Három nappal ezelőtt adtunk róla hírt, hogy a PlayStation 4-re és Xbox One-ra megjelenő Tomb Raider: Definitive Edition a korábbi híresztelésekkel ellentétben nem 60, hanem csak 30 képkocka/másodperces sebességgel fut majd. Mindezt Scot Amos producer köhintette el a Eurogamer stábjának, akik annak rendje és módja szerint világgá kürtölték az informcáiót, hogy sok játékos felháborodjon a Crystal Dynamics láthatóan nem teljes értékű munkája miatt. Elvégre, ha már PC-n kiizzadta magából a 60 fps-t a Tomb Raider, akkor az erős next-gen masinálnak mi állja útját mindebben?
Nos, mint kiderült, semmi: Amos a GamesRadarnak tartott egy friss bemutatót a minap, és elmondta, hogy félreértés történt, szó sincs 30 fps-ről, az a szám csak a másodpercenkénti minimum képkocka-értéket jelöli.
Mint azt a játékosok többsége tudja, a képkockaszám a 3D-s programok esetén mindig kényes téma. A 60-as átlag elérése erősen ajánlott, de gyakorlatilag nincs olyan játék, ami ne esne e magas érték alá ilyen-olyan okok miatt. A producer szerint a Tomb Raider 1080p-s Definitive Editiion című, grafikailag jelentősen felturbózott változata PS4-en 60 fps-sel fut, a 30 csak a minimum adat, amire leeshet ez a szám (hogy ez mikor történik meg, nem tudni, de elképzelhető, hogy van pár olyan jelenet, amit a viszonylag rövid fejlesztési idő miatt nem tudtak optimalitzálni a fejlesztők).
Ugyanakkor Amos csak a PS4-es változatot emelte ki, az Xbox One-osról jótékonyan hallgatott. Valószínűleg azért, mert a géppel még mindig dolgozik a csapat, és nem dőlt el, hogy a köztudottan nehezebben programozható Microsoft-konzol elég jó értékeket produkál-e a 60 fps-es átlag eléréséhez. A magunk részéről egyébként meg lennénk lepve, ha nem így lenne, legfeljebb a készítőknek jutott kevesebb idejük a port kidolgozására.
Egyébként itt hol a sértett MS rajongás?? De ezek sem másabbak mint az előző generációs gépek, csak más (az Xboxnál) meghajtóval és erősebb hardverrel, jobb kamerával és kontrollerrel. Az "innováció" a generációk között (a PS1 óta) eddig is csak a hardver volt (ha a később megjelenő ilyen-olyan irányítási megoldásokat elfelejtjük, mint a move, kinekt, stb.). Az exclusiv ejátékok ugyan úgy jönni fognak, szóval nem értem, hogy ez miért most fogalmazódott meg az anti-consolboyokban/girlöken. A megölésnek pedig nem értem a létjogosultságát. A kedvenc mondatom a várokozáson alul teljesített mondat, mivel még számadatok is vannak róla, hogy a Sony a legsikeresebb startját csinálta meg múlt évben, de az MSnél is valami hasonló helyzet állt fent (ha számára lett várakozáson aluli, akkor pedig nem értem, hogy mit várt, mert eddig is lehetett tudni a dolgokat).
Bár a regisztrációd időpontjából kiindulva valszeg tegnap olvastam ugyan ezeket a sorokat. :P
(khm troll khm).