- Javában tart a Steam Summer Sale
- Az eladások évente rekordokat döntögetnek
- Ahogyan a pénzvisszafizetési igénylések is
Javában zajlik a Steam Summer Sale, melynek során az áruház szinte egész kínálata le van árazva és bizony egy-egy ajánlat igen csábító. Az akciók láttán viszketni kezd az ember zsebe és kinyílik a pénztárcája, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve olyat is megvesz, amit megbán (vagy nem) – ezt hívják impulzív vásárlásnak. Ennek következtében a rekord mennyiségű eladás mellett az elégedetlen vásárlók száma is óhatatlanul megugrik, de hála a Steam refund-rendszerének, még van időnk visszaváltani a pénzt. Ha két óránál nem töltöttünk többet a játékkal, garantáltan visszakapjuk – persze nem azonnal.
A kérést először elbírálják, majd a kért helyre (Steam pénztárca, PayPal- vagy bankszámla) visszautalják a pénzt, és hála a nemrég átláthatóbbá tett Steam Supportnak, most már kicsit jobb betekintést nyerünk az ügyfélszolgálat munkájába. Napi szinten 75-100 ezer kéréssel foglalkoznak, melyekből durván 15-20 ezer között mozog a Steam fiókkal, számlázással és technikai problémákkal kapcsolatos ticketek száma.
Van egy szép grafikonunk is:
Mint az jól látszik, a Steam Summer Sale első napján 300 ezer fölé ugrott a igénylések száma, és ha az egyéb kéréseket levonjuk, még mindig nagy biztonsággal megsaccolható, hogy közel 300 ezren kérték vissza pénzüket. Reméljük a Valve vett föl pár embert még a stábhoz...
Ti kértétek vissza a pénzeteket mostanság?
és az eladások?!?
mert ha egy olyan grafikont látnánk, hogy az eladásokhoz mérten a visszatérítések aránya milyen, az még mondana is vmit...
...
próbáltam adatot is keresni, sikertelenül, de az kiderült, hogy a cikk (és részben a forrás) hibásan értékelte a grafikont: az uis az összes támogatói kérést mutatja, nem a rifánd rikveszteket:
http://store.steampowered.com/stats/support
ekkora az uborkaszezon?