• Számos részlet derült ki a Xiaomi első elektromos autójáról
  • Az SU7 névre keresztelt szedánról
  • A négykerekű rengeteg kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel

Ha azt mondjuk Xiaomi, akkor az embernek elsőre általában valamiféle okostelefon jut az eszébe, nem pedig egy négyajtós gépkocsi. A kínai cég jelen pillanatban a világ harmadik legnagyobb mobiltelefon-gyártója, azonban már egy ideje kísérleteznek másféle termékekkel is. Dobtak már piacra elektromos rollert, robotporszívót, biztonsági kamerákat és fülhallgatókat is, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy az autóiparba is betörjenek – ennek eredménye lett a hivatalosan is leleplezett Xiaomi SU7. A szedánt pekingi rendezvényen mutatták be részletesebben, ahol arról is szó esett, hogy a cég az ipar öt legnagyobb gyártója között képzeli el magát 15-20 éven belül.

2024-xiaomi-su7100910737.jpg

Mindezt olyannyira komolyan gondolják a kínaiak, hogy már cél eléréshez szükséges első fecskét is a lehető legminőségibb felszereléssel állítják csatasorba – a 3K felbontású, 16,1 collos érintőképernyőt például egy Qualcomm Snapdragon 8295 hajtja meg, a meglehetősen mutatós karosszéria pedig egy saját fejlesztésű fémötvözetből, az úgynevezett Xiaomi Titans Metalból áll. Persze mit ér egy autó, ha nem lehet vele utazgatni, ugye? Nos, a vállalat ezen a téren is a maximalizmusra törekedett, mivel a CTB (Cell to Body) technológiával született akkupakk (melynek kapacitása elérheti a 150 kWh-t) akár 1200 kilométernyi furikázáshoz elegendő áramot is tud biztosítani – legalábbis papíron, mivel az alapmodell "csupán" 668, az SU7 Max pedig 800 kilométer megtételére lesz képes. Ráadásul még motor terén sem engedte el a gyeplőt a Xiaomi, mivel a saját fejlesztésű V6 és V6S hajtja majd meg a négykerekűeket – a Hyper Engine névre keresztelt, akár 27 ezres fordulatszámot is elérő elektromotor érkezésére viszont legkorábban csak 2025-ben számíthatunk. A cég "Nem spóroltam semmin!" felkiáltással vágott bele a nagyszabású projektbe, mivel eddig cirka 1,2 milliárd dollárt fektettek az új piac meghódításába, és ezer mérnök munkálkodott azon, hogy minden a tervek szerint haladjon. A szedán gyártása Pekingben indult, meglátjuk, hogy mekkora lesz a kereslet a járgány(ok) iránt.