Azt már egy ideje nagyon jól tudjuk, hogy a BioWare nekifogott a következő Mass Effect elkészítésének. Az persze még rejtély, hogy pontosan miről is fog szólni a játék, hiszen maga a cég még csak most kezdte meg a munkálatokat úgy igazán, de azt legalább már tudjuk, nagyjából mikor fog megjelenni az új játék.
Mike Gamble, a Mass Effect 3 gyártásvezetője a Gamer Syndrome stábjának elárulta: a cég terve az, hogy 2014 végére vagy 2015 közepére a boltokban legyen a Frostbite 2 által meghajtott játék, de ez csak egy nagyon durva becslés, a tényleges fejlesztés ugyanis csak egy-két hónapja kezdődött el. Jövőre már több információjuk lesz a számunkra.
Gamble egyébként azt mondta, hogy stúdióváltás ellenére (a BioWare Montreal készíti a játékot, s nem a BioWare Edmonton) ne számítsunk óriási változásokra, nagyjából azt kapjuk majd, amit eddig is, hiszen az új részt a sorozatot már a kezdetektől dédelgető Casey Hudson fogja dirigálni.
Mike Gamble, a Mass Effect 3 gyártásvezetője a Gamer Syndrome stábjának elárulta: a cég terve az, hogy 2014 végére vagy 2015 közepére a boltokban legyen a Frostbite 2 által meghajtott játék, de ez csak egy nagyon durva becslés, a tényleges fejlesztés ugyanis csak egy-két hónapja kezdődött el. Jövőre már több információjuk lesz a számunkra.
Gamble egyébként azt mondta, hogy stúdióváltás ellenére (a BioWare Montreal készíti a játékot, s nem a BioWare Edmonton) ne számítsunk óriási változásokra, nagyjából azt kapjuk majd, amit eddig is, hiszen az új részt a sorozatot már a kezdetektől dédelgető Casey Hudson fogja dirigálni.
>tárgyhasználatot az ME2-re hozták rendbe
Sajnálom, de ezután nem tudlak komolyan venni...
Jut eszembe, szerintem a Jade-ben és a KotOR-ban is igen jó mellékküldetések voltak, a legtöbbjére máig emlékszem, és nem keserű szájízzel. Úgyhogy véleményem szerint a kreatív erejéből igenis veszített a brigád (ha még beszélhetünk ugyanarról a brigádról, annyian leléptek már az utóbbi években).
Nem kötekedésnek szántam a hsz-em, de amit olvastam, az egyszerűen nem felel meg a valóságnak, ilyenformán sértette az igazságérzetem. Igyekeztem nem az általam tapasztalt nyegle, lenéző, "itt ülök a magas lovon"-stílusban megfogalmazni a mondandóm, bízom benne, hogy sikerült.
Az ME2 meg egy rohadt nagy mellékküldetés. Vagy arra a nagyjából tucatnyi mellék-mellék küldetésre gondolsz, amiket a végtelenül unalmas szkennelésekkel lehet előhalászni? Mert azokban is dúlt ám a fantázia, bár legalább változatos helyeken lehetett mindenkit megölni (kivétel a roncs pálya, az legalább elrugaszkodott a lövöldözéstől, csak értelme nem volt).
Ami meg a történéseket illeti, az ME1 figyelembe van véve, persze kivétel Andersonnál, ezen a ponton kár, hogy kanonizálták a dolgot a regényekben, de ezt az ME1-2 írója cseszte el. Minden más figyelembe van véve. Ja, hogy az ME2-es karakterek nagy része csak egy mellékküldetésre tér vissza? Na nem mintha az ME2-ben Liara, Ashey!Kaidan és Wrex olyan sokat és jelentőségteljeset szerepelt volna. Konkrétan, Kaidanra annyira tojnak, hogy Ashley szövegét adják a szájába, ami pöppet karakteridegen. Az ME3-ban legalább Mordin, Wrex, Miranda és Thane kapott történetet, és a többiek is visszatértek egy-egy küldetésre, ahol aktívak, szerepükben vannak, nem pedig karakteridegenül ücsörögnek a hátsójukon.
Ami hiba van az ME3-ban (mert azért van bőséggel, és nem az utolsó 10 perc, az csak ízlés kérdése, kinek jön be, kinek nem - természetesen csak és kizárólag az EC DLC óta, mert anélkül valóban fos), az benne volt az ME1-2-ben is. Sőt, korábbi játékaikban is, mert a KotOR vagy a Jade Empire sem volt éppen tip-top mellékküldetésekben, béna volt a tárgyhasználat (ezt szerintem pont az ME2-re sikerült helyrerakniuk), és a döntések csak illúziók voltak... Mintha a Bioware csak sztorit tudna jól írni és azokhoz jó küldetéseket csinálni, de a mellékküldetésekkel már bajban vannak.
Szerintem a harmadik rész utolsó 10 percét leszámítva fantasztikus játékokról és játékélményről van szó, és ebbe az utolsó darab huszonakárhány órája is beletartozik.