Több olyan videójáték is napvilágot látott az elmúlt évtizedekben, amelyre az emberek rásütötték a „tech demo” jelzőt, és bár van, amikor nagyon is helytálló ez a pejoratív értelemben használt címke, azért nem minden esetben mondható megérdemeltnek – a Crysis például bőven szórakoztató, függetlenül attól, hogy a fantasztikus grafikájával hívta fel magára a figyelmet.

A 2015 februárjában megjelent The Order: 1886 kapcsán ugyanakkor egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy egy technológiai demonstrációról beszélünk, a tavaly augusztusban megszűnt Ready at Dawn PlayStation 4 exkluzív TPS-e ugyanis tényleg nem volt több egy elképesztően látványos, ugyanakkor minden más téren középszerű (esetenként pedig kifejezetten rossz) lövöldénél – dacára annak, hogy magában a világban egyébként elég nagy potenciál rejlett. Persze – ahogy a mondás is tartja – minden kezdet nehéz, éppen ezért sokan megnéztek volna egy minden téren magasabb szintet képviselő folytatást (ami egy bennfentes szerint akár az Assassin's Creed 2 kártyát is kihúzhatta volna), erről pedig most a cég társalapítója is értekezett egy keveset, elmerengve azon, miért nem kapott zöld utat a második rész.

Andrea Pessino a MinnMaxnak adott interjúban mesélt arról, hogy a számos remek alkotással (DaxterGod of War: Chains of Olympus, God of War: Ghost of Sparta, Okami, hogy csak néhányat említsünk) büszkélkedő stúdió talán legismertebb produkciója nem az eladások, hanem az újságírók pontszámai (a The Order: 1886 mindössze 63 ponton áll Metacriricen) miatt nem válhatott valódi franchise-zá.

„Nem hiszem, hogy az eladások miatt bukott meg a játék, szerintem a kritikai fogadtatásban volt a hiba” – fogalmazott az egykori vezető. „A Sony egy nagyon büszke cég (méghozzá teljes joggal), így ha sikerült volna a 70-es zónába kerülnünk, akkor meg vagyok róla győződve, hogy zöld utat kap a folytatás [a Days Gone esetéből kiindulva én ebben azért kételkedem – a szerk.]. Mindössze néhány plusz pont, és most nem itt tartunk” – tette hozzá. 

Andrea Pessino ezt követően kiemelte, hogy végső soron a sietségnek „köszönhető” a program nem túl acélos minősége, a Sony ugyanis kőbe véste a megjelenési dátumot, így a Ready at Dawnnak több alkalommal is ollót kellett ragadnia annak érdekében, hogy képes legyen tartani a határidőket. „Az egyik legnagyobb gond, hogy rengeteg dolog végezte a vágóasztalon” – mondta. „A narratíva egy része nemes egyszerűséggel elveszett, sok interaktív szegmens pedig filmmé vált a fejlesztés során. A valóság az, hogy még legalább egy évre szükségünk lett volna, amit ugyebár nem kaptunk meg, szóval maradt a vágás” – tette hozzá. A volt vezető szerint tehát úgy áll a dolog, hogy ha a Sony egy picivel türelmesebb, talán jobb értékeléseket kap a The Order: 1886, szabad utat biztosítva ezzel a folytatáshoz. Kár, hogy ez már sajnos soha nem fog kiderülni.

A borítóképek forrása: PlayStation Store