaktert egy szabadon választott tóba kell állítani a következő mozgásig, míg a felfordított lapkán lévő póktól az adott farkas egészen az indulási pontig menekül vissza. Van még bagoly is, ami a legkellemetlenebb minden hátráltató tényező közül. Ha ugyanis baglyot húzunk, egy bagoly figurát fel kell tenni a farkas-szikla tetejére, ami új fordulót eredményez, ha pedig mind a négy a helyére került, a játéknak vége, Lupost nem sikerül megtalálni.
Van persze ellenszer is, hiszen a Luposban alapvetően a gyerekekre gondoltak, így bagolyreptetésre is van mód, amivel egy figurát levehetünk a szikláról. Ráadásul minden mágikus farkas jutalmat ad, ha sikerül megtalálni. Megtalálni úgy tudjuk őket, hogy a táblára véletlenszerűen felkerült három lap valamelyikéhez oda irányítjuk a megfelelő farkasokat (van, amelyiknél két kis farkas, másiknál két nagy és egy kis farkas kell és a többi), ezzel a sziklára küldjük a megszerzett mágikus farkast, akitől valamilyen Lupos lapkát kapunk. Ezzel aztán ismét baglyot reptethetünk, egy farkas az üvöltésével magához hívhatja egy társát, sőt egy barlanghoz érve, majd azon áthaladva egy másik száján juthatunk ki, ezzel lerövidítve a szükséges távot. Így hát mindenre van megoldás, mindenhez van segítség, a kérdés már csak az, hogy egyedül vagy többen hogy sikerül elirányítani a négy farkast, miközben telnek az éjszakák.
Az erdő hősei
Az eredetileg a Queen Games kiadásában megjelent, itthon a Piatnik által forgalmazott Lupos vérbeli gyerek- és családi játék, melynek mechanikája pofonegyszerű, aminél a lapkafordítás/tokenhúzás, lépés viszi az akciók nagyobb részét. Ez az egyszerű szabályrendszer teszi lehetővé, hogy egyedül is ugyanúgy élvezetes lehessen, miközben a mágikus farkasokat rejtő helylapkák három kategóriára bontva képesek emelni a nehézséget. A játék maga színes és szépen illusztrált, kedves állatrajzokkal, tipikusan varázslatos, erdei látképpel, aminek hála a kisebbeknél biztosan nyerő lehet, de akár a meséket kedvelő felnőtteknél is betalálhat.