Ryan Reynolds feleségének, Blake Lively-nek a tavalyi romantikus drámája, a Velünk véget ér hatalmas sikert aratott a mozikasszáknál, ám a filmmel kapcsolatban már a bemutatója után felröppentek olyan pletykák, miszerint a főszerepeket játszó Lively és Justin Baldoni (aki egyébként a rendező is volt) nem jött ki egymással a forgatáson, sokat balhéztak, ez pedig odáig fajult, hogy a színésznő beperelte kollégáját szexuális zaklatásért és a jó hírneve lerombolásáért. Azonban Baldoni sem hagyja annyiban a dolgot, ő rágalmazás miatt perli Lively-t nem kevesebb mint 250 millió dollárra.

A Variety adta hírül, hogy a színész-rendező által benyújtott kereset elsősorban nem Lively, hanem a The New York Times ellen szól, ami egy hosszú cikket hozott le a témában, Baldoni több állítólagos bűnét felsorakoztatva. Az színész-rendező jogi képviselői szerint az egyik probléma az volt, hogy egy korábbi forgatási sztorit mintegy „átköltött” a lap. A szexuális zaklatási vád az a színésznő részéről, hogy Baldoni hívatlanul belépett a lakókocsijába, amikor ő hiányos öltözetben volt, illetve éppen szoptatta kisbabáját. Azonban állítólag ez úgy történt, hogy a forgatókönyv-revíziókkal kapcsolatban maga Lively írta azt Baldoninak, hogy a lakókocsijában tartózkodik, ezért ha van ideje, akkor térjen be, hogy átbeszéljék a szövegeiket.

Több más dolog mellett Baldoni emiatt is tartja rágalmazásnak a The New York Times cikkét, tehát ezért nyújtott be egy 250 millió dolláros kártérítési keresetet kedd délután a Los Angeles-i legfelsőbb bíróságon. Amúgy összesen tíz felperes van, szóval nem csak a színész-rendező, hanem más érintettek is perelnek, mint például Jamey Heath és Steve Sarowitz producer, valamint Melissa Nathan és Jennifer Abel publicista, mivel az ő nevüket is rossz fényben tüntette fel a cikk, habár a kereset szövege szerint ennek nincs valóságalapja. Felmerült például, hogy Heath illetlen, meztelen videót mutatott Lively-nek a saját feleségéről, holott ez egy otthoni szülést ábrázolt, tehát nem pornográfiáról van szó, továbbá kapcsolódott a Velünk véget ér egyik jelenetének a megvalósításához.

Az „ellenvád” szerint a The New York Times cikkírója a kontextusból kiragadott információkkal próbálta alátámasztani a sztorit, ennek köszönhetően pedig félrevezette a nyilvánosságot. A lap szóvivője azonban kitart amellett, hogy eredeti dokumentumokat vizsgáltak meg az ügyben, az üzeneteket és e-maileket teljes valójukban és pontosan idézték.

Baldoni és kollégái keresetében az is szerepel, hogy nem a színésznő ellen indult lejárató kampány, amiért az felemelte a szavát a forgatáson tapasztalt problémák miatt, hanem épp ellenkezőleg, Lively használta fel a szexuális zaklatást rágalomként azért, hogy egyoldalú kontrollt gyakorolhasson a produkció minden aspektusa felett. És még Ryan Reynolds neve is előkerült: az állítólagos egyik találkozójuk során a vád azt állítja, hogy Reynolds minősíthetetlen, agresszív stílusban teremtette le Baldonit, amiért az szerinte megjegyzést tett felesége testalkatára. A jelenlévőket valósággal lesokkolta az incidens, az egyik szemtanú még meg is jegyezte, hogy életében nem látott még valakit egy másik emberrel szemben ilyen hangnemben megnyilvánulni, és a filmet forgalmazó Sony egyik képviselője utólag már bánja, hogy akkor nem lépett közbe.

Emellett a keresetben az is áll, hogy Reynolds gyakorolt nyomást Baldoni ügynökségére, a WME-re, hogy tegyék ki a színész-rendező szűrét. A Variety viszont azt írja, hogy a WME ezt tagadja, az ügynökség képviselője szerint sem Reynolds, sem pedig Lively nem befolyásolták őket a döntésben, hogy megválnak Baldonitól. Mindazonáltal a kereset szövege úgy fogalmaz, hogy két „érinthetetlen” és nagy hatalommal bíró hollywoodi sztár próbálja lejáratni Baldonit, áthágva mindenféle újságíró-etikai normát. A Variety cikkére reagálva Lively és csapat válaszul beperelték Baldonit és társait, amiért módszeresen le akarták, illetve akarják rombolni a színésznő hírnevét, pusztán azért, mert felszólalt a szexuális zaklatás ellen.

A borítóképek forrása: Sony