Az Infinity CodeOne-ajánlónk során kutyafuttában átvettük az Infinity CodeOne alapjait, de csupán kedvcsinálóként tekinthetünk rá. Ugyanis a játék (mint általában a legtöbb wargame) igazi sava-borsát a frakciók közötti eltérések jelentik, ezek ismerete kulcsfontosságú egy megfelelő csapat összeállításában, és egy hatékony, játék előtti stratégiai terv felállításában. Amit, a saját tapasztalataimból kiindulva, az első lövések eldördülésekor felrúg az ellenfél és Fortuna elátkozott húszoldalú dobókockája. Na de a viccet félretéve, ismerkedjünk meg közelebbről az aktuális cikk két főszereplőjével, a Yu Jing és a Panoceania Action Packekkel.
Infinity: CodeOne
- Partner/kiadó: Corvus Belli
- Tarsasjatekok.com adatlap
- Típus: kompetitív
- Játékosok száma: 2 fő
- Játékidő: 30-60 perc
- Korcsoport: 14+
- Nehézség: 4,0/5
- Ajánlott fogyasztói ár: akár a kiadó honlapjáról, akár hazai forgalmazótól rendeljük, egy akciópakk nagyjából 30 000 forint
Lévén a Kaldstrom Starter Pack két frakciójának csomagjairól van szó, a legegyszerűbb annak tartalmához hasonlítani azt, amit itt kapunk kézhez. A vonatkozó frakciónál ugyanazok a modellek a Starterben, mint az Action Packben, ám utóbbi további három egyedi modellel gazdagítja gyűjteményünket. Tény, hogy a kezdőszett ár-érték arányban verhetetlen, hiszen összesen 14 figurával (frakciónként 7-7), kockákkal és „papíráruval” kerül 40 ezer forintba, míg a szóban forgó frakciócsomagok 10 figurával érkeznek, nagyjából 30 ezer forintért. Hogyha nem is vesszük figyelembe a kiegészítő cuccokat, akkor a Kaldstrom figuránként 2800 forint környékére jön ki, ezzel szemben az akciópakkok átlaga 3000 forint körül mozog. Persze a képlet gyakorlati szempontból nem egyszerűsíthető ilyen durván, a három további katona ugyanis specialistákkal és további különleges képességekkel még jobban „kikerekíti” választott különítményünket.
Ennek tudatában egy Action Pack célközönsége többféle lehet. Elsősorban azoknak szól, akik egy újabb frakcióval szeretnék bővíteni gyűjteményüket úgy, hogy azonnal egy kerek és használható, asztalra tehető csapatot kapjanak. Másodsorban azokat érdekelheti komolyabban, akiknek nincs szüksége a kezdőszett sallangjaira, vagy nem találtak partnert a másik felére, esetleg csak az egyik oldal felé kacsingatnak igazán. Harmadsorban pedig azoknak, akik bővítenék már meglévő csapataikat egy kis vérfrissítéssel. Az igazán különleges egységek további csomagok formájában (reinforcement pack) vagy önállóan érhetők el.
A csomagok fő vonzereje – akármelyikről is beszéljünk – a specialisták jelenléte, akikkel bizonyos küldetéseket teljesíthetünk, illetve általuk az adott frakció képességeinek, „ízének” kidomborítása avagy elmélyítése. A Yu Jing inkább a közelharcra helyezi a hangsúlyt, az odajutást minimális módosítókkal, mozgékonysággal, illetve álcázott egységekkel biztosítja. Néhány kifejezetten sokoldalú, ennél fogva kimondottan értékes egységgel színesítve palettánkat.
Yu Jing
- Zhanshi (3 darab) – Olcsó közkatonák, de felárért extra felszerelést kaphatnak, egyéb harctéri szerepek betöltésére. Dodge képességük segíti őket ahhoz, hogy ha a szükség úgy hozza, eljussanak a közelharcig, ahol egy pár árnyalattal jobbak, mint tűzharcban.
- Jujak – Ő a rohamosztagos, az ebben a csomagban adott modell nehéz lángszóróval és a sztenderdnek számító Combi-Rifle-lel lett felszerelve. A látszat kicsit csal, első mozgás értéke (6) és a Yu Jing-re általánosan jellemző Dodge viszonylag mozgékonnyá teszi, és még az ütéseket is jól állja. Két találatot is kibír, mielőtt a földre kerülne.
- Daofei – A de facto elsőszámú hadnagy-jelöltünk, már csak azon egyszerű oknál fogva is, hogy kapásból álcázva tehejük fel az asztalra, így alaposan megnehezítve az ellenfél dolgát. Emellett kifejezetten veszélyes is, meglepetés-támadást is végrehajthat, a sorozatlövő Spitfire gépfegyvernek köszönhetően akár négy célpont ellen is.
- Guiláng – Elsődleges feladata álcázva közel jutni az ellenfélhez és a Boarding Shotgunnal rajtaütésszerű támadást végrehajtani, a kulcspozíciókat pedig aknákkal biztosítani. Páncélzata gyakorlatilag nincs, így kulcsfontosságú a jó pozicionálás és a meglepetés erejének kihasználása.
- Húndún – A csapat mesterlövésze, a Multi Sniper-Rifle többféle tüzelési módjának köszönhetően tereptárgyak elpusztítására is alkalmas. A Yu Jing igazi megtestesítője: lopakodik, lesből támad, álcázza magát, egyszóval a távoli rajtaütés igazi mestere.
- Jing Qo – Közelharcban elképesztően hatékony, a Dodge és a Mimetism képességei garantálják, hogy épen és egészségesen érjen oda felnégyelni az ellent. Lopakodási képesség híján viszont gondolni kell a visszavonulásra is, már ha szeretnénk mindenképpen a táblán tartani, mert költséghatékonysága csak így garantálható.
- Shang Ji – Hackerként komoly veszélyt jelent az ellenfél kulcsfontosságú egységeire, mindenki mást pedig könnyű célponttá tehet. A többféle tüzelési móddal rendelkező Multi-Rifle-t területre ható Chain-Colt egészíti ki. Ha éppen úgy döntünk, hadnagyként is feltehetjük az asztalra.
- Ye Mao – Talán a legrugalmasabban felhasználható egységünk, multispektrális sisakkameráinak köszönhetően senki sem bújhat el előle. A Multi-Rifle és Chain-Colt kombinációval pedig, mindig olyan helyen akarjuk tartani, ahonnan bárhova könnyen odaér, ugyanakkor biztonságban is van. Ebben segíti a Super-Jump képesség, ami nemcsak, hogy opcionálisan rövid paranccsá változtatja az ugrást, hanem akár röptében is lőhet, méghozzá 360 fokos körben.
PanOceania
- Fusilier (3 darab) – Ők a PanO -féle egyszeri bakák, árnyalatnyival inkább a távolsági harcra kihegyezve (statisztikailag 5%-kal nagyobb a találati esélyük), és különleges képességek nélkül. Feladatuk a fedezés, vagy a golyófogás, a helyzet függvényében.
- ORC Troop – A PanO rohamosztagosa nemcsak a rugalmasabb Multi Rifle-lel lett felszerelve, de erősebb páncélzatot is kapott, mint Yu Jing ellenpólusa, így egy fokkal könnyebb használni, és szélesebb körben bevethető, akár hadnagyunk is lehet.
- Knight of Justice – Első számú hadnagy-jelöltünk igazi közelharcos, nyakig páncélban és hosszú (6) első mozgásával egy rémálom annak, akinek a közelébe kerül. Ezt hangsúlyozza az alsó-közép lőtávolságban hatékony Spitfire gépfegyver is. Ha meg odaért, az ellen a gatyót még jobban felkötheti a Martial Arts képessége miatt, amivel nemcsak magát erősíti, hanem a másikat is gyengíti.
- Nokken – Egy viszonylag szívós és a Mimetism miatt nehezen meglőhető, már a kezdés előtt előretolható felderítő egység. Segítségével a kezdőzónánkon túli területek közül is lefoghatunk valamennyit. Igaz, ezt valamelyest korlátozza a Boarding Shotgun korlátozott lőtávolsága.
- Infirmarer – Ahogy a neve is elárulja, ő a dedikált felcser a csapatban. Doctor képességének hála a gyógyított félnek nem kell túlélésre dobnia a kockával, elegendő az orvosnak sikeres dobást tennie, bár a legtöbb esetben jobban járunk a sima Medikittel, még akár távolról is.
- Locust – Kezdésnél akárhova felpakolható felderítő, aki a Marksman Rifle közép-magas hatótávolságának köszönhetően tökéletesen egészíti ki a Nokkent a csapatban, akár fedezve azt, akár egy másik szöget lezárva a relatíve biztonságos előrenyomuláshoz.
- Boyg – Már ránézésre látszik, hogy egy két lábon járó tank. Rakétavetőjével tereptárgyak elpusztítására is képes, ráadásul egészen pontos is, de közelharcba sem érdemes vele keveredni, mert könnyen otthagyhatja az ember a fogát.
- Vargar – Ami a Ye Mao a Yu Jingnek, az a Vargar a PanO-nak, amennyiben csak a Super-Jump képesség rugalmasságát nézzük, de a Spitfire megváltoztatja az optimális használhatóságát, és egy fokkal jobb tűzharcban, valamint kiegyensúlyozottabb a páncélzata is, ami fizikai veszélyek ellen jó, de speciális támadásoknál már kevésbé.
Hosszasan lehetne még elemezni az egyes helyzeteket, a két csapat felszereléseit, optimális helyzeteit és lőtávolságát, de a kevésbé érdekes matematika helyett inkább röviden foglalom össze. Ahogy a fentiekből is kitűnik, a Yu Jing inkább a mozgékonyságot, álcázást, és ha lehetséges, akkor a közelharcot helyezi előtérbe, míg a PanOceania erői inkább tartják a távolságot, és általánosságban véve erősebb páncélzattal rendelkeznek. Egyébként mindkét dobozban egy-egy 24.5 pontos csapathoz jutunk, az egymást semlegesítő képességekkel pedig papírforma szerint elég kiegyensúlyozott harcra számíthatunk, ahol a taktikáé lesz a főszerep. Ha pedig jól műveljük, akkor Fortuna kegyeire már csak minimálisan van szükségünk, de hát ilyen a háborús játékok világa.
Esztétikájukban – és itt most magukra a sculptokra, azaz modellekre gondolok, nem a saját, nem "hivatalos" festésemre – az alapvetően eltérő frakciók közül számomra a Yu Jing a kedvesebb, bár ezt harctéren még nem hálálták meg. Ha pedig az egyik csapat már bevált, vagy megtetszett, a gyűjtésnek még nincs vége, a további bővítésre két Booster Pack (alpha és beta) és egy Support Pack lehet a következő lépcső, az egyéni modellek mellett.
(A játékot partnerünk, a Corvus Belli biztosította – köszönjük! A játék nem nyelvfüggetlen, magyar nyelvű kézikönyvről nem tudunk.)