- Steven Spielberg szerint a mozizás élménye nem fogható az otthoni filmnézéshez
- A rendező emiatt alacsonyabb értékűnek tartja az online forgalmazásban futó filmeket
- Más művészek szerint azonban az újítások a támadott platformokról érkeznek manapság
- Sokan érvelnek azzal, hogy online a rétegfilmek is szélesebb közönséghez juthatnak el
Új korszakához érkezett a filmtörténet: sikeresség tekintetében az egyre avíttabbá váló nagyjátékfilmek helyét a ma már viszonylag magas költségvetésből és rendkívül nívós stábokkal készülő sorozatok vették át. Forgalmazóik, a különböző streamingszolgáltatók épp ezért saját filmek gyártásába is kezdtek, amivel új színt hoztak a fősodorba, szemben a szebb napokat látott Hollywooddal.
A változás természetesen a klasszikus nagy stúdióknak nem tetszik, és az Oscart szervező Amerikai Filmakadémia is megosztott a streamingszolgáltatók ügyében. Az idei év azért is tekinthető áttörésnek, mert Alfonso Cuarón Romájának netflixes alkotásként sikerült több fontos díjat is bezsebelnie. Nehéz elképzelni, hogy rövid távon a régi stúdiórendszer és az egyébként ma is nyereséges mozihálózatok legyűrjék az online forgalmazók világát.
Steven Spielberg, a hollywoodi stúdiórendszer második aranykorának vezető művésze mégis komoly kritikákkal illeti a streamingszolgáltatókat, élükön a Netflixet. Azzal érvel, hogy a mozizás sajátos élménye nem fogható az otthoni filmnézéshez, így a mozikban nem - vagy csak rövid ideig - futó produkciók színvonala nem hasonlítható a hagyományos filmekéhez.
A legendás rendező több javaslatot is tett, amikkel megpróbálnák visszaszorítani a streamingszolgáltatók filmjeinek Oscar-szereplését. Ám ezen trükkök más, például idegennyelvű műveket is sértenének, így aligha kerülnek bevezetésre. Ráadásul számos veterán rendező, például a Spielberggel azonos műhelyből induló Martin Scorsese is nyitott az új mozgóképes platformokra, ahonnan a művészi újítások származnak és amiken keresztül rétegfilmek is eljuthatnak széles közönséghez.