A méltán híres, bár mostanra egy kissé elfeledett Thief-szériában az árnyékok a legjobb barátaink, hiszen egy mestertolvajt alakítunk, aki a sötétben meghúzódva igyekszik elkerülni a rend éber őreit, miközben mindenféle értékes tárgyakat tulajdonít el. A sorozat már az első résztől fogva tartalmazott természetfeletti elemeket, de rémisztőbe nemigen ment át, egészen a 2004-es Deadly Shadows Robbing the Cradle küldetéséig, ami még a Silent Hillen edződött játékosokat is próbára tette. A sztori szerint Drept felügyelő tanácsára Garrett egy elmegyógyintézetként és árvaházként is funkcionáló épületbe (Shalebridge Cradle) megy nyomozni az őt korábban megtámadó boszorkány ügyében, de amit az elhagyatott falak között talál, abban nincs túl sok köszönet.

A Cradle ugyanis emlékszik mindazokra, akik benne tartózkodtak, így miközben főszereplőnk segít eltüntetni egy Lauryl nevű kísértet nyomait, ő maga is bekerül az épület „tudatába”, ellehetetlenítve ezzel a menekülést a kísértetjárta kúriából. A szintet sokan máig az egyik legfélelmetesebb videójátékos helyszínnek tartják (a nem horror műfajban indulók közül legalábbis mindenképp), és nem véletlenül. A sötétség itt maximum az épületben csoszógó, félelmetes zombik elkerülése miatt hasznos, alapjáraton csak még tovább növeli a parafaktort, amit a kiválóan sikerült hanghatások amúgy is képesek végig magasan tartani. A küldetés ráadásul kellően hosszú is, így mire nagy nehezen sikerül megszökni a csapdából, valószínűleg mindenki színek és napfény után epekedve áll fel a székéből. Ebből a játékból igazán jöhetne egy remaster, nemde?

A rovat korábbi cikkeit INNEN tudjátok elérni!

A borítóképek forrása: Tom Francis, YouTube