Avowed, DOOM: The Dark Ages, South of Midnight, Fable, Gears of War: E-Day – csak néhány cím az Xbox idei és jövő évi felhozatalából. Műfajukat tekintve ugyan különböző alkotásokról beszélhetünk, közös pont viszont, hogy mindegyik az egyjátékos élményekre fókuszál (bár a Gears of Warban bizonyára lesz multiplayer), ami már-már csodaszámba megy egy olyan világban, ahol a Ubisoft elkötelezte magát a live service mellett, az EA szerint jobban teljesített volna a Dragon Age: The Veilguard, ha az élő szolgáltatások között indul, a Sony pedig csak a Concord bukása után jött rá, hogy talán nem ez a megfelelő irány. Nos, úgy fest, a zöldek nem is igazán szeretnének felülni a live service vonatra, erről maga Phil Spencer beszélt az XboxEra podcast legutóbbi adásában.
Az Xbox vezetője az eszmecsere során kiemelte, hogy nem véletlenül volt minden egyes Xbox Developer Direct cím single player, a cég ugyanis elkötelezett az egyjátékos alkotások mellett. „Az összes [Developer Direct] játék a single player kategóriában indult, mivel nem akarom, hogy minden egyes program live service-szé váljon” – fogalmazott Phil Spencer, majd hozzátette, hogy nem minden történetet lehet elmesélni ebben a formában. Jelen pillanatban tehát nem kell attól tartanunk, hogy esetleg Destiny lesz a Halóból vagy The Division a Gears of Warból, ám ettől függetlenül azért a Microsoft esernyője alatt is találni egy-két folyamatosan frissülő produkciót, elég csak a The Elder Scrolls Online-ra vagy a Fallout 76-ra gondolni.
A borítóképek forrása: DOOM: The Dark Ages
egyetlen egy történetet se kellet volna elmesélni a "live service"-es formában... ezt az ötletet ti erőltettétek rá a piacra, a sok hüy&e meg rá is repült mint a légy.