Bármennyire is gyönyörű volt a grafikája, a Striking Distance Studios gondozásában készült The Callisto Protocol sajnos semmilyen téren nem tudott az inspirációs forrásként szolgáló Dead Space nyomába érni (még úgy sem, hogy az előbbi fölött is Glen Schofield bábáskodott), így aztán továbbra is várunk egy olyan, nem a remake kategóriában induló sci-fi horrorjátékra, amely képes megidézni Isaac Clarke tortúráját.

A tavaly októberben leleplezett Cronos: The New Dawn címet viselő alkotásnak minden esélye megvan arra, hogy okozzon néhány borzongató pillanatot az említett széria kedvelőinek, a Silent Hill 2 felújításával nagyot gurító Bloober Team produkciója ugyanis rendkívül egyedinek (mármint a koncepciót, nem pedig a dizájnt tekintve) tűnik, egy nemrég feltöltött fejlesztői naplónak köszönhetően pedig most alaposabban is megismerkedhettünk vele.

A Developer Diary során a két rendező (Jacek Zieba és Wojciech Piejko) mesélt egy keveset a valamikor idén érkező Cronosról, ami leginkább azokat fogja tudni megszólítani, akik odáig vannak a posztapokaliptikus környezetért, az időutazásért és az alternatív történelemért. A programban egy úgynevezett Traveler (nem, nem a Destiny 2 „gömböce”) felett vesszük majd át az irányítást, aki egy '80-as években bekövetkezett kataklizmát (Change) követően a civilizáció romjait kutatja az időhasadékok után, melyek segítségével olyan embereket menthetnek meg a múltban, akik egyébként nem élték túl a világvégét. Érdekes koncepció, nemde? Természetesen a sötét jövő sem csak törmeléket tartogat a hősünk (?) számára, hiszen az apokalipszis utáni pusztaságot az úgynevezett Orphanek (árvák) uralják, amik egykoron emberek voltak, tehát nem nehéz kitalálni, hogy a testhorrorokkal is kacérkodik az opusz.

Ebből eredően szinte magától értetődő, hogy John Carpenter 1982-es klasszikusa, A dolog is nagy hatással volt a fejlesztőkre, de a rendezők elmondása alapján olyan filmek, játékok és sorozatok is ihletet adtak az ötletelés során, mint a Bruce Willis nevével fémjelzett 12 majom, a Netflix (egyik) legjobb sorozata, a Dark (Sötétség), a már említett Dead Space, valamint a Dark Souls – ez utóbbi értelemszerűen a kihívás mértéke miatt került említésre. A videó végén az alkotók elárulták, hogy a Cronos: The New Dawnban lesznek létrák (ez nagyon fontos!), kapunk egy lángszóróra hajazó gyilokszerszámot, a fegyverek mellett pedig akár oda is sózhatunk a rémségeknek, ha nem akarjuk pazarolni a lőszert. Arra a kérdésre, hogy kapunk-e idegen lényeket, elég sejtelmes választ adtak a készítők – bízzunk benne, hogy hamarosan ez is kiderül. Titeket meggyőztek a látottak/hallottak?

A borítóképek forrása: Steam