Talán még mindenki emlékszik rá, amikor 2017-ben, tehát egy évvel a távozása után Marc Laidlaw, a Half-Life és a Half-Life 2 írója megosztotta a soha el nem készült Half-Life 2: Episode 3 történetét. A neveket természetesen megváltoztatta a szerző (így lett Gordon Freemanből Gertie Fremont, Alyx Vance-ből pedig Alex Vaunt), de így is egyértelmű volt, hogy az Epistle 3 (milyen elmés) nevet viselő iromány bizony a kaland lezárása, méghozzá kifejezetten alapos formában. Az írást azóta levették, ám nem sokkal a közzétételt követően már jött is egy rajongói csapat, ami vállalta, hogy pixelekbe önti a sztorit – nagy kár, hogy azóta sem nagyon lehetett hallani a meglehetősen ambiciózusnak tűnő rajongói projekt felől. Idén aztán megtört a jég (mondhatni szó szerint, hiszen Icebreaker Industries névre hallgat az FPS fölött álló csapat), szeptemberben ugyanis megérkezett az első videóProject Borealis címet viselő alkotás prológusához, ami a közkedvelt Ravenholm szebb napokat is látott utcáira invitálja a rajongókat.

Méghozzá hamarosan, a projekt ugyanis időközben megkapta a hivatalos Steam adatlapját, ergo elég jól állnak a munkálatok ahhoz, hogy a készítők kilépjenek a Valve digitális áruházának színpadára. Ha valaki esetleg nem tudná, a Project Borealis fejlesztése azért ennyire körülményes, mert nem a Source Engine-t, hanem a manapság kifejezetten népszerű Unreal Engine 5-öt használják a szakik, így az összes alapvető elemet és mechanikát (fizika, mozgás, lövés) a nulláról kell felépíteni, a hangulatról már nem is beszélve, amit ugyebár nem egyszerű megragadni egy másik motorral. Ennek a törekvésnek az eredményét hivatott demonstrálni a télbe öltözött városka, ami hóval, fűrészlapokkal és szőrös headcrabekkel várja az érdeklődőket – a jelek szerint még idén. Természetesen ez sem garancia arra, hogy maga a teljes játék is révbe ér, ám mindenképp bíztató, hogy az Icebreaker Industries már kvázi csőre töltötte a szóban forgó techdemót.

A borítóképek forrása: Steam