Az új Mass Effect-játék készítése egyátalán nem titok, a BioWare is többször emlegette már a nextgen folytatást, mely előreláthatólag 2015-ben jelenik meg, és nem lesz valódi negyedik rész, inkább csak az univerzumban osztozik majd a klasszikussá vált trilógiával. Azt azonban nem tudjuk, mennyien dolgoznak a projekten. Mindenesetre a BioWare toboroz, szóval az amúgy is nagy stúdiónál elkélnek a segítő kezek.
A kanadai cég felvette a tragikus véget ért Big Huge Games két talán legfontosabb alkalmazottját. Colin Campbell mint vezető világtervező szakember, Ian Frazier pedig fő pályatervezőként csapódott a montréali vállalathoz, ahol mindketten az új Mass Effecten kezdtek dolgozni. Az információkat a játékipari főspicli Superannuation szállította, a Kotaku pedig annak rendje és módja szerint világgá kürtölte. Ugyan a játékkal kapcsolatban ez sokat nem árul el, jó tudni, hogy a BioWare ad a tehetségre, hisz a srácok előző, Kingdoms of Amalur című RPG-je remek játék volt, ami sokkal többet érdemelt volna egy csúfos bukásnál.
A Mass Effect-ben a világ és annak a háttere volt érdekes. Eltekintve pár szereplőtől, még a karakterek sem voltak ütősek. A sztori pedig még ha klisés is, elment, a probléma a temérdek mennyiségű plothole-al volt, amit aztán egy nevetséges és szánalmas deus ex machina-val próbáltak helyre rakni.
Persze, a világ is minden, csak eredeti nem, de ezt már inkább végig sem gondoltam, csak azért, hogy valami jó is maradjon bennem ebből a számomra amúgy meghatározó sorozatból.
A BioWare-t mindenesetre a legrosszabb irányba tartó stúdiók közé tettem, a DICE mellett.