1999-től kezdve a LucasArts új erőre kapva ontotta magából a különféle Star Wars-játékokat. Ez nem csoda, hiszen ekkor futott a mozikban az előzménytrilógia, amit a Lucasfilm igyekezett alaposan meglovagolni. A mennyiség viszont sajnos sokszor ment a minőség rovására, és a rajongók lelkesedését az sem hozta meg, hogy a LucasArts ekkortájt részint elpártolt a PC-től, és sok játékot csak konzolokra adott ki. Olyan sorozatok, mint a Rogue Squadron, a Racer és a jelen cikkünk esetében releváns Starfighter folytatásai csak PS2-re és Xboxra jelentek meg. Így volt ez a Star Wars: Jedi Starfighterrel is.

A Jedi vadász

A Jedi Starfighter, akárcsak elődje, a Starfighter, egy arcade jellegű űrhajós játék lett, amiben nagyobb hangsúlyt kapott a puszta lövöldözés a 3D-s űrben, és persze a különféle bolygók légkörében, mint a szimuláció. Úgyis mondhatjuk, hogy utóbbi egyáltalán nem volt jellemző.

A játék sztorija A klónok támadása előtt játszódott. A Dooku gróf vezette szeparatista mozgalom egyre nagyobb fenyegetést jelent a Köztársaságra. Cavik Toth kapitány és a Sabaoth-osztag egy biológiai fegyvert fejleszt a Kereskedelmi Szövetségnek, akik ugye a szeparatisták lelkes követői. Nos, a Jedik ezt nem hagyhatják szó nélkül, ezért Adi Gallia bepattan a rend új vadászgépébe, a Delta-7 Aethersprite-ba, hogy összeállva a Starfighterből ismerős Nymmel, elejét vegyék a sárkány lehelet nevű szer éles bevetésének.

A Jedi Starfighter alatt e két hőst, pontosabban gépeiket irányíthattuk. Gallia mester Jedi vadászgépét, ami egy az egyben olyan, mint amivel Obi-Wan Kenobi repkedett a filmben. Illetve Nym Havoc bombázójába is újra beülhetünk, amit már alaposan megismerhettünk az előző játékban. Ez utóbbinak az elsődleges fegyvere mellett négy másodlagos gyilokeszköze volt, mégis a Jedik vadászgépe lett az érdekesebb.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Merthogy Adi Galliával ott az Erő, és ezt kihasználhatta az űrcsaták folyamán. Pajzsot vonhatott apró kis vadászgépe köré, ideiglenes sebezhetetlenséget biztosítva. Erővillámokat bocsáthatott ki, amivel egyből felrobbanthatta a kisebb és közepes hajókat. Emellett lelassíthatta az időt, és kibocsáthatott olyan lökéshullámot, ami mindent elpusztított, vagy legalábbis komolyan megrongált, ami a hatósugarában volt.

Bónuszként feloldhattunk néhány másik hajót is, mint az ikonikus (bár az adott korszakban alapvetően még nem létező) X-szárnyút, a Fett család Slave I-ét, valamint a szintén A klónok támadásában debütált köztársasági csatahajót (LAAT/i). Illetve megszerezhettük a Starfighterben feltűnt másik két hajót, azaz Reti Zoomerjét és Jinkins Freefallját. No meg a Legendákban és a Kánonban is ismertté vált Z-95 Headhuntert.

A Jedi Starfighter 15 akciódús misszió keretében mesélte el nekünk a történetét, ami alatt a főküldetések mellett bónusz és rejtett célokat is teljesíthettünk. Illetve, ha ügyesek voltunk, megnyithattunk kilenc bónuszküldetést, amik között olyan gyöngyszemek rejtőztek, mint a Showdown Over Geonosis. Ebben Obi-Wan és Jango Fett körmérkőzését játszhattuk újra a geonosisi aszteroidaövben, akár egy barátunkkal párban is.

A kis kedvenc

A Star Wars: Jedi Starfighter egyszerűsége ellenére meglehetősen sikeres lett a maga kategóriájában. Sőt olyannyira népszerűvé vált, hogy átportolták és újra kiadták PS4-re is, amiben új trófeákat és HD textúrkat kapott. S bár valószínűleg még ezzel együtt sem ez a legismertebb vagy legsikeresebb Star Wars-produkció, méltán maradt meg az emlékezetünkben 20 év után is, hiszen egy egyszerű, de szórakoztató akciójátékról van szó.