Nem titok, hogy már készül az új Mass Effect -- annál nagyobb titok viszont, hogy milyen játékot is kapunk, pontosabban mikor fog játszódni. Ezen a ponton csak annyi biztos, hogy Shepard parancsnok teljesen és totálisan kimarad a történetből, de hogy ez a sztori előzmény vagy folytatás, vagy esetleg az eredeti trilógiával párhuzamosan folyó eseménysorozat lesz-e, az még rejtély.
A BioWare bármelyik utat is választja, az biztos, hogy körültekintően kell eljárniuk, hiszen három játéknak megfelelő, kidolgozott univerzumról és háttértörténetről van szó, amit ugyan a veterán játékosok betéve ismernek, de az újoncok már nem biztos, hogy tisztában vannak mindennel. A csapat ennek megfelelően úgy döntött, hogy a folytatás/előzmény/mellékszál/akármi barátságos lesz mind a régi rajongókkal, mind pedig az új érdeklődőkkel szemben, így nem fognak minket rögtön bedobni a mélyvízben olyan eseményeket emlegetve, amiket csak lábjegyzetben említettek meg valahol, egyszer. Az még nem derült ki, hogy az alapvető felzárkóztatás hogyan fog történni, de nem kizárt egy újabb interaktív képregény szerepeltetése.
E megközelítés hírét a BioWare Montréal stúdióvezetőjének köszönhetjük, aki Twitteren válaszolgatott rajongók kérdéseire -- egy másik érdeklődő arra is kíváncsi volt, hogy milyen hozzáállással kezelik majd a saját nemükhöz vonzódó karaktereket. Erre Yanick Roy válasza az volt, hogy pont úgy, mint eddig, tehát nem kell aggódni.
Ellenben a 3-ban semmit nem köszön meg. A vége szar. Az eleje szar. Kevesebb konfrontálódás karakterekkel. Belevitték a másságot. A grafika semmit se változott igazából.
A lényeg: Se az első, se a második rész szintjét nem ütötték meg. Ellenben ennek kellett volna nagyot szólnia. Pl a második résznek igazából az ég világon semmi sztorija nem volt. Ez a kollektorok ökörség egy hatalmas baromság volt. De tudom, igazából Shepard visszatérése volt a lényege. A 3-ban meglett volna a teríték, amit nem használtak ki. De mint maga játék, nem rossz, sőt, tényleg jó. De aki szereti a szériát, annak csalódás. Ennyi az egész. De az avatarodat elnézve, te ezt érteni sose fogod.
Ellenben a 3-ban semmit nem köszön meg. A vége szar. Az eleje szar. Kevesebb konfrontálódás karakterekkel. Belevitték a másságot. A grafika semmit se változott igazából.
A lényeg: Se az első, se a második rész szintjét nem ütötték meg. Ellenben ennek kellett volna nagyot szólnia. Pl a második résznek igazából az ég világon semmi sztorija nem volt. Ez a kollektorok ökörség egy hatalmas baromság volt. De tudom, igazából Shepard visszatérése volt a lényege. A 3-ban meglett volna a teríték, amit nem használtak ki. De mint maga játék, nem rossz, sőt, tényleg jó. De aki szereti a szériát, annak csalódás. Ennyi az egész. De az avatarodat elnézve, te ezt érteni sose fogod.
Az akciójátékká degradálódott következő 2 részt sem lehet igazán nekik felróni, mert RPG-nek az első rész nagyon gyenge volt. Azok a mellékküldetések a MEKO-val. Te jó ég. Ráadásul emiatt a harc hihetetlen esetlen lett. Az már csak a ráadás, hogy minden egyes küldetésen ugyan azon a nyomorult 3 épületen kellett végigmenni, csak a tereptárgyak voltak máshol. Persze, ez is az EA hibája, mert pontosan az a céljuk, hogy a BioWare szart csináljon... Inkább jót tettek a sorozatnak a butítással, mert látszólag a BioWare képtelen tartalmas RPG-t készíteni.
Nyilván innentől kezdve játékmenetileg dögunalom, de hát ott vannak a választások (ujuj, lassan már az egész játékiparnak bizsereg ott lent, ha valaki ezt megemlíti). Amik nem is igazán választások. Persze, megkérdezik, hogy "Hé, Shepard, ha a pirosra kattintasz, belöksz egy tajparaszt monológot és meghal a társad, ha a kékre, elővesszük a 6. oldal 4. bekezdésében található sablon hős monológot és a csávó élni fog". Sikerült nekik a játékban található szabadságot a legnyomorultabb, primitív szintre taszítani, ami lehet, hogy egy 12 évest kielégít, de szerintem egy olyan embert, aki átlát ezen, nem. Az EA ebben ott volt hibás, hogy olyan szintű marketinget tolt alá, hogy az valami hihetetlen, mikor egy értelmes RPG-ben több fontos döntést hoz a játékos úgy, hogy nem is tud róla (nem pedig szájbarágós, idióta módon).
Szóval nem, az EA alig hibás. A BW már rég bebizonyította, hogy játékot maximum a feléig tudnak csinálni, utána egy hihetetlen röhejes módon közutálat, majd később nevetség tárgyává teszik magukat.
Az akciójátékká degradálódott következő 2 részt sem lehet igazán nekik felróni, mert RPG-nek az első rész nagyon gyenge volt. Azok a mellékküldetések a MEKO-val. Te jó ég. Ráadásul emiatt a harc hihetetlen esetlen lett. Az már csak a ráadás, hogy minden egyes küldetésen ugyan azon a nyomorult 3 épületen kellett végigmenni, csak a tereptárgyak voltak máshol. Persze, ez is az EA hibája, mert pontosan az a céljuk, hogy a BioWare szart csináljon... Inkább jót tettek a sorozatnak a butítással, mert látszólag a BioWare képtelen tartalmas RPG-t készíteni.
Nyilván innentől kezdve játékmenetileg dögunalom, de hát ott vannak a választások (ujuj, lassan már az egész játékiparnak bizsereg ott lent, ha valaki ezt megemlíti). Amik nem is igazán választások. Persze, megkérdezik, hogy "Hé, Shepard, ha a pirosra kattintasz, belöksz egy tajparaszt monológot és meghal a társad, ha a kékre, elővesszük a 6. oldal 4. bekezdésében található sablon hős monológot és a csávó élni fog". Sikerült nekik a játékban található szabadságot a legnyomorultabb, primitív szintre taszítani, ami lehet, hogy egy 12 évest kielégít, de szerintem egy olyan embert, aki átlát ezen, nem. Az EA ebben ott volt hibás, hogy olyan szintű marketinget tolt alá, hogy az valami hihetetlen, mikor egy értelmes RPG-ben több fontos döntést hoz a játékos úgy, hogy nem is tud róla (nem pedig szájbarágós, idióta módon).
Szóval nem, az EA alig hibás. A BW már rég bebizonyította, hogy játékot maximum a feléig tudnak csinálni, utána egy hihetetlen röhejes módon közutálat, majd később nevetség tárgyává teszik magukat.
Az ME önmagában egy nagyon jó univerzum. A banda, akik tönkreteszik, miattuk vannak ilyen előítéletek. Nem is csoda, miután mindenki látta, mi lett a DAII-vel.
Más kérdés, hogy bár én is felfigyelek rá, de nálam például egy nagy adag negatív előítélettel kezd és azt kell ledolgoznia. Az ilyen és ehhez hasonló hírek amiket mostanában a Bioware elkövet, meg egyre jobban rombolja a hitemet a franchise-ot illetően. Az egész olyan amatőr ahogy ezt kezelik és ez nem jelent sok jót ! : (
Az ME önmagában egy nagyon jó univerzum. A banda, akik tönkreteszik, miattuk vannak ilyen előítéletek. Nem is csoda, miután mindenki látta, mi lett a DAII-vel.
Más kérdés, hogy bár én is felfigyelek rá, de nálam például egy nagy adag negatív előítélettel kezd és azt kell ledolgoznia. Az ilyen és ehhez hasonló hírek amiket mostanában a Bioware elkövet, meg egyre jobban rombolja a hitemet a franchise-ot illetően. Az egész olyan amatőr ahogy ezt kezelik és ez nem jelent sok jót ! : (
A meleg témára:
Az utolsó csepp az volt, mikor az egyik kedves BioW alkalmazott (hölgy volt), twitteren tört ki, mint egy elmebeteg (komolyan, ilyet én még nem láttam), mondván a meleg jelenetek jobb lettek volna, ha nem is választhatók, de kötelezők lettek volna. Kotakun volt egy kis felhajtás, utána valószínűleg elhajtották.
Ennyit erről.
Közvetlen előzmény és párhuzamos bénázás nem igazán érdekel. Az első három rész tekintetében túl kisstílű lenne.
Epic csaták nem olyan epic-ek, mikor az galaxis azon hajói között, amik nem robbantak fel, pár fényév a távolság. Tudod, ez nagy probléma, mikor egy ütközetet akarsz.
A meleg témára:
Az utolsó csepp az volt, mikor az egyik kedves BioW alkalmazott (hölgy volt), twitteren tört ki, mint egy elmebeteg (komolyan, ilyet én még nem láttam), mondván a meleg jelenetek jobb lettek volna, ha nem is választhatók, de kötelezők lettek volna. Kotakun volt egy kis felhajtás, utána valószínűleg elhajtották.
Ennyit erről.