Robert De Niro immár 81 éves, viszont mind a mai napig vállal film- és sorozatszerepeket, ami elképesztő teljesítmény tőle ennyi idősen. 1970-ben a színész 26 éves volt, és ekkor már kapott néhány kisebb szerepet, például a Szia, anyu! című filmvígjátékban, de több évre vagyunk még az Aljas utcáktól (1973), a Keresztapa 2-től (1974) vagy épp a Taxisofőrtől (1976), ami végképp feltette De Nirót a filmvilág (és ezzel együtt Hollywood) térképére. A ’70-es évek elején azonban még többnyire mellékszereplőként tűnt fel, és ahogy az ilyenkor szokás, számos reklámfilmet is elvállalt, amelyek segítettek ismertebbé tenni őket a nagy producerek szemében. Épp ilyen volt az alábbi AMC Ambassador-reklám is, amiben Robert De Niro – Joey néven – New York egyik munkásnegyedébe gurul be vadonatúj kocsijával, hogy megmutassa azt a szüleinek. Nézzétek meg a videót alább és külön érdemes figyelni De Niro olasz-amerikai akcentusára:
Akkoriban az AMC mindenkit – beleértve az alacsony jövedelmet kapó családokat is – arra próbálta ösztönözni, hogy fektessenek be egy Ambassadorba. Bár elsőre úgy tűnhet, valójában nem kell sok pénz egy 1970-es Ambassador megvásárlásához – hangzik el a reklámban, amely tökéletesen szimbolizálja a ’70-es évek Amerikáját. Egy drága autó akkor már státusz-szimbólumnak számított, és a nagy vállalatok a munkásosztályt is próbálták megszólítani a reklámjaikkal. A fentebb látható videóban Joey szülei ugyan értetlenkednek, hogy főiskolás fiuknak miért van szüksége egy ilyen drága autóra, ám Joey gyorsan biztosítja anyját és apját, hogy nem került ez olyan sokba. Az 1970-es években egy vadonatúj autó ára nagyjából 3500 dollár (mai árfolyamon kb. 1 376 000 Ft) volt, egy AMC Ambassador pedig nagyjából 3000 és 4200 dollár közötti áron mozgott, szóval – minő meglepetés! – itt a reklámok még nem hazudtak akkorát, mint évtizedekkel később. Robert De Niro néhány esztendővel később befutott és elismert színész lett Hollywoodban, 1981-ben pedig az első Oscar-díját is megkapta a Dühöngő bikáért. Ettől függetlenül ő is elkezdte valahol, és most már tudjátok, hogy egyebek mellett AMC-autóreklámot is bevállalt, mielőtt igazán népszerű lett volna az Álomgyárban.
Borítókép forrása: The Spool