• Marcus Nilsson arra hívta fel a figyelmet, hogy a fejlesztés egyre drágább
  • A játékok ára viszont nem emelkedik ezzel arányosan
  • Valamint azt is kifejtette, hogy változnak a fogyasztói szokások

Egyre több EA közeli illetékes nyilatkozik a mikrotranzakciókkal kapcsolatban. Nemrég például Brenon Holmes nyugtatta meg a játékosokat, hogy a BioWare háza táján sem kedveli mindenki ezt az üzleti modellt, most pedig a Need for Speed Payback mögött álló Ghost Games vezető producere is megszólalt a témában. 

Marcus Nilsson egy interjú során beszélt a mikrotranzakciókkal kapcsolatos gondolatairól illetve a játékosok fogyasztási szokásainak az átalakulásáról. Arra a kérdésre, hogy a loot boxok megjelenése mennyiben köthető a játékok stagnáló árához, Nilsson a következőt válaszolta:

„Az világos, hogy az árak nem nagyon emelkedtek, én pedig azt is tudom, hogy a játékok előállítása drágább, mint eddig bármikor. A játékipar a szemünk láttára alakul át. Azt látjuk, hogy több játékos játszik kevesebb játékkal hosszabb ideig. Fontos, hogy lekössük őket. De mégis hogyan tudjuk garantálni a hosszabb élményeket?”

Nilsson ezek után kitért arra is, hogy nagyon nehéz eltalálni az arany középutat, amivel mindenki elégedett, valamint felhívta a figyelmet arra, hogy egy játék pontos értékét mindenki másmilyennek látja. Érdekesség amúgy, hogy a vezető producer szavai mennyire összecsengnek a Digital River tanulmányával, mely szerint a videojátékokra immár szolgáltatásként és nem egyszer eladható termékként szerencsés gondolni. 

money-02.jpg