A Core Design tagjaként Toby tervezte meg a Tomb Raidert, és annak ma már ikonná magasztosult hősnőjét, Lara Croftot. Aztán siker ide vagy oda, 1997-ben otthagyta a céget, mert úgy érezte, nem kapja meg azt a kreatív szabadságot, amely a zavartalan munkához szükséges. Az év végén megalapította a Confounding Factor nevű céget korábbi kollégájával, Paul Douglasszel, hogy aztán hét évig (!) dolgozzon a Galleon című akciókalandon, amely 2004-es debütálásakor eléggé vegyes fogadtatásra talált. Nem sokkal ezután az Eidos visszacsábította Tobyt (a CF ezzel meg is szűnt), amely ekkor próbált új életet lehelni a Tomb Raider-franchise-ba a Crystal Dynamics segítségével. Bár kreatív tanácsadónak kérték fel, végül teljesen belefolyt a Tomb Raider: Legend készítésébe. Ezután ott bábáskodott az Anniversary születésénél, majd ugyancsak alaposan kivette a részét az Underworld hegesztéséből is. Nemrég az is kiderült, idén január óta, azaz közel kilenc hónapja egy új, eddig még be nem jelentett projektet vezetett a kaliforniai fejlesztőcsapat élén (ami persze feltételezhetően egy új Lara-kaland, amelyről szivárogtak már ki képek, infók, de ugye ez erősen pletykakategória).
Toby Gard most épp olyan váratlanul, mint a Tomb Raider II készítésének elején, bejelentette, hogy ismét otthagy csapot-papot. Őt idézve: „Nyilvánvalóan titkos, mi zajlik Crystal Dynamicsnél, de a helyzet az, hogy többé nem dolgozom velük, saját tanácsadói vállalkozásba kezdtem.”
Az Eidos, illetve a tulajdonos Square Enix egyelőre nem nyilatkozott az ügyről.
Toby Gard most épp olyan váratlanul, mint a Tomb Raider II készítésének elején, bejelentette, hogy ismét otthagy csapot-papot. Őt idézve: „Nyilvánvalóan titkos, mi zajlik Crystal Dynamicsnél, de a helyzet az, hogy többé nem dolgozom velük, saját tanácsadói vállalkozásba kezdtem.”
Az Eidos, illetve a tulajdonos Square Enix egyelőre nem nyilatkozott az ügyről.
norbucso: Én sem nagyon bírom a japán játékokat (meg a Casiot leszámítva semmit ami japán), de azért nem csak a túlélő horrorokhoz értenek.
A horror-szál akár még jót is tehet a játéknak, ha nem viszik túlzásba.
Nyilvánvalóvá kezd válni, hogy a japánok nagyon erőltetik a horrorvonalat Larára, ő meg nem adja ehhez a nevét, én sem adnám, ha a drága régésznőből, vérben tocsogó, zombis, kislányos öldöklés legyen.
CD meg gondolom nem tehet mást, mint elkészíti a játékot túlélőhorrorra. Amúgy nem szeretm a japán fejlesztésű játékokat. Más a hangulatuk, meg a sok vér, nem fog meg.
Ha ezt itt is elsütik, akkor helló. Nagyon félek, hogy ez lesz. És szerintem ez a "süllyedő hajóról" effektus Toby részéről. Azonban le a kalappal előtte, minden tiszteletem az övé, amiért megalkotta Larát.
vlad90: Szerintem azért mert nem tetszett neki azon játékok koncepciója és igaza is lett. A történelem lehet, hogy megint ismétli önmagát, majd kiderül mi lesz, amikor a játék megjelenik. Addig meg bízom benne, hogy nem rontják el ismét a franchise-ot.
Némi újítás volt, de sokkal több nem is kell szerintem. Ha más játék kell, akkor ott a Prince of Persia vagy az Assassin's Creed, a Tomb Raider maradjon Tomb Raider. A rajongók ezt szeretik. Soha nem értettem, miért fanyalognak néhányan, hogy nincsenek mindent megreformáló újítások a játékok folytatásaiban. Valamennyit kell fejleszteni, újdonságokat kell beletenni, de ha nagyon átalakítják, akkor már nem az igazi és a rajongók csalódnak. Lásd például Deus Ex - DX: Invisible War... A folytatás is jó volt, csak nem az, amire mindenki várt. Volt újítás dögivel, de nem díjazták a fanok.
Lehet, hogy a horror megközelítés beválik, de így látatlanban jobban szeretném, ha maradnának a már megszokott stílusnál. Lehet még rajta javítani, új elemeket bevezetni, stb, nem kell mindent elölről kezdeni.
A Square Enixet illetően én inkább tartok tőlük egy kicsit, remélem, a DX3 és a Thief 3 fejlesztésébe nem kotnyeleskednek bele és Larát sem alakítják át.
nemtom, direkt lett-e így írva a hat, akko előre bocsi!