Bár nemrég egy teljes Mod-rovat lett a Total War: Rome 2-nek szentelve, a Creative Assembly díjkiosztójának apropóján azért bemutatom az elismerést kapott modokat. Nyugalom, lesz azért más játékról is szó!
Total War: Rome 2
A modokat öt kategóriára osztották: a legjobb egység, a legjobb teljes átalakítás, a legújszerűbb megoldások, a legjobb grafika, és legjobb régebbi TW-mod. Az esemény elvileg évente fog ismétlődni, tehát a Creative Assembly sokkal komolyabb csontot dob a moddereknek, mint eddig.
A legjobb egység kategóriájában champLoo Gold Unit Compilation csomagja nyert, ami egy rakás új egységet ad a játékhoz (köztük egy-egy speciális típust is), saját textúrákkal, modellekkel és kártyákkal – igaz, ahogy a neve is utal rá, ez egy összeállítás meglévő modokból, szóval akik használtak ilyen egységmodokat, találkozhatnak „ismerősökkel”. A pakkhoz igen jól összerakott (és brutális) trailereket is készítettek, érdemes megnézik őket (alant az egyik).
A legjobb teljes átalakítás mod a Divide Et Impera lett, amely a realizmus felé próbálja elvinni a játékot, szintén új egységekkel, kiegyenlítésekkel, szkriptekkel és nehezítésekkel. Az íjászok most már akadályok mögül is tudnak lőni, a lovasság gyorsabban reagál a visszavonási parancsra (tehát többé nem fordul vissza csak azért is lemészároltatni magát), és eltűnik az Forced March (erőltetett menet) mód is; ezáltal megszűnnek a végtelen és reménytelen üldözéseket a kampánytérképen, csökkentve az ügynökök sikerességi rátáját. Ez persze csak egy rövid kiemelt lista, ennél sokkal több változást hoz a mod -- a részletekért lásd a Total War fórumos linket!
Telepítése kicsit komplikált, mert a steames változat hét részből áll, de a Steamet kihagyva, külön telepítős változattal is próbálkozhatunk (viszont fontos megjegyeznem: az csak a 15. béta patch-csel működik).
A legújszerűbb (leginnovatívabb) mod díját a Sell Your Slaves modocska kapta, ami egy „Sell slaves” nevű új edictet ad a játékhoz. Ha ez aktív, a rabszolga-populáció minden körben megfeleződik (tehát egy csomó embert eladunk), cserébe pedig extra bevételekre lehet szert tenni. Persze mivel minden körben feleződik a szolgák száma, egyre kevesebb bevétel jön belőlük, legalábbis ha nincsenek pótolva. Remek kis mod ez, használatával végre szerepet kapnak a rabszolgasággal kapcsolatos épületek, amelyeknek az alapjátékban nem túl sok haszna van. Fontos azonban kiemelni, hogy az új edictnek negatív hatásai is vannak, mert növeli a korrupciót és a kalózkodást az adott provinciában.
A legjobb grafikai mod a GEM - Graphic Enhancement Mod lett, ami egy nagy adag shader-módosítást tartalmaz, ezzel még szebbé téve az amúgy sem csúnya játékot. Bár kétlem, hogy ez a jelenkor gépeire lett tervezve (legalábbis ha a maximum grafikát vesszük), de évek múlva talán teljes pompájában láthatjuk a játékot.
A régebbi TW-játék mod kategóriában pedig az első Rome: Total War modja, az Europa Barbarorum kapta a díjat. Erről már írtam a régebben, így csak annyit róla, hogy körülbelül a már fent említett Divide Et Impera elődje, tehát szintén a realizmusra és a nehezítésre gyúr, hasonlóképp jelentősen módosítva a játék egészét.
Témánál maradva, vagyis a lómai... azaz római kornál, a Rome at War 2 című mod a Mount & Blade: Warbandhez készült, így egyszerű katona szemszögéből is átélhetjük az akkori hadviselést. A hadviselő felek létszáma ugyan valahogy nem egészen stimmel, de amennyiben az is reális lenne, évekig tartana leszervezni egy ilyen multiplayer játszmát, és akkor sem lenne elég semmilyen erőmű a futtatására.
A mod nyolc kultúra jellemző felszereléseit és katonáit adja a játékhoz, saját animációkkal és új modellekkel, na meg jó pár új csatahelyszínnel, de azért nagyjából kiegyenlítve az erőviszonyokat. A futtatásához 64 bites rendszer szükséges, bár ez valószínűleg nem jelent gondot senkinek sem.
Renegade X
Volt már bemutatva C&C Renegade motorra épülő stratégia-FPS keverék teljes konverzió, de ezúttal maga a Renegade játék kapott új „otthont”. A Renegade X tehát az Unreal Tournament 3 modja, ami az eredeti tartalmat cseréli le a régi C&C spin-off tartalmára -- de nem akárhogy!
A modernebb motor a jobb fények mellett jobb minőségű modelleket és textúrákat enged. Bár a régi pályák egy az egyben átrakása (itt csak a felépítést kell érteni, nyilván a régi textúrák és modellek itt sem maradnak meg) az új motor alá még nem történt meg, de az új pályák sem tűnnek rossznak.
Igaz, hogy látok pár kakukktojást a játékban, például a humvee valahogy nem ismerős a C&C univerzumból, sem pedig az Apache harci helikopter vagy az M1A2 Abrams tank, de lehet, hogy ezek korai helyettesítő modellként szerepelnek, amíg az eredetiek el nem készülnek. Azért az Orca Fighter, a GDI MLRS, az Obelisk of Light és jó pár régi barát már benne van a játékban.