Minden bizonnyal nem én vagyok az egyetlen, aki picit belefáradt a Ubisoft féle open world formulába (engem leginkább az Assassin's Creed Valhalla és a Far Cry 6 égetett ki ezen a téren), ami lényegében nem szól másról, mint a térképen található ikonok módszeres radírozásáról. A március 20-án érkező, elvileg elég jó előrendelői számokat produkáló Assassin's Creed Shadows ugyan igyekszik majd picit megváltoztatni az ezerszer alkalmazott receptet (legalábbis papíron), ám ettől függetlenül rengeteg olyan ember létezik, aki szívesen látna a cégtől lineáris(abb) címeket, melyekbe nem kell beleölni a világ összes idejét. Nos, csalódást kell okoznom azon kedves olvasóinknak, akik ebbe a csoportba tartoznak, a Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot ugyanis elárulta milyen irányok mentén képzeli el a jövőt.
A nemrég tartott pénzügyi beszámoló kérdezz-felelek szekciójában a CEO kiemelte, hogy a Ubisoft két alappillérre helyezi a működését a jövőben, ezek pedig a nyílt világú címek és az élő szolgáltatások. Az előbbi kapcsán értelemszerűen az imént említett Assassin's Creed Shadowst emelte ki a közelgő megjelenések közül, míg live service fronton az évek óta sikeresnek mondható multiplayer lövölde, a Rainbow Six Siege került fókuszba, de emellett a mobilokra érkező The Division: Resurgence sem maradt ki a szórásból. A Skull and Bones és az XDefiant méretes zakója után egy picikét fura, hogy továbbra is a live service marad a Ubisoft gerince (már az egyjátékos open worldök mellett), ám ha kizárólag a sikeres alkotásaira (például a Rainbow Sixre) fókuszál a csapat ahelyett, hogy belekezd mindenféle projektbe (melyek zöme aztán a kukában végzi), akkor akár sikeres is lehet ez a stratégia. Előbb persze várjuk meg, miként mászik ki a cég a meglehetősen mély gödörből, amibe az évek során hozott rossz döntések miatt került.
A borítóképek forrása: Ubisoft