- 2016 volt a Blizzard legjobb éve
- az Overwatch 25 millió játékossal bír
- a Diablo kiesett a cég fókuszából
- a Call of Duty: Infinite Warfare alulteljesített
- a Skylanders: Imaginators megbukott
Magyar idő szerint csütörtök este hozta nyilvánosságra utolsó negyedéves és éves üzleti jelentését az Activision Blizzard. 2016-ról sejtette a cég, hogy erős esztendő lesz, a bevételek azonban felülmúlták a kitűzött célokat: 2015-höz képest 41 százalékkal teljesített jobban a Blizzard, összesen 6,61 milliárd dolláros bevételt termelve ki – ez közel 2 billió forintot jelent.
A kiadó nehézsúlyú bajnoka a tavaly májusban kiadott Overwatch: 25 millió példány kelt el belőle (vagy lehet, hogy több, mert ez tulajdonképpen a regisztrált játékosok száma), ezzel a történelem leggyorsabban fogyó videojátéka lett, ami a Diablo 3-at is maga mögé utasította. És ha már Diablo 3: 2016-ban három olyan negyedév is volt, amelyek egyenként nagyobb bevételt termeltek a Diablo 3 megjelenési negyedévénél.
Ezt látva nem csoda, hogy a Diablo 4-et végül mégsem jelentette be a kiadó. Sőt a franchise-t nem is emlegeti a cég a jelentésben, szemben a World of Warcrafttal és a Heartstone-nal. Előbbi 10, utóbbi 20 százalékos játékosszám-emelkedést produkált 2016-ban. Ezek remek eredmények, különösen a WoW esetében, az MMO-k királyát ugyanis már évek óta temeti a sajtó, úgy tűnik, hiába.
Amíg a Blizzard örülhet, addig a stratégiai partner Activison nem annyira: a Call of Duty: Infinite Warfare eladásai alulmúlták az elvárásokat, a cég ezért a sorozat idei epizódját „visszakanyarítja a gyökerekhez” – hogy ez mit jelent, az E3-on derül ki. A Skylanders: Imaginators is alulteljesített, idén nem is ad ki Skylanders-játékot a kiadó.
2017-ben konzervatív üzleti stratégiát várnak az elemzők az Activision Blizzardtól. Ez összefoglalva annyit tesz, hogy a most sokat termelő franchise-ok újabb installációkkal bővülnek, azaz megint lesz WoW kiegészítő, klasszikus CoD, Hearthstone és Overwatch – utóbbi DLC-kkel bővülhet. Diablo 4 nem várható egy darabig, ahogy klasszikus stratégia sem, tehát a Warcraft 4 és a Starcraft 3 egy ideig biztos nem kopogtat a boltok ajtaján.
A Blizzard lőtt pár öngólt az elmúlt években, de a Diablo 4-gyel mindent kijavíthatnak. Ha érdekel a Diablo 4, megtalálod a Konzolvilág kínálatában.
És igen, játszottam a SW:Battlefront-tal.
Diablo-t sajnálom, mert imádtam.. egy ideig, de röhej, hogy semmi értelmes kontentet nem tudtak belepakolni az évek alatt, nem csoda, hogy sírba száll. Nem ezt a sorsot érdemelné, de tényleg hihetetlen mennyire fantáziátlanul kezelik az franchise-t mostanában. Ez az "új" nekromanta is inkább egy újabb szög a koporsóban meg felér egy könyörgéssel.
Blizzcon-on meg biztos kapjuk idén az újabb WoW kieget, ami remélem elveti ezt a rohadt undorító artifact-os rendszer és az ember torkán két kézzel lenyomni akaró artifact power farmolást.
Jelenleg a legjobb játékaik az Overwatch és a Heroes of the Storm viszont parádés. Mondjuk a MOBA-ba vihetnének már egy kis színt több pályával, ahelyett, hogy a hősök számát növelik folyamatosan, bár azért a játékmódok lassan egész nagy választékára nem lehet panaszunk.
Jól esik, hogy oda figyelnek a rajongók kritikáira akik már jó ideje hiányolnak egy VHs CoDot.