A szervezés nem volt túl parádés, hiába volt ugyanis egymás mellett az Electronic Arts és a Sony sajtótájékoztatója, mikor végeztünk a Dead Space 2-vel és társaival, még másfél órát kellett az utcán várni, hogy bejussunk a Sony által lefoglalt épületbe, ami a kölni 15 fokban, szitáló esőben nem volt valami kellemes élmény. Persze az újságírók élete nem csak játék és mese, így álltuk a sarat, és vártunk, abban bízva, hogy odabenn igazi csodák várnak majd minket. A hosszú beléptetést követően az első dolgunk volt, hogy vételeztünk egy 3D-s szemüveget, hogy maximális minőségben élvezhessük a prezentációt, aztán bezsúfolódtunk a legnagyobb terembe, és több száz másik zsurnaliszta között vártuk, hogy a Sony lenyűgözzön minket egy fergeteges bemutatóval...
Sajnos azonban csalatkoznunk kellett, ugyanis a Japán cég semmilyen eget verő újdonsággal nem készült az idei Gamescomra, néhány apróságot leszámítva ugyanazt a portfóliót prezentálták nekünk, amit a nyár elején már egyszer ellőttek a Los Angeles-i E3-on. Habár az EA sajtótájékoztatója sem mutatott semmi újat, az legalább pörgős volt, azonban a Sony a lehető legszárazabb előadást nyújtotta, valódi játékmenet bemutató alig akadt, s ugyan igyekeztek néha kicsit felrázni az egyre inkább kókadozó közönséget, sajnos nem jártak komoly sikerrel. A száraz eladási adatok és különböző grafikonok mellett alig néhány igazán érdekes dolog hangzott el a bemutató közel egy órája alatt, ezekből szemezgetünk most nektek:
Amire még mindenképpen érdemes kitérni PlayStation 3 fronton, az a 3D és a Move, hiszen a sajtótájékoztatót követően lehetőségünk volt mindkettőt élesben kipróbálni. Habár némileg szkeptikusak voltunk a 3D-s játékélményt illetően, most már bizton állíthatjuk, hogy a megfelelő tévékészülék birtokában van létjogosultsága ennek a technikának, ugyanis (főleg az autóversenyek esetében) a térhatás igencsak nagyobb dob a játékélményen, a kép nem bántja a szemet, és valódi térérzékelésnek lehetünk „tanúi”, ha rendelkezünk a szükséges technikával.
Ezzel ellentétben a Move egyelőre csalódás, ugyanis a kiállított játékok között nem találkoztunk olyannal, amelyet ne láttunk volna a Nintendo-féle Wii konzolon (box, kvízjátékok, sportok), illetve bármelyik játékteremben (lövöldözős programok). Habár a Move nagyon precíz, a kipróbálható játékok alapján egyelőre úgy tűnik, hogy ez a megoldás semmivel nem nyújt többet, mint a Nintendo hadonászós hardvere. Mindez persze csak az első benyomás, a végső értékeléssel megvárjuk az első igazán komoly játékokat (Killzone 3, Heavy Rain: Move Edition, stb.), és terveink között szerepel, hogy hosszan teszteljük a Sony mozgásérzékelős kontrollerét, mielőtt végső véleményt formálnánk róla.
Sajnos azonban csalatkoznunk kellett, ugyanis a Japán cég semmilyen eget verő újdonsággal nem készült az idei Gamescomra, néhány apróságot leszámítva ugyanazt a portfóliót prezentálták nekünk, amit a nyár elején már egyszer ellőttek a Los Angeles-i E3-on. Habár az EA sajtótájékoztatója sem mutatott semmi újat, az legalább pörgős volt, azonban a Sony a lehető legszárazabb előadást nyújtotta, valódi játékmenet bemutató alig akadt, s ugyan igyekeztek néha kicsit felrázni az egyre inkább kókadozó közönséget, sajnos nem jártak komoly sikerrel. A száraz eladási adatok és különböző grafikonok mellett alig néhány igazán érdekes dolog hangzott el a bemutató közel egy órája alatt, ezekből szemezgetünk most nektek:
- Az ősz folyamán (októberben) újabb PS3 csomagok kerülnek forgalomba, lesz egy 160 GB háttértárral rendelkező Slim 299 euróért, egy 320 GB-os modell 349 euróért.
- Maga a Move kiegészítő szeptember 15-től lesz megvásárolható Európában.
- A közeljövőben számos olyan játék fog megjelenni, amely támogatni fogja a Move-ot, illetve korábban már kiadott játékoknak is lesznek olyan változatai, amelyek már kihasználják majd a Sony új mozgásérzékelős kontrollerét. A lista a teljesség igénye nélkül: Killzone 3, Heavy Rain, MAG, The Fight, Kungfu Rider, Resident Evil 5, R.U.S.E., Echochrome 2, Little Big Planet 2, Virtua Tennis 4...
- A Sony a jövőben igen komoly hangsúlyt fektet a 3D-s megjelenítésre, a közeljövőben számos olyan játékuk fog megjelenni, amely támogatni fogja a 3D-s televíziókat, ezáltal a 3D-s játékélményt. Íme néhány cím, amely támogatni fogja a térhatású megjelenítést: Grand Turismo 5, Killzone 3, Motorstorm: Apocalyps, Hustle Kings, The Fight, Motorstorm 3D Rift...
- Ted Price csapata, az Insomniac Games dolgozik egy új Ratchet and Clank (alcím: All 4 One) játékon, amely ismét ügyességi platformjáték lesz, azzal az újítással, hogy egyszerre akár 4 fős kooperatív módban is játszhatjuk majd a programot, azonnali be- és kiszállási lehetőségekkel.
- Készül a Resistance 3 is, azonban ebből még semmilyen bemutatót nem láthattunk, csupán egy élőszereplős beharangozó trailert vetítettek le az újságíróknak.
- A Little Big Planet 2 részében már nem csak pályákat alkothatunk majd, de a program szerkesztője segítségével komplett saját játékot építhetünk ki (mindenféle tipikus platformjátékot, de még akár FPS-t is), karakterekkel, történettel, pályákkal, és ha akarjuk, még a zenét is mi komponálhatjuk az alkotásunk alá...
- A Sony bemutatóján is terítékre került a Medal of Honor, amelyet a Linkin Park egy tagja, Mike Shinoda demózott, és egy olyan pályarészletet volt lehetőségünk megtekinteni, ahol egy helikopterből kellett megsoroznunk egy, a sziklás vidéken megbúvó afgán falut. Úgy tűnik, hogy most már nem ússzuk meg az FPS-eket mindenféle légi akciók nélkül...
- A várva várt (és titkon remélt) PSP2 bejelentése ezúttal is elmaradt...
- Bemutattak néhány új PSN szolgáltatást is (Play TV Live Chat, MUBI, új nézhető csatornák), azonban ezek nem lesznek elérhetőek hazánkban, és magyar PSN sem várható a közeljövőben.
- A Gran Turismo 5 november 3-án kerül forgalomba Európában.
Amire még mindenképpen érdemes kitérni PlayStation 3 fronton, az a 3D és a Move, hiszen a sajtótájékoztatót követően lehetőségünk volt mindkettőt élesben kipróbálni. Habár némileg szkeptikusak voltunk a 3D-s játékélményt illetően, most már bizton állíthatjuk, hogy a megfelelő tévékészülék birtokában van létjogosultsága ennek a technikának, ugyanis (főleg az autóversenyek esetében) a térhatás igencsak nagyobb dob a játékélményen, a kép nem bántja a szemet, és valódi térérzékelésnek lehetünk „tanúi”, ha rendelkezünk a szükséges technikával.
Ezzel ellentétben a Move egyelőre csalódás, ugyanis a kiállított játékok között nem találkoztunk olyannal, amelyet ne láttunk volna a Nintendo-féle Wii konzolon (box, kvízjátékok, sportok), illetve bármelyik játékteremben (lövöldözős programok). Habár a Move nagyon precíz, a kipróbálható játékok alapján egyelőre úgy tűnik, hogy ez a megoldás semmivel nem nyújt többet, mint a Nintendo hadonászós hardvere. Mindez persze csak az első benyomás, a végső értékeléssel megvárjuk az első igazán komoly játékokat (Killzone 3, Heavy Rain: Move Edition, stb.), és terveink között szerepel, hogy hosszan teszteljük a Sony mozgásérzékelős kontrollerét, mielőtt végső véleményt formálnánk róla.