Többször is megfogadtam, hogy az NPC-k és a mutánsok viselkedéséért felelős A-Life 2.0 érkezéséig jegelem a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl végigjátszását, ám végül mindig visszarántott a Zóna, így végül a sokat ígért funkció nélkül fejeztem be az árokparti pikniket – igazából többször is, mert nem csak egy befejezést néztem meg. Ettől függetlenül tervben van, hogy a beígért sztori DLC-k és a fontosabb frissítések érkezése után újra fejest ugrok az elhagyatott lakóparkok és a rozsdamarta autóroncsok világába, egy lépéssel pedig most közelebb is került a cél, a GSC Game World ugyanis kidobta a legújabb, 1.1.4-es verziószámot viselő update-et. Bár az új tapasz nem olyan méretes, mint a Patch 1.1, azért így is örülhetnek neki az önjelölt kincsvadászok, pláne abban az esetben, ha gyakran tapasztalnak fagyásokat vagy teljesítménybeli ingadozásokat.
A Patch 1.1.4 ugyanis javította a lövés vagy célzás közben fellépő teljesítményromlást (ez többnyire a magas játékidővel bíró mentések esetén szokott előfordulni), ahogy a Rostokban tapasztalható memóriaszivárgást is zárójelbe teszi a tapasz, méghozzá a shaderekhez köthető fagyásokkal és összeomlásokkal egyetemben. Mindezek mellett Xboxon sem fognak többé köddé válni a mentéseink (legalábbis az ígéretek szerint), ahogy a UI animációkkal kapcsolatos problémáknak is búcsút inthetünk, szóval elég sok fejfájástól szabadíthat meg minket a folt, legyen szó PC-ről vagy konzolról.
Persze messze még az út vége, a GSC ezért kihangsúlyozta, hogy hamarosan egy újabb, nagyobb lélegzetvételű frissítés érkezik (a részletekbe sajnos nem ment bele a csapat), belátható időn belül pedig a roadmapet is leleplezi a cég, így végre kiderül, milyen extrákkal bővül a posztapokaliptikus lövölde. Én személy szerint borzasztóan izgatott vagyok a S.T.A.L.K.E.R. 2 jövője miatt, némiképp rossz hír viszont, hogy a PS5-ös verzió továbbra sem szerepel a stúdió napirendjén, így a kékek tábora egyelőre (?) kimarad a szó szerint sugárzó mókából.
A borítóképek forrása: Steam, Xbox