Mostanában egyre nagyobb az elégedetlenség a No Man’s Sky játékosok között. Az egy hónappal ezelőtti kitörő lelkesedést elég hamar felváltotta a csalódottság, sokak szerint ugyanis a Hello Games és a Sony becsapta őket, hiszen a No Man’s Sky közel sem tud annyit, mint amennyit a fejlesztők ígértek, mitöbb egyes belengetett játékelemek egyenesen hiányoznak vagy nem olyan grandiózusak, mint ahogy azt Sean Murray, a Hello Games alapítója a fejlesztés alatt világgá kürtölte.
Most megdőlni látszik egy újabb fejlesztői ígéret, ugyanis egy TheyCallMeConor névre hallgató youtuber, aki azzal szerzett magának hírnevet, hogy pályákat és térképeket jár körbe különböző játékokban, majd azokról timelapse videókat tölt fel, most a No Man’s Sky egyik bolygóját vette górcső alá.
Nos, TheyCallMeConor arra a roppant nyugtalanító felfedezésre jutott, hogy az általa vizsgált bolygó közel sem egyező nagyságú egy valóságos planétával, ugyanis csaknem 12 óra gyaloglás után máris a világ másik oldalán találta magát. Hogy érezzétek, milyen csekély ez a méret: a Földön az egyenlítő mentén sétálva csaknem 5000 óra lenne, amíg félúton tudhatnánk magunkat.
Az eredmény persze sok mindennel magyarázható. Előfordulhat, hogy egy kisebb bolygón történt az egyébként rövidnek koránt sem nevezhető 12 órás séta. Ismeretes hogy a No Man’s Sky világában eltérő lehet az égitestek mérete, mint ahogy az is lehetséges, hogy a játékos léptei gyorsabbak, mint a valóságban egy átlagos ember menetsebessége.
A legvalószínűbbnek azonban az tűnik, hogy Sean Murray és csapata csalt egy kicsit a bolygók méretezésénél, nem számítva arra, hogy bárki lesz olyan elhivatott, hogy akár egy fél napot is rá szánjon a pontos méretek tisztázására. De a mi világunk elég hatalmas ahhoz, hogy mindenféle csodabogár legyen benne, akiknek szórakoztató órákon át a W gombra tapadva pontos mérésekbe bocsátkozni, majd számon kérni a fejlesztőkön.
Egy szó, mint száz azonban, az 5000 óra összevetve a játékon belül tapasztalt 12-vel szignifikáns eltérésnek számít, és csak olaj a tűzre azoknak a játékosoknak a szemében, akik már így is becsapva érzik magukat a galaktikus sandbox játékkal kapcsolatban.
A fejlesztők mentségére legyen, hogy mindössze egyszer említettek Föld méretű bolygókat, egy a Gameinformer újságíróinak adott interjúban, valamint játékmechanikailag azért megérthető, hogy egész egyszerűen nincs értelme valóságos méretű bolygókat alkotni egy olyan játékban, amelynek galaxisát így is csak elenyésző mértékben képesek felfedezni a játékosok. A videó mindenesetre magáért beszél.
Ti mit gondoltok? Alávaló hazugság volt a bolygóméret a Hello Games részéről vagy ésszerű döntés? A sok be nem váltott ígéret csorbít ennek, az egyébként még mindig grandiózus és korszakalkotó játéknak az értékén?
A problema inkabb az, hogy tobb fontos dolgot megigertek, ami aztan nem valosult meg (jatekosok egymasba futhatnak, stb). Es hogy dogunalmasnak tunik a jatek. Mindez 60 Euroert.
Úgyhogy ez azért elég erőltetett...
Először is mert én már rég nem hiszek el semmit sem senkinek előre, majd ha kijön akkor meglátom mi sikeredet belőle. (am milyen furcsa hogy a mai játékmegjelenések meg ígéreteik mennyire hasonlítanak a magyar politikai kampányokra, a csillagot is leígérik az égről az elején, de se kapunk a végén)
Másodszor meg én nem egy űrszimulátorként vártam a játékot, szóval nekem az űrben való mászkálás nem számít semmit. Amíg megoldják a frame drop meg a textúrázási gondokat addig .én azt kaptam a pénzemért amit vártam.
Am ezt tanácsolom mindenkinek, gondolkodjon el hogy miért is vette meg a játékot, azt csak utána kezdjen siránkozni a hibák után.
De azért kiváncsi lennék hogy tényleg nincs benne semmit abból amit beígértek, vagy csak túl hamar feladták az emberek, hogy találjanak egy portált a bolygón. Vagy hogy lássák az álatoktól hemzsegő oázisokat. Vagy a sivatag bolygót ami a videón van.
Lehet a Hallo Games helyében azért trollkodnék egy annyit hogy azt mondjam, ott van az, csak még nem találtátok meg :P
Kipróbálásra javasolnám a space engine-t, mert ott tényleg elég változatos világokon barangolhatsz és a méretek majdnem ténylegesen arányosak is.
Amúgy én sem értem, hogy erre miért csak most jöttek rá sokan.
Van még valaki aki most vette észre, hogy a játékokban felépített világok kicsinyítettek a valódihoz képest????
Kicsinyítettek, máskülönben pont ugyanolyan dögunalom lenne A-ból B-be jutni a játékvilágban, mint bebumszliszni Békásmegyerről Lágymányosra...
Valójában éppen az űrszimulátorok azok, ahol a legnagyobb "kicsinyítési-csalást" szokták elkövetni. Gyakran azokban a játékokban, ahol nincs bolygóra szállás, maga az a 3D modell, ami a bolygót reprezentálja, max. 50-100-szor nagyobb a játékos űrhajójánál!