Talán még mindenki emlékszik rá, amikor 2017-ben, tehát egy évvel a távozása után Marc Laidlaw, a Half-Life és a Half-Life 2 írója megosztotta a soha el nem készült Half-Life 2: Episode 3 történetét. A neveket természetesen megváltoztatta a szerző (így lett Gordon Freemanből Gertie Fremont, Alyx Vance-ből pedig Alex Vaunt), de így is egyértelmű volt, hogy az Epistle 3 (milyen elmés) nevet viselő iromány bizony a kaland lezárása, méghozzá kifejezetten alapos formában. Az írást azóta levették, ám nem sokkal a közzétételt követően már jött is egy rajongói csapat, ami vállalta, hogy pixelekbe önti a sztorit – nagy kár, hogy azóta sem nagyon lehetett hallani a meglehetősen ambiciózusnak tűnő rajongói projekt felől.
A Project Borealis névre keresztelt alkotás hivatalos X oldalán sokáig egy 2022-ben megosztott videó (amin az ikonikus feszítővas látható) volt a legfrissebb tweet, augusztus végén azonban történt némi mozgolódás, így lehetett sejteni, hogy készül valamire a nem hivatalos folytatást hegesztő Postulio. Nos, a várakozásnak immáron vége, a brigád ugyanis megosztott egy rövidke előzetest a Project Borealis prológusához, amely az imádott Ravenholmba kalauzolja a nagyérdeműt, ahova jó láthatóan megérkezett a tél – és vele együtt a szőrös headcrabek.
A Project Borealis ugyebár azért készül ilyen nehézkesen (már azon túlmenően, hogy egy rajongói címről beszélünk), mert nem a Source Engine-t, hanem a manapság kifejezetten népszerű Unreal Engine 5-öt használják a szakik, így az összes alapvető elemet és mechanikát (fizika, mozgás, lövés) a nulláról kell felépíteni, a hangulatról már nem is beszélve, amit ugyebár nem egyszerű megragadni egy másik motorral. Az ezen a téren elért eredményeket hivatott tehát demonstrálni a Project Borealis: Prologue (ennél a pályánál amúgy nem is választhattak volna jobbat a fizika bemutatására), ami a videó vége alapján valamikor ősszel érkezik meg, hogy kikövezze az utat a teljes játék számára. A videójátékba ültetett Epistle 3 megjelenési dátuma értelemszerűen nem ismert, de bízzunk benne, hogy most már sínre kerül a projekt – persze az ilyen produkciók esetében mindig benne van a pakliban, hogy végül sosem látnak napvilágot.
A borítóképek forrása: Valve, Steam