- Manveer Heir a Mass Effect Andromeda vezető dizájnere volt
- Állítólag rasszista megnyilvánulásai miatt rúgták ki
- Most az EA üzleti modelljéről beszélt néhány szóban
A Mass Effect Andromeda nem lett éppen a sorozat legjobbja. A rossz kritikák és a gyér eladások után a játékot fejlesztő Bioware Montrealt beolvasztották az EA Motive-ba, az egyjátékos mód támogatását pedig leállították, se a DLC-t, se további patch-eket nem kaptunk. A többjátékos mód viszont továbbra is aktív, az EA rendre megtámogatja egy-egy frissítéssel. Természetesen ez nem véletlen.
Manveer Heir korábban a Bioware-nél dolgozott, kivette a részét a Mass Effect 3-ból és az Andromedából is, utóbbinak a vezető dizájnere volt. A stúdiótól március környékén távozott, a hírek szerint rasszista megnyilvánulásai miatt rúgták k. Most ő árult el egy-két dolgot egykori alkalmazójáról. Újdonság nincs a nap alatt, de azért érdekes ezeket egy bennfentestől olvasni.
Szóval, Heir szerint az EA jobban szereti a nyílt világú játékokat, mert ezekhez a játékosok újra és újra visszatérhetnek, és minél többször visszatérnek, annál több pénzt pumpálnak bele, hála a mikrotraznakciónak. Heir állítja, hogy a Mass Effect 3 multiplayerébe is ezért került bele a crait rendszer, és az itt elért sikerek miatt lett többjátékos módja a Dragon Age: Inquisitionnak és a Mass Effect Andromedának is, pedig anno az EA nem igazán foglalkozott az online játékkal.
Heir problémának tartja, hogy mivel a játékok már több mint 100 millióba kerülnek (nyilván ebben a marketing is benne van), nincs helye a jó egyjátékos játékoknak, mert a kiadók maximalizálni akarják a bevételt. Persze nem kizárt, hogy egy játéknak egyszerre legyen jó kampánya és jó többjátékos módja, ugyanakkor a figyelem inkább az utóbbi felé irányul, mert mégis csak ott lehet a mikrotranzakciót kihasználni.
„Nem érdekli őket, hogy mit akarnak a játékosok. Azzal foglalkoznak, hogy mire költenek” – mondta Heir, és bizony a mikrotranzakcióban nagyon sok pénz van. Mi is megírtuk, hogy ez az üzleti modell megháromszorozta a videojáték-ipar értékét, de Heir maga is szemtanúja volt olyannak, hogy egy ember 15 ezer dollárt (majdnem 4 millió forintot) költött a Mass Effect többjátékos módjában megvásárolható ládákra.
Ez harmadszorra is roppant unalmas, nem, hogy több száz órát tegyek bele. Egy jobb singleben van egy történet aminek én is részese vagyok, még ha sablonos és láttam már hasonlót régebben, akkor is egy új felállás. Ha van benne változatosság vagy zseniális a világ amit megalkottak akkor van, hogy többször szívesen nekimegyek. Igen ez anyagilag lehet, hogy nem éri meg a kiadónak annyira, mint egy multis ládanyitogatós sz@rság, de azt eddig sem vettem meg és ezután sem fogom. Nem tudom mennyien lesznek így, legfeljebb engem elvesztenek, mint játékost és tolom majd indivel vagy csinálok mást... :(
A life is strange meg csak akkor új ha nem láttad pl. a pillangóhatás című filmet (de ha már csak hallottál erről az elméletről sokkal kevésbé élvezhetted szerintem).
Amúgy meg az én elmélkedéseim, hát sokszor elég furák, inkább nem megyek bele. :) :D
Szóval marad a gameplay. Ettől függetlenül van még amit végig viszek, de ahhoz nagyon klappolnia kell a kampánynak.
Szóval marad a gameplay. Ettől függetlenül van még amit végig viszek, de ahhoz nagyon klappolnia kell a kampánynak.
A Taszi féle kommentre - Igazából már régen is, amikor csak egyszemélyes kampányú játékok voltak, mert bűn gyenge volt még az internet és nem nagyon lehetett online játszani, már ott is sok ember vágyott arra, hogy ne a buta mesterséges intelligenciát nyüstölje, hanem egy másik embert, aki feltehetőleg okosabb. Azért is nyereségesebbek ezek a játékok, mert több ember játszik vele és jobban kimutatható, hogy játszanak vele. Másik része, hogy ez közösségi érzést ad az embereknek, nem véletlen társas lény az ember, ezt használja ki a rendszer, minden más hozzávetőleg csak járulék.
Egy egyszemélyes játék kampánynál viszont a játék történetét, amit szeretne elmesélni, azt próbálják kihangsúlyozni, végső soron olyasmi, mintha könyvet olvasnál. Nem fog kimenni a divatból, meg van rá példa, hogy minkét mód jól megférjen egymás mellett, de ahhoz időt kell belefektetni és a megfelelő emberek és ötletek kellenek.
Ezek a nagy cégek meg meglátták a lehetőségeket ebben, ezért is erőltetik az online játékokat, mivel ezekbe rengeteg mikrótranzakciót lehet beletenni. Kb mint a böngészős játékok 2/3 része, hogy csak akkor teljesít valami funkciót, ha fizetsz érte, anélkül nem mész előre. Itt kicsit moderáltabb, mert igyekeznek nem elmenni a böngészős játék szintjére, de megnehezítik a játékban való boldogulást. Direkt tesznek bele kihívásokat, mert tudják, hogy kell az embereket motiválni, manipulálni, megosztani és már kész is. Tudatos vásárlók meg vagy nincsenek, vagy minimális a számuk, mivel mindenkit már legalább 1x át*****tak életében, valamilyen jónak hangzó dologgal, ami végül nem az volt, ezért kritikusabban áll hozzá.
Mondjuk aki pénzt ad nekik ezután is az megérdemli...
Egészen az Andromeda megjelenéséig játszottam vele (5 éven át), onnantól már csak az Andromédát nyomom, ami szintén ilyen addiktív.
Azért szívesen megkeresném az úriember eredeti megszólalását, mert olyan érzésem van, hogy a több weboldalon keresztül húzódó fordítgatások miatt "elbúlvárosodott".
Ez a clickbait cím is tetszik. Rögtön az EA összes játékára ráhúzza ezt a jellemet, mintha ez általános lenne... De képzeljétek el, minden fejlesztő / kiadó így működik. Ez a cégek alaptörvénye. A pénzt akarják az emberektől, nem azt, hogy jól érezzék magukat. Ha valaki azt mondja, hogy törődnek a játékosokkal, az csak azért van, hogy bebiztosítsák, hogy a következő játékukat is vakon megvegyék az emberek.
Pont az EA ilyen hozzáálása miatt nem veszek meg tőlük semmit megjelenéskor, teljes áron.
Szerintem a Single Player mint olyan játékmód halálra van ítélve, vagy legalábbis kevés fog megjelenni. Mert a pénzügyi oldal azt mutatja hogy nem éri meg fejleszteni őket.
Egy félig-meddig idevágó érdekes cikk, érdekes gondolatokat fogalmaz meg: A Wolfenstein 2 tervezője elmondja miért haldoklik a Single Player FPS