Nagy nap volt a tegnapi, hiszen nem elég, hogy az Xbox Developer Directnek köszönhetően négy játékot is megismerhettünk közelebbről, a március 20-án érkező Assassin's Creed Shadows kapcsán is érkezett egy „kisebb” infócunami, hála a rengeteg cikknek és videónak, melyek a preview-kra vonatkozó embargó lejártával váltak elérhetővé. A szakmabeliek szerint a Ubisoft nyílt világú akció-RPG-je a vitatható döntések és a cég nem túl rózsás helyzete ellenére is képes lesz megfelelni az elvárásoknak (sőt, sok szempontból felül is múlhatja azokat), emellett pedig arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy Naoe és Yasuke kalandjában fog bemutatkozni az Animus Hub, ami a bejelentésekor még Assassin's Creed Infinity néven futott, és nem sokat tudtunk róla azon túlmenően, hogy ez lesz a franchise új központja. Nos, az előzeteseknek hála végre kitisztult a kép, így most már bátran kijelenthetjük, hogy az Animus Hub sokkal többet kínál egy egyszerű launchernél – na de mégis miben lesz más, mint mondjuk a Call of Duty HQ?

Ami a legfontosabb, hogy hírünk főszereplője nem egy önálló program (legalábbis egyelőre), hanem az Assassin's Creed Shadows kezdőképernyője, tehát megnyugodhatnak azok, akik attól tartottak, hogy külön telepítésre és rendszeres frissítésekre lesz hozzá szükség. Az Animus Hub összesen négy menüpontot (Memories, Projects, Exchange, Vault) kínál a játékosoknak, és bár első ránézésre nehéz megmondani, hogy mit is takarnak ezek pontosan, szerencsére bőven kaptunk információkat ezzel kapcsolatban (elég csak megnézni a fent mellékelt videót), szóval lássuk is gyorsan, mi fán terem a széria jövője.

Memories

A négyes fogat legfontosabb darabjának mindenképp a Memories-t tekinthetjük, hiszen ebben tudjuk elindítani az Assassin's Creed-játékainkat, melyek kronológiai sorrendben vannak feltüntetve a listában. Noha a megjelenést követően csak a Shadows lesz elérhető, később az összes 'Period 2' felvonás (Origins, Odyssey, Valhalla, Mirage) csatlakozik a felhozatalhoz (a jövőben érkező Assassin's Creedekkel egyetemben), így az Animus Hubon keresztül bármikor átugorhatunk egy másik felvonásba – feltéve persze, ha az fent van az épp használt platformon. Ami a 'Period 1' (tehát az Origins előtti) címeket illeti, azok egyelőre nem szerepelnek a tervek között, ám a Ubisoft szerint a platform folyamatosan fejlődni és bővülni fog a jövőben, szóval nincs kizárva, hogy egyszer a teljes kollekciót elérhetjük majd ebből a rendszerből.

Projects

A Projects szekció keretében játékon belüli extra (nem mellesleg teljesen ingyenes) missziók várják majd az érdeklődőket, melyek teljesítésével menő jutalmak (felszerelés, nyersanyag), a modern szál történetét kibővítő töredékek, valamint az Animus Hub speciális valutája (Key) ütheti a markunkat. A rendszeresen frissülő küldetések során különleges anomáliákat kell megvizsgálnunk a Shadowsban (aki játszott a Valhallával, annak ismerős lehet ez az elem), melyek elhelyezkedése folyamatosan változik, szóval nem árt résen lenni. Kíváncsian várjuk, miként festenek ezek az adalékok a gyakorlatban, az ingyenes jutalmakért mindenesetre megéri benézni néha ebbe a „szobába”.

Vault

A Vault a már említett modern szál legfőbb bástyájaként szolgál, innen lesznek ugyanis elérhetőek a sztori darabjai, amik szöveges üzenetek, képek és videók formájában öltenek testet (ez lényegében az előző néhány epizódban sem volt másként, csak ott egy laptop képernyőjén kellett navigálnunk), hogy könnyebb legyen nyomon követni a szimuláción túli eseményeket. Apropó események: egyelőre nem világos, hogy a Vault mellett kapunk-e ténylegesen játszható szekvenciákat a modern vonalon, a Ubisoft ugyanakkor kiemelte, hogy egy új fejezet kezdődik ezen a fronton, amely a közeli jövőbe helyezi a cselekményt, az Animus új változata pedig a mindenki által könnyedén elérhető Animus Ego névre hallgat, melynek megbuherált változata (Dark Animus) lehetővé teszi, hogy hozzáférhessünk olyan emlékekhez, amelyeket az Abstergo szeretne a sötétben tartani.

Exchange

Végezetül pedig itt van nekünk az Exchange, ahol különleges felszerelésekre, kozmetikumokra és a búvóhelyünk csinosítására szolgáló tárgyakra cserélhetjük a projektek kapcsán említett Keyeket. Nagyjából úgy működik tehát a dolog, mint a korábbi részek játékon belüli áruházai, ezúttal azonban nem kell tartanunk a mikrotranzakcióktól, valódi pénzért ugyanis nem vásárolhatunk valutát, ergo minden tétel teljesen ingyenes. 

Ez lenne tehát az Animus Hub, ami a tervek szerint további funkciókkal és lehetőségekkel fog bővülni a jövőben – feltéve persze, ha a Ubisoftnak sikerül kikeverednie a slamasztikából. Szerintetek van értelme ennek a struktúrának?

A borítóképek forrása: Push Square, MobileSyrup