A Nintendo Switch eddigi életciklusában már elképesztő mennyiségű, több mint 1,35 milliárd játék talált gazdára a konzolon, így a kiotóiak számára is fontos prioritás volt, hogy a Switch 2 tisztességes utódként kompatibilis legyen az elődje játékaival. A visszafelé kompatibilitás azonban a tervezés során sosem triviális, ezúttal pedig a Nintendo egy egészen szokatlan megoldással abszolválta a régebbi címek lejátszását az új hardveren. Amíg a 3DS vagy a Wii U pusztán hardveres megoldással játszották le a DS és a Wii játékait, a Nintendo Switch 2 esetében egy saját emulátort, vagy sokkal inkább egy saját kódfordító szoftvert is bevetettek a japánok. Hibrid back-comp a hibridkonzolhoz!

A félig hardveres, félig szoftveres megoldásról Tetsuya Sasaki, Kouichi Kawamoto és Takuhiro Dohta árultak el ezt-azt a Nintendo saját Ask the Developer interjúja során. A beszélgetésből kiderült, hogy a Nintendo Switch 2 hardveres architektúrája nem különbözik nagyban az elődjétől, így a korábbi címek futtatását javarészt puszta hardveres erőből zajlik, ám a fájlrendszerek fordítására szükségük volt egy olyan szoftveres átalakítóra (kis túlzással nevezhetjük emulátornak is), ami valós időben fordítja a játékok adatait olyan formátumba, amelyet a Switch 2 natívan képes kezelni.

Akadnak majd persze olyan Switch-játékok is, amelyek teljesen új Nintendo Switch 2 Edition-t kapnak digitális és fizikai formában is – ez jobb felbontást, magasabb frame rate-et és a legtöbb esetben extra tartalmakat is jelent! Az olyan címek esetében, mint a Kirby and the Forgotten Land már pusztán a Switch 2 erősebb hardveréből adódóan kikövezett volt az út a megnövelt teljesítményhez, de Takuhiro Dohta elárulta, hogy ha a Switch 2 kizárólag szoftveresen emulálná a játékot, teljes kapacitáson kéne pörögnie a rendszernek, ez pedig pillanatok alatt lemerítené az akkumulátort is. A Switch 2 részben hardveres, részben szoftveres visszafelé kompatibilitási megoldása tehát a konzol erőforrásait is megkíméli. Erre szükség is lesz, hiszen a hivatalos források az adott játék igényeitől függően 2 és 6,5 óra aktív játékidő közé lövik be handheld módban az 5200 mAh kapacitású akkumulátort.

Borítókép forrása: Nintendo