A hír meglehetősen száraznak hat: a PlaySpan virtuális kereskedelmi vállalkozás 6,5 millió dolláros tőkére tett szert, mely összeget négy befektetőcég dobta össze. Dobjuk fel picit: a PlaySpan alapítója egy hatodikos srác. Ugye, máris érdekesebb a dolog? Sőt, szinte hihetetlen...
Pedig a céget valóban egy 12 éves srác, a képünkön látható indiai származású, de Kaliforniában, a Szilícium-völgyben élő Arjun Mehta hozta létre, saját ötletére alapozva. A kölyöknek két szenvedélye van: a programozás és a játék - a cég elindításához szükséges anyagiakat még ötödikesen, online játékokban szerzett cuccainak értékesítéséből gürcölte össze. A társalapító, és egyben a cég elnöke édesapja, aki korábban egy mobilcég alelnöke volt - gondolom, azért ő is beszállt némi zsebpénzzel fia üzletébe.
De mi is ez az okosság? Nos, a hivatalos megfogalmazás szerint a PlaySpan a világ és a játékipar első kiadók által szponzorált, játékbeli kereskedelemmel foglalkozó hálózata, egy forradalmian új platform, mely a kereskedelmet a Web 2.0 technológiával ötvözve több millió játékost tud elérni és megszólítani. A megoldást pofonegyszerűen be lehet építeni bármilyen létező játékba, szerverre, és szinte korlátlan mennyiségű online tranzakciót képes kezelni nagy sebességgel, ráadásul rendkívül biztonságosan. A kiadók a játékba építhető eszköztárral közvetlenül elérhetik az adott cím közösségét, így új felhasználókat toborozhatnak, a meglévőket képességeik és a játékkal töltött idő alapján jutalmazhatják, amivel és ez nagyon fontos szempont! - megtarthatják őket és fenntarthatják aktivitásukat, sőt a platformon keresztül mindenféle cuccokat is értékesíthetnek számukra. Állítólag valóban zseniális dologról van szó olyannyira, hogy hét, egyelőre nem megnevezett kiadó összesen tízmillió aktív játékossal a tarsolyában - már megvásárolta a platformot.
A mostani ízlelgessük az összeget: hat és félmillió zöldhasú - tőkebefektetés mögött nagyon komoly cégek állnak: a New York-i Easton Capital, a szilícium-völgyi Menlo Ventures, a dél-koreai STIC International, és a hongkongi Novel TMT Ventures. Ezzel lehetővé vált, hogy nemcsak az USA-ban, de Ázsiában is kiterjesszék érdekeltségüket, hisz Indiában és Kínában (Sanghaj) is van már PlaySpan iroda. Persze a pénzzel együtt az igazgatótanács is kibővült, az említett cégek három üzletembert delegáltak a menedzsmentbe. A biznisz tehát beindult, úgyhogy cégalapító Arjun barátunk most már nyugodtan befejezheti az általános iskolát; úgy tűnik, a gimnáziumi és egyetemi tanulmányi költségei miatt sem kell már nagyon aggódnia...

De mi is ez az okosság? Nos, a hivatalos megfogalmazás szerint a PlaySpan a világ és a játékipar első kiadók által szponzorált, játékbeli kereskedelemmel foglalkozó hálózata, egy forradalmian új platform, mely a kereskedelmet a Web 2.0 technológiával ötvözve több millió játékost tud elérni és megszólítani. A megoldást pofonegyszerűen be lehet építeni bármilyen létező játékba, szerverre, és szinte korlátlan mennyiségű online tranzakciót képes kezelni nagy sebességgel, ráadásul rendkívül biztonságosan. A kiadók a játékba építhető eszköztárral közvetlenül elérhetik az adott cím közösségét, így új felhasználókat toborozhatnak, a meglévőket képességeik és a játékkal töltött idő alapján jutalmazhatják, amivel és ez nagyon fontos szempont! - megtarthatják őket és fenntarthatják aktivitásukat, sőt a platformon keresztül mindenféle cuccokat is értékesíthetnek számukra. Állítólag valóban zseniális dologról van szó olyannyira, hogy hét, egyelőre nem megnevezett kiadó összesen tízmillió aktív játékossal a tarsolyában - már megvásárolta a platformot.
A mostani ízlelgessük az összeget: hat és félmillió zöldhasú - tőkebefektetés mögött nagyon komoly cégek állnak: a New York-i Easton Capital, a szilícium-völgyi Menlo Ventures, a dél-koreai STIC International, és a hongkongi Novel TMT Ventures. Ezzel lehetővé vált, hogy nemcsak az USA-ban, de Ázsiában is kiterjesszék érdekeltségüket, hisz Indiában és Kínában (Sanghaj) is van már PlaySpan iroda. Persze a pénzzel együtt az igazgatótanács is kibővült, az említett cégek három üzletembert delegáltak a menedzsmentbe. A biznisz tehát beindult, úgyhogy cégalapító Arjun barátunk most már nyugodtan befejezheti az általános iskolát; úgy tűnik, a gimnáziumi és egyetemi tanulmányi költségei miatt sem kell már nagyon aggódnia...
1, Hogy látja át egy 6.-os az egész cég gazdasági ügyeit, valamint hogy megy oda egy Óriáscéghez? - Hello! Arjun Mehta vagyok és szereném ha befektetnének az ötletembe 6,5 millát. De gyorsan döntsék el a bácsik, mert mindjárt kezdődik a matekórám, és még le kell másolni a házit.- Vagy hogy? Ok. Apuka besegít.
2, egy hatodikos hogy tud olyan rendszert írni, ami beépül az MMO-kban ?
3, Hogy alapíthat egy 6.as gyerek céget? Bár amerikában bármi lehet, bár gondolom ez is apuka intézte.
Mindenesetre ha nem kamu akkor minden elismerésem a srácé.
(U.I. Én meg születésem előtt nem voltam sehol, az gáz?
Bár ettől még lehet kamu