Már csak picivel több mint egy hónapot kell várnunk arra, hogy – két halasztást követően – megérkezzen az Assassin's Creed Shadows, avagy a Ubisoft utolsó esélye az idézőjeles megváltásra – amennyiben a feudális Japánba kalauzoló akció-RPG is elhasal a kasszáknál, valószínűleg csak a Tencent fogja tudni megmenteni a céget a teljes csődtől. Hosszasan lehetne értekezni arról, hogy mi (pontosabban inkább mik) vezetett a mostani állapotokhoz, a Shadows kapcsán viszont egészen nyugodtan kijelenthetjük (legalábbis a közvélemény alapján), hogy amennyiben a Ubisoft nem teszi meg főszereplőnek Yasukét, most sokkal kisebbek lennének a hullámok a nyílt világú program körül.
Persze a „minden rossz, ami Ubisoft” nézetet valló csoport akkor is előszeretettel hallatná a hangját, de azért messze nem lenne ilyen negatív az opusz megítélése, és talán dupla csúsztatásra sem lett volna szükség. Szintén ezt igazolja, hogy a vállalat látványosan elkezdte háttérbe szorítani a megtermett szamurájt, ráadásul egy nemrégiben készült interjú is rámutatott arra, hogy vajmi kevés értelme volt játszható karaktert varázsolni belőle.
Az Assassin's Creed Shadows kreatívigazgatója, Jonathan Dumont ugyanis a Screen Rantnek adott interjúban értekezett arról, hogy az alkotás egyáltalán nem fog minket rákényszeríteni a Naoe és Yasuke közötti csereberére, ergo a játékidő nagy részében akár egyetlen protagonistát is terelgethetünk, ha a másik esetleg nem lenne szimpatikus.
„Nem hiszem, hogy túl sok dologról lemaradnál [ha csak az egyik karaktert választod], inkább az egyéni preferencián múlik az egész” – fogalmazott az alkotó. „Természetesen lesz külön bemutatkozásuk, emellett pedig saját küldetéssorozattal is rendelkeznek, ergo Naoe személyre szabott misszióit nem teljesíthetjük Yasukéval. Ez azonban egy különálló dolog, minden más esetben kiválaszthatod a kedvenc szereplőd, akihez aztán a játékmenet is idomul. [...] Ha valamilyen oknál fogva jobban kedveled az egyik karaktert, akkor – anélkül, hogy pontos százalékot mondanék – a program zömét vele is letudhatod” – tette hozzá, kiemelve, hogy ettől függetlenül adott a lehetőség a váltogatásra.
Ez már csak személyes vélemény, de az elmondottakból kiindulva végképp nem értem, miért kellett Naoe mellé még egy játszható protagonista (aki ráadásul szegényesebb eszköztárral is rendelkezik, mint a shinobi), hiszen amellett, hogy Yasuke integrálása elvette az értékes időt más dolgoktól, a rajongók zöme valószínűleg csak akkor fogja őt irányítani, ha nagyon muszáj – szerintem legalábbis nem azért kezd bele valaki egy Assassin's Creedbe, hogy aztán mindenkit szétcsapjon egy husánggal. Meglátjuk, hogy mit mutatnak a statisztikák (már ha a Ubisoft hajlandó lesz bármit is közölni ezzel kapcsolatban), mindenesetre nagy összegben fogadnék arra, hogy Naoe oldalára billen majd a népszerűségi mérleg.
A borítóképek forrása: Epic Games, PlayStation Store