A mester az Edge-nek adott interjújában egy olyan jövőt képzelt el, ahol a játékfejlesztők egy nagyobb projekt elkezdése előtt egy kisebb ízelítőt adnak ki, ezzel felmérve a játékosok érdeklődését. Ez nem egy demó vagy videó, hanem sokkal inkább egy koncepció, amit azt hivatott bemutatni, hogy mit kaphatunk a teljes programban, egyszóval úgy kell elképzelni, mint egy sorozat bemutatkozó epizódját, az úgynevezett pilotot, melynek népszerűsége gyakran dönt a teljes sorozat sorsáról.

„Sok mindent realisztikusabbá lehet tenni, de nem kötelező. A csapatoknak el kell dönteni, hogy mi a fontos, mert ez fogja elválasztani azokat, akik sikerrel járnak, s azokat, akik nem -- egy nagyobb játék, ami 20-30 órás élményt nyújt, nagyobb csapatot és 3-4 év fejlesztést követelhet meg. Lehet azonban ennek a problémának egy alternatív megoldása, valami olyasmi, mint a televíziózásban, ahol egy pilottal tesztelik a sorozatot. Az ilyen programokat digitálisan lehetne terjeszteni, hogy így a játékos még a teljes változat fejlesztésének megkezdése előtt kóstolót kapjon. Egy ilyen elkészítése nem tartana sokáig, nagyjából egy évig, s ha sikeres, akkor folytatódhat a fejlesztés.”

Ehhez kapcsolódóan Kodzsima azt is elmondta, hogy szerinte a játékfejlesztés a jövőben sokkal inkább közösségi élmény lesz. Úgy képzeli, hogy a mostanihoz képest jóval több visszajelzést fognak kapni a közösségtől, s aktív eszmecserék fognak kialakulni a készítők és a felhasználók között. 

Próbajátékok készülhetnek a teljes verziók előtt