Kezdetben persze sok más is hiányzik még a Westerosi vagy simán csak középkori városállami életérzéshez. Van összesen egy trónszobánk, pár alattvalónk és egy kisebb adag ellátmányunk – ebből kell világbirodalmat építeni. Nem ez az első játék, ami hasonló helyzetben indul, és ugyanilyen hangzatos a célja, de sokukkal ellentétben a Songs of Syx mindezt komolyan is gondolja. Egyrészt azt, hogy rengeteg idő és energia árán tanyából faluvá, majd várossá válhatunk és végül nagyhatalommá nőhetjük ki magunkat, másrészt azt is, hogy ennyi kezdeti segítség részéről elég is lesz a sikerhez.

Az igen fellengzősen elnevezett Tutorial azért ad egy pici lökést a jó irányba, majd az első pár, alapvetően fontos lépés után közli, hogy innen már tuti boldogulunk (eközben éppen 10 telepesem halt éhen a kezdeti logisztikai gondok miatt). Van még egy kislexikon a játékban, ami jelenlegi állapotában nem annyira hasznos, egy Wiki, ami szinte teljesen üres, és a Steam oldal fórumja, meg a YouTube, ahol azért fel lehet szedni pár hasznos tippet.

Egyből a mélyvízbe

Ahogy a képekből is kivehető, a Songs of Syx nem a grafikájával akar hódítani (a zenéje viszont elég kellemes, legalábbis rövidebb távon). Sokan a RimWorld fantasy/középkori változataként hivatkoznak a programra, de még ahhoz képest is… bátran egyéni. Teljesen ráközelíteni a birodalmunkra csak építkezéshez érdemes, és még akkor is szükség lehet egy kis időre, amíg, így pixeles felülnézetben, megtanuljuk nagyjából kivenni a formákat. És ha már a nyafogás résszel kezdtem, érdemes megemlíteni, hogy nálam a játék el-elszállt néha. Volt, hogy egy Wiki-linkre kattintástól, volt, hogy a játékállás mentésétől, volt, hogy csak úgy unalmában.

Összefoglalva: a Songs of Syx nem igazán csalogatja a játékosokat, sőt, kimondottan komoly akadályokat dobál eléjük. Hogy miért érdemes ezeket mind leküzdeni? Mert annak, aki ezt a stratégia stílust kedveli, rengeteg teret ad. Bár kicsiben indulunk, de a kezelőfelülettel megbirkózva szinte az első percekben megtervezhetjük majdani városunkat, amit aztán már csak meg kell valósítani. Lépésről lépésre. Én jelenleg ezen a szinten (erősen alatta…) küszködök, hol lelkesen, hol erősen káromkodva – de a tapasztaltabbak és bölcsebbek már hódításokat is tervezhetnek a több ezer fős hadsereggel.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Make Tutoria Great Again!

Ráadásul a játék szinte kész. Mármint bőven van rajta mit fejleszteni (különösen a kezelőfelületen), stabilizálni, esetleg csinosítani. De a funkciók nagy része már bekerült, és a fejlesztő is lelkes, kommunikál, frissít, ahogy illik, így az Songs of Syxnek jövője is van. Bár a kezdő ára várhatóan 25-30 euró körül lesz, ami sokakat elgondolkodtathat.

Ők akkor járnak a legjobban, ha beszerzik a játék demóját, és kipróbálják maguk, hogy pár óra játék után az én gyakran változó dühöngő és lelkes hangulatomból rájuk melyik ragad. Az éppen aktuális és a demováltozat között nincs túl komoly különbség (leginkább a kezelőfelület változott), ráadásul tartalmaz néhány kész várost, ahonnan ihletet és ötleteket meríthetnek. Mert az biztos, hogy a Songs of Syx nem való mindenkinek, de akinek kedvére való, az várhatóan több száz órát tölt majd alattvalói és birodalma pátyolgatásával.