A héten megismerkedtünk a Valve operációs rendszerével, majd pedig szerdán megtudtuk, hogy a cég irányelvei szerint 2014-ben játékosoknak kitalált számítógépek kerülnek a boltokba, így már csak egy darab maradt a kirakósból, amit ugyan sokan már jó előre kitaláltak, a Valve mégis tudott némi meglepetést okozni az egyedi elgondolásokra és precizitásra alapuló Steam Controller bemutatásával. A cég célja nem kisebb, mint az eddigi legjobb gamepad elkészítése; egy olyan eszközt akarnak, ami pontosabb kezelést nyújt, mint a riválisok, minimális késleltetés mellett.
A már kinézetre is szokatlan gamepad lelke a két, analóg karokat lecserélő, homorú trackpad: ez elsőre nagyon furcsa lehet azoknak, akik valamikor is egér nélkül, laptopon akartak játszani egy FPS-sel vagy bármivel, de a Valve állítja, hogy az általuk beépített szenzorokkal páratlan precizitást és kényelmet sikerült megvalósítaniuk, a felületek érzékenysége pedig a gamer-egerek teljesítményét súrolja.
A Steam Controller másik fontos érdekessége, hogy a közepén egy szintén érintésérzékeny, nagy felbontású képernyő található, ami tetszőleges menük kezelésére képes. Ezen menük, opciók, térképek vagy bármi más megjelenhet, s mivel maga a képernyő is egy nagy, benyomható gomb, a cég szerint megbízhatóbb a kezelése, mint egy szimpla panelnek. Ezzel kapcsolatban továbbá tudni kell azt is, hogy az információk a tévékészüléken is megjelennek, hogy ne kelljen két felület között megosztani a figyelmünket.
A periféria összesen 16, ergonomikusan és tengelyszimmetrikusan elhelyezett gombot vonultat fel, ezek feléhez pedig anélkül tudunk hozzáférni, hogy fel kellene emelni az ujjainkat. Ezen felül egy összetett, különböző erősségben, impulzusban és irányban rezgő jelzést is ad a készülék, valamint visszafele kompatibilis minden Steames játékkal, mégpedig egér és billentyűzet párosának álcázva magát az adott program előtt.
A Valve továbbá bejelentette, hogy a Steam Controller, akárcsak a szerdán leleplezett Steam Machines, bétatesztelés keretében kipróbálható lesz az ehhez írt API-val együtt -- a jelentkezés menete pontosan ugyanaz, mint a számítógépek esetében, de aki már átugrotta a szükséges akadályokat, az már benne van a lehetséges tesztelők sorában. Természetesen erről is szabadon lehet majd beszélni, s mind szoftveresen, mind pedig hardveresen módosítani, bár azt tudni kell, hogy a prototípus még vezetékes lesz, s az érintőképernyő helyén négy gombot találunk csak.
Mármint az elképzelés, az ötlet. Remélhetőleg tényleg, egy jól használható dologról van szó, mert ez akár a kontrollerek (lehet ezt még annak nevezni?) egy új nemzedéke jöhet el. És ha tényleg olyan pontos, meg precíz lesz, mint mondják, akkor megint egy hadi lépéssel beljebb leszünk, ahhoz, hogy a konzolosok és PC-sek egymással játszhassanak. Valamikor pár év múlva, ha minden jól megy.
Maga a design viszont...
Hát azon még dolgozzanak picit
Mondjuk én harmadik bejelentésre én egy Source 2 -t vártam, de ez is jó...
az első ikon kb így nézett ki [ O ],a második így [ O ], a harmadik meg ez volt [ O+O ]
esélyes volt hogy a steamgép bejelentés után valami kapcsolódó hardware lesz,a "nappali élmény" meg ugye gamepaddal teljes
amúgy szerintem a HL3-nak már csak azért sem fognak ilyen hype-ot generálni hogy visszaszámlálást tartanak meg ilyenek,majd csak egyszer benyögik a megjelenési dátumot mintha mi sem történt volna :D