Az Assassin's Creed Shadows eredetileg 2024. november 15-én debütált volna, de elcsúsztatták a megjelenést 2025. február 14-re. Januárban aztán március 20-ra módosították a dátumot, és úgy tűnik, ez már biztosra vehető: a napokban már többen is kipróbálhatták a játékot, és egész pozitívan nyilatkoztak róla. Felmerül tehát a kérdés, mihez kezdtek vajon a fejlesztők az ölükbe hullott plusz idővel? Sokan annak örültek volna, ha kiírják a sztoriból Yasuke-t, de ennek nem volt realitása. Akkor mégis min változtattak, változtattak-e egyáltalán valamin? A játék rendezője, Charles Benoit és a narratív társrendező, Brooke Davies tiszta vizet öntöttek a pohárba.
"Rengeteg dologról van szó, a fejlődésről, a rendszerek finomhangolásáról, az oktatórészekről, az érzésől, ahogy a kard nekiütközik valaminek, az FX kameráról*. Szóval sok apró részletről, amik összességében jobbá teszik az élményt(...) A halasztás előtt pl. már működött a parkour, de a gerendákon való egyensúlyozást és az abból való váltást nem éreztem elég folyamatosnak. Szóval sokat finomítottunk rajta, hogyan hozzuk létre azt ahogy a testek és tárgyak ütköznek, és egyebeket. A parkour most sokkal folyamatosabb, a mozgások közötti váltás pedig gyorsabb."
Arra a kérdésre, hogy változtattak-e bármit a sztori, már Brooke Davies, a narratív társrendező válaszolt:
"Nem, semmit sem változtattunk. Az extra időt a játékmenet finomításával töltöttük."
Itt tehát a válasz, nincsenek ki-, vagy bekerült küldetések, sztorielemek a játékban, Yasuke és Naoe története úgy fog kibontakozni előttünk, ahogy azt eredetileg megálmodták a készítők. Megjelenés március 20-án PC-re, PS5-re és Xbox-ra. Ti kipróbáljátok majd?
*az effektek kamerakezelése, azok a vizuális hatások és technikák, amelyek a játékélményt fokozzák
A borítóképek forrása: Ubisoft