Az előzetes beszámolókra vonatkozó embargó lejártával valóságos infócunami zúdult ránk az Assassin's Creed Shadowsszal kapcsolatban, hiszen a gépigény és az újságírói vélemények mellett belenézhettünk például az első kiegészítőbe (Claws of Awaji), hosszabban is megcsodálhattuk a bázisépítést, ahogy az Animus Hubról is lehullt végre a lepel. Mindez persze nem sokat számít abból a szempontból, hogy sokan még mindig nem tudták elfogadni Yasuke karakterét, aki az akció-RPG egyik főszereplője lesz az árnyékok közt rejtőző Naoe mellett – mondjuk időközben a Ubisoft is elkezdte háttérbe szorítani a szamurájt, szóval felettébb kíváncsiak vagyunk az arányokra a két figurát illetően. A cég sosem titkolta, hogy a férfi nem egy asszaszin, ebből adódóan pedig senkit sem érhet meglepetésként, hogy képességek és felszerelések terén is merőben különbözni fog a másik protagonistától – a széria veterán rajongóinak legnagyobb bánatára.
Minderről az Assassin's Creed Shadows társ-játékigazgatója, Simon Lemay-Comtois beszélt a GamesRadar+-nak adott interjúban, kiemelve, hogy Yasuke azért nem asszaszin, mert „a narratíva miatt van értelme, hogy ne legyen az”. Mindez persze nemcsak a történetben mutatkozik meg, hiszen játékmenet szempontjából is releváns tényezőnek mondható, elég csak arra gondolni, hogy Yasuke-nak nem igazán erőssége a lopakodás, éppen ellenkezőleg, szeret ajtóstul rontani a házba.
Simon Lemay-Comtois ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy bizony képességek terén is bőven lesz különbség a két főszereplő között, a szamuráj például – a franchise-tól egy kissé szokatlan módon – nem kapott Eagle Visiont, ergo nem tudja majd úgy beazonosítani az ellenfeleket, mint a társa. Ebből adódóan természetesen teljesen más élmény lesz Yasuke-val aprítani (hol az ellenfeleket, hol a környezetet), mint Naoe-val háztetőkön ugrálni, a kérdés csak az, hogy mennyire leszünk rákényszerítve az előbbire – ha engem kérdeztek, szerintem már a Valhallában is elég problémás volt, hogy a Ubisoft szinte teljesen opcionálissá tette a lopakodást.
A borítóképek forrása: Ubisoft