- Több fejlesztő is nyilatkozott a PS5 irányítója kapcsán
- Elmesélték, hogyan fogják kihasználni a DualSense egyedi funkcióit
Néhány fontos részlet – mint az ár vagy a megjelenési dátum – még mindig várat magára a PS5 kapcsán, vannak azonban dolgok, amikről már nagyon régóta tudni: ilyenek a haptikus visszacsatolás és a programozható ravaszok, melyek már a kezdetek óta ott vannak a hangoztatott funkciók között. A tegnap közzétett első PS5 reklám kapcsán a Sony több fejlesztői nyilatkozatot is megosztott velünk, melyek a DualSense ezen egyedi tulajdonságaira fókuszálnak.
A Marvel's Spider-Man: Miles Morales esetében például a rendkívül finom és pontos rezgéseket közvetítő haptikus visszacsatolás által mindig tudni fogjuk, hogy a támadások melyik irányból érkeznek, de ott van például a Négyzet nyomva tartásával előcsalható Venom Punch is, melynek használatakor érezni fogjuk, ahogy balról jobbra vándorol a feszültség a kontrolleren belül – persze csak virtuálisan.
A Deathloop esetében a ravaszok kapcsán osztott meg egy nagyon ötletes és újszerű megoldást Dinga Bakaba rendező. Az Arkane Studios játékában előfordulhat, hogy beragad a fegyverünk, ezt pedig rögtön a ravasz meghúzásakor érezni fogjuk, hiszen a játék ekkor blokkolni fogja az R2-t.
A Ratchet & Clank: Rift Apart is kreatív módon igyekszik kihasználni a ravaszok programozhatóságát. Ott van például az Enforcer, mely egy duplacsövű puskára hasonlító fegyver: itt a ravasz meghúzásakor csak az egyik csövet ürítjük, majd félúton ellenállást fogunk érezni – ha dupla lövést szeretnénk, akkor túl kell húznunk ezen az R2-t, és már jön is a második adag.
Természetesen számos másik játék használni fogja ezeket a funkciókat, a Demon's Soulstól kezdve a Horizon Forbidden Westen keresztül a Gran Turismo 7-ig, a konzol mellé ajándékba járó Astro's Playroom pedig részletes kóstolót nyújt majd mind a haptikus visszacsatolásból, mind a különleges ravaszok működéséből.