A Netflix már minden bizonnyal jelezte a vezetőség felé, hogy szívesen képernyőre költöztetné a Ubisoft meglehetősen viharos históriáját – különös tekintettel az utóbbi 1-2 évre, hiszen a szebb napokat is látott cég hibát hibára halmozva táncolt a szakadék széléig, ahonnan már talán csak a Tencent tudja visszarángatni. Most épp az újabb masszív leépítések miatt került fókuszba a vállalat, néhány nappal ezelőtt pedig arról számoltunk be nektek, hogy gyűlöletbeszédre hivatkozva távolít el olyan videókat, amelyekben kritizálni merik a március 20-án érkező, a preview-k alapján (amiket ugyebár illik elosztani legalább kettővel) kifejezetten jól sikerült Assassin's Creed Shadowst. Ha pedig már szóba került a feudális Japánba repítő akció-RPG, következzék a lényeg: a That Park Place-nek nyilatkozó, névtelenségbe burkolózó forrás szerint hiába mondta azt a Ubisoft, hogy a parkour csiszolása és a visszajelzések alapján történő változtatások miatt lett második alkalommal is elhalasztva az opusz, ez igazából csak az érem egyik oldala, mivel ennél is fontosabb, hogy a stúdió szerette volna alaposan megnyirbálni a rengeteg vita alapját képező szamuráj, Yasuke szerepét.

Bizony, amennyiben hihetünk a portál informátorának (talán mondanunk sem kell, hogy senki se vegye készpénznek a hírben foglaltakat), igazuk volt azoknak, akik szerint nem csupán a további polírozás és a hibajavítás állt a háttérben, hanem ezek mellett a történetbe és a cselekménybe is belenyúltak a fejlesztők annak érdekében, hogy minél kisebb szerepe legyen a megtermett harcosnak. Tovább erősíti ennek az állításnak az igazságtartalmát, hogy már maga a Ubisoft is a másik protagonistával, a megszokott Assassin's Creed élményért felelős Naoe-val promózza a Shadowst, ráadásul játékmenet szempontjából is az árnyékok közt rejtőző shinobi nyújt többet, legyen szó felfedezésről vagy mozgásról.

Skill Up néven tevékenykedő youtuber pedig egyenesen azt állította (öt órányi játékot követően), hogy a nyers erőre támaszkodó Yasuke terelgetése sokkal rosszabb, mint a Naoe-val folytatott ugrálás és csendes gyilkolászás, ami szintén azt mutatja, hogy az utóbbi karakterre került a fókusz. Ismét ki kell emelnünk, hogy kezeljétek fenntartásokkal az imént leírtakat, mindenesetre szomorú belegondolni, hogy ez az egész kalamajka meg sem történik, ha a Ubisoft csupán mellékszerepet szánt volna Yasuke-nak ahelyett, hogy az idézőjeles színpad közepére állítja.

A borítóképek forrása: Ubisoft